S.S. Furie

sorry voor het laat plaatsen van de foto's maar hier zijn ze dan eindlijk.

full

full

full

@Edwin, mijn smeernippel heb ik al klaar en ik vond het wel een leuk werkje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi daan,

ik zie dat het al aardig is gelukt. Nu moet je je romp gaan plamuren schuren plamuren en nog eens schuren gebruik als plamuur alabastine polyester plamuur of bij de brezan autoplamuur wat een beetje groenig is. ik zou voor het laatste gaan omdat dit makkelijker te schuren is. heb alleen ervaring met alabastine dus weet niet hoe het met die van brezan gaat. als lijm zou ik stabalit express van pattex gebruiken omdat dit sterk is snel droogt en waterbestendigd is. maar het is verdraaid lastig te schuren of te vijlen dus kijk uit waar je het lijmt.

tim

IK gebruik voor lijm de Bison D3 en nog steeds niks te klagen over.
Op werk gebruik ik veel pattex ook niks te klagen over.
Mij voor keur gaat naar Bison omdat makkelijk werk.
En voor je plamuur ken je ook die van de action gebruiken!
Makkelijk aan te brengen en zeer goed koop.
(Kreeg tip van Homeghost(ron))
Autoplamuur is wat sterker en harder maar die van de action is ook goed.

Verder succes met schuren en plamuren!

Hoi koen,

Wat gebeurd er als je een harde tik geeft op je romp met slechte plamuur? Meestal krijg je dan een scheur en is je boot gezonken door het water wat binnen komt. Ik heb er geen ervaring mee maar ik wijs je er op dat je wel sterke moet hebben want ik heb het een keer meegemaakt dat iemand aan het varen was en botste tegen de kant en er kwam wel wat water in.

tim

Hoi daan,

Ik als het goed is deze week naar de smit denemarken om wat foto´s te maken en ga ook op de furie. Wil jij nog wat foto´s hebben en ook nog waarvan?

tim

Tim ik heb het gebruikt voor me opduwer en ik zal zien.
Het word veelal gebruikt voor statisch modelbouw moet ik wel nageven.
En als je zo bekijkt kun je beter die albastine autoplamuur gebruiken.

Ziet er goed uit Daan,maar hoe ben je begonnen met beplanken?Eerst bij de kiel balk en dan de volgende weer bij het gangboord en dan om en om?Ik denk het niet,als je dat de volgende keer wel doet kom je veel beter uit.Maar nogmaals ziet er goed uit.

Groeten E.J.

Tim, dat zou heel mooi zijn als dat zou kunnen.
E.J. nee ik ben niet bij de kielbalk begonnen. maar ik denk wel dat het dan mooier wordt.

Daan,

voor de volgende romp zou je toch beter moeten beplanken. Lijm alleen op de spanten aanbrengen is niet genoeg, de planken moeten ook aan mekaar gelijmd worden. Bekijk nu de spleten die je nu hebt in je beplanking...

Maar daar het meer dan vermoedelijk over je eerste romp is, ben je reeds vergeven. De enige oplossing in je geval, vooraleer je alles plamuurt, is inderdaad een glasvezellaag aanbrengen, met polyester en epoxy hars. als je romp mooi beplankt was, ging dit niet moeten gebeuren.

de groetjes,

Laurent

furie

Tim, dat zou heel mooi zijn als dat zou kunnen.
E.J. nee ik ben niet bij de kielbalk begonnen. maar ik denk wel dat het dan mooier wordt.
hoi
ik ben op zoek naar een copy van het plan van de furie
zou ik via jouw aan een copy kunnen geraken
ik heb het plan zelf in bezit gehad maar ben het kwijt geraakt door verhuis

mvg

Hallo Daan,

Ik ben het met Laurent eens dat je de romp beter kan bedekken met glasvezelmatten omdat hout ook al heb je het mooi geplamuurd en geschuurd altijd blijft werken. Ik heb het nl. met mijn Smit Rotterdam vroeger ook gehad dat door een stoot tegen de romp deze scheurtjes bleek te hebben. Ik kwam er pas achter toen ik hem ging uittrimmen in het bad en ik tussendoor een telefoontje kreeg. Toen ik terug kwam na 10minuten bleek de boeg al onder water te staan (was net de Titanic). Dit alles zou toch zonde zijn van al je werk als je geen glasvezelmatten zou gebruiken. Voorkomen is beter dan genezen toch?
In ieder geval nog veel succes met bouwen, ziet er goed uit. Het blijft één van mijn favoriete schepen.

Groeten,
Peter

mooi schip....

Hoi Daan....
Erg mooi scheepje wat je daar aan bouwen ben... Ik keek vroeger graag naar die serie waar de Furie een hoofdrol in had... "Hollands Glorie"
Nu snap ik ook waarom ik zo vaak last van een stijve nek heb...haha..door me hoofd steeds te draaien als ik een foto goed wil bekijken... :-)

Groet en ga door met het mooie..

Frans..

@p'vas
ik zou het ook graag willen bedekken alleen heb ik de laatste tijd maar weinig tijd gehad dus het ligt op dit moment ff stil. deze vakantie ben ik ook bijna de hele tijd weg dus het gaat nu niet echt hard meer.

ss furie

Goeden avond Daan ,Ik wil jou vragen hoe heb je het schip beplankt waarmee,wat voor hout,
En is het mogelijk om een copy van het dek te verkrijgen.Ikben wel in het bezit van de onderbouw,tot het dek,maar de rest is er niet meer.

mvrg R.Hoesman

Back