S-130 Robbe

• Topicstarter Topicstarter U-Kater
  • Startdatum Startdatum
U

U-Kater

Guest
Beste bubbleheads,

Niet dat ik van mijn geloof ben gevallen (absoluut mooi niet) maar ik heb momenteel even zin in iets anders.
Daarom heb ik mezelf getrakteerd op de S-130 van Robbe. Ik weet dat ik er mijn handen aan vol krijg (pasvorm en zo) maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ook deze scheepjes hebben me altijd al geintrigeerd.
T'is maar dat jullie het weten.
O,ja..... ja!!!
En ik heb ook al wat leuke sites over het onderwerp
En nee, ik heb hem nog niet maar hij komt er wel aan (half januari)

Groetjes , fijne feestdagen en veel plezier in het nieuwe jaar!!!!

U-Kater :D

Beste Wiljan,

Het is waarschijnlijk maar een kleine stap van ondergedoken torpedo's afvuren naar bovenwater torpedo's los te laten.

Waarschijnlijk weet je al dat Morgan Stadler (van www.dream-arts.com i.p.v. www.dream-arts.de) ook Schnellboot type 100 aanbied en eventueel ook allerlei mooie kannonetjes, etc.

In ieder geval veel plezier toewenst met je boven water project. Zolang het volgende maar geen torpedo-bommenwerper wordt!!!!!

Groetjes:

Mathijs

HMMMMMMMMMMM,.......................

Torpedobommenwerper, hmmmmmmmm............ FIDO!!!! Geallieerde acoustische torpedo, in de laatste stadia van de 2e wereldoorlog gebruikt en met succes!!
Schept ongekende mogelijkheden om van de "jager" "wild " te maken.
Je brengt me op (verkeerde?)ideeën!!!! Whahahahahahaha.

Groetjes,
U-Kater :sniper:

8O 8O 8O

Wiljan toch....je zei net nog dat je 'niet van je geloof' was afgevallen. Die laatste posting voorspeld echter niet veel goeds....

Toch even waarschuwen: zelfs met een eenvoudig wapen als een katapult en een paar krammetjes is zo'n 130 makkelijker te raken dan een onderzeeër (aan de goeie kant van het wateroppervlak). Heeft iets met de oppervlaktespanning te maken, en die natuurkracht is een stuk makkelijker te gebruiken dan akoestische epiberatie van de discontibilisatorstang om de triflugerale randvervlakking tegen te gaan.... :hammer: (kortom allerlei fancy elektronische meuk). Ongeveer net zoiets als GBU's contra MOAB: smart small beng of busty big boom!!! (sorry voor de collateral damage...).
Mr. Wallis wist hier in WWII ook al heel aardig gebruik van te maken.
Dussssse...wel oppassen!!! :2gunfire:

Oeps....ik dwaal lichtelijk af :offtopic:

:wink:

Jos

oke, oke,

Ik zal niet overdrijven en laat "Fido" maar voor wat het is.
Lijkt me overigens gewoon leuk om eens een "Schnellboot" te bouwen. Hij schijnt als ie klaar is en op snelheid is als een ongeleid projektiel over het water te vliegen( zo snel)
Ik had trouwens ook veel lol in het bouwen van de korvet van Revell in 1:72.
Mogelijk kan ik iets realiseren op dioramagebied als de S-130 en de U-123 vaarklaar zijn.
(zit met de laatstgenoemde te wachten op Andreas Mock van DreamArts die het momenteel erg druk, druk, druk, heeft met iets voor Robbe te bouwen, moet af voor een bepaalde tijd en zo)
Vandaar dat ik nu even tijd heb voor "something completly different"
Tot 15 januari en ik zal me gedragen.

Groetjes
U-Kater :wink:

Hi allen

Dat is ook toevallig.Ik ben een MTB ,model FARMILE'D' aan het bouwen,dat was de Engelse tegenhanger van de S boten.
Zij wordt geheel eigenbouw en heeft vier torpedobuizen en gebruik de torpedo's van mijn duikboot hiervoor en schiet ze er dan met lucht uit.
De romp heb ik al klaar en de roeren al gemonteerd.zij heeft een lengte van 1,25 cm(schaal 1:20)jammer dat ik hier nog geen foto's kan plaatsen, dan had ik jullie 'n beetje indruk kunnen geven hoe hij er komt te zien.

Gr.Joop

Back