Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ziet er al proffesioneel uit,een voordeel voor je is dat het schip hier in Maassluis ligt.Kan je altijd mooie details toevoegen die niet uit de tekening zijn te halen.
ik had nog een paar vraagjes. Aangezien ik nog nooit eerder een motor boot heb gebouwt weet ik niks van scheepsmotoren en schroefassen enzo.
Wat voor motor zou in dit schip moeten komen?
en wat voor een schroef as zou er in moeten?
moer er ook een snelheids regelaar in?
hoe lang is deze boot??
ik heb een sleper (de asche)en daar zit een aanjager motor in van een audi
overbrenging 1/3 met een tandriem
hij is 120 lang maar wel heel breed
haast geruisloos en verbruik is 2 amp zonder belasting
met een sleep (roeiboot met twee personen )loopt het amperage op tot 2 amp
als je een standaard as neemt van 4 mm ben je op de goede weg
wat is de diameter van je schroef?????
want als die meer als 8 cm is kan je beter een dikkere as nemen
en ja je hebt een snelheids regelaar nodig als je der mee wil gaan varen
en een servo voor je roer ook nog
dan kom je met een 500 motor reeds toe
zelfs met een 400 heb je meer dan genoeg power voor deze boot
voor de 500 en de 400 zijn er setjes tekoop met tandwielen
maar deze maken lawaai tijdens het varen
SPEED GEAR 480 3,45:1 7,2 V
Best.-Nr. 6501
deze motor zou zeker voldoen en deze heeft een planeten gear box die maakt haast geen lawaai
het nadeel is dat deze motoren nogal prijzig zijn
het voordeel is dat ze makkelijk zijn in te bouwen (recht op recht)
groetjes raf
Ik zou geen graupner nemen omdat je enorm veel t*fus herrie hebt, omdat die stroom vreten en zijn erg duur. Als ik jouw was zou ik een graupner of raboesch schroefas kopen en een raboesch koppeling die zijn heel erg sterk en die draai je niet stuk zoals de robbe koppeling. link naar de motoren van bühler motoren: Hobbieplaza.nl
Deze zijn goedkoper sterker en gebruiken minder stroom vanwege veel ankers. Je kan ook bij baco ijmuiden kopen want daar hebben ze ook bühler motoren. Ze zijn ook vanaf de fabriek ontstoord. Als je vragen hebt moet je het zeggen dan probeer we je vraag te beantwoorden.suc6 met de bouw!
Is de ZonV. 03 Bühler 6-18 VDC Motor €12,50 iets? (van Hobbieplaza.nl)
Ik heb ook al gekeken naar een schroefas van raboesch maar die zijn allemaal veel te lang. Maar ik denk aan de Stern Tube 90+Shaft D4x30 €7,20 van Krikke modelbouw in groningen.
Loek ik heb het spantenplan van mijn oom gekregen, die had het al 30 jaar op zolder liggen, die heeft het ooit gekocht bij een modelbouw wedstrijd van de NVM. dus het zijn NVM tekeningen.
Ik heb nog ooit toen de serie "Hollands Glorie" op tv was geweest een paket gekocht.
de kwaliteit was echter niet al te best.
heb alleen nog een stuk abs romp laatst terug gevonden.
wees zuinig op je plannen.
loek
Ik kon vandaag niet zo heel veel aan de romp doen omdat ik nog geen schroefas heb, daarom ben ik alvast begonnen met de 2 masten. Verder hab ik ook al vast materiaal gehaald voor de stuurhut, daar ga ik morgen mee bezig.