S202

hallo,

hier ga ik dus een bouwverslag bij houden van een marine bootje de S202.
dit is het oude model van de liberation. het bootje heeft dezelfde lengte maar alleen is de opbouw iets anders.
hier een foto van het model:
wljr.jpg

1i77.jpg

zoals je ziet is de opbouw iets korter en heeft het stuurhuis 4 ramen in plaats van 3.
dit model word aangedreven door maar 1 motor en zal gaan varen op een 1s lipo. met een speed 250 (het kan nog een speed 300 worden)

hier een het begin van de bouw:
eerst en vooral heb ik de schroefas gezet.
8elq.jpg

dan heb ik het dek op maat gemaakt en er in vast gelijmd en geplamuurd (van voor aan de neus moet nog geschuurd worden)
wo81.jpg

dit was het voor nu.

gr Becht

Ah, dus jij bent de gelukkige die het "mislukte" rompje van Raf heeft gekregen.
Succes, maak er wat moois van! (moet vast wel lukken)

idd. het MOET lukken LOL

net even test gevaren.... niet goed! ze komt amper uit het water. het filmpje is aan het uploaden maar dat duurt nog even.
nu dus proberen met een speed 400tje. en als het dan beter is (en niet te zwaar) dan bestel ik een nieuw motortje.

de batt. is wel redelijk leeg maar straks ga ik naar mijn nonkel en die kan die wel laden!

gr Brecht

nee hoor!
juist mijn 2s batt. opgeladen en met een speed 400 geprobeerd...
sneeeeeeeeeeeeeel!!!
ik denk dat ik wel 10km/uur haal!!

nu de bovenbouw maken en vanavond misschien nog wat proefvaren met een filmpje er bij.

oo ja Raf, ik ga zaterdag mee!

Brecht, je schroefas staat onder een veel te grote hoek omlaag.
Als je bootje echt vaart gaat maken, druk hij de boeg omlaag en ben je motor aan het warmstoken in plaats van snelheid te maken...

bedankt voor de tip Roel!

de foto vertekend wel ietsje maar hij staat wel te schuin.
dat wordt nog verholpen na zaterdag ( want dan is het een beurs en daar wil ik kunnen varen.)

update voor vandaag:
hlg5.jpg

regelaar, ontvanger en de batterij hebben een vast plaatsje gekregen.
de nieuwe motor staat er in, de servo en de roeren (geen foto vandaag omdat ik ze toch nog moet verlengen.)
w27u.jpg

en een half gemaakte woning. morgen plamuren en het dak maken.

nog een vraagje: is het mogelijk om je lipo in je boot op te laden? of moet ie er telkens uit??
gr Brecht

hallo brecht
het is maar op 21 september dat het een tentoonstelling is

gr raf

ja op 21 sept is het demo varen in antwerpen op het eilandje

gr raf ik ga nog wat verder werken het dak licht er haast op

nee hoor!
juist mijn 2s batt. opgeladen en met een speed 400 geprobeerd...
sneeeeeeeeeeeeeel!!!
ik denk dat ik wel 10km/uur haal!!

nu de bovenbouw maken en vanavond misschien nog wat proefvaren met een filmpje er bij.

oo ja Raf, ik ga zaterdag mee!

Ik hoop dat je dan uitkomt met het gewicht. Anders alsnog een kleine brushless monteren.
succes!

Is het mogelijk om je lipo in je boot op te laden? Of moet ie er telkens uit??
Hallo Brecht,

In m'n MAS liggen de Lipo's tamelijk ontoegankelijk en daar laad ik ze normaliter altijd op.
Pas na een keer of tien opladen wurm ik ze er uit en laad ze gebalanceerd buiten de boot.

Als het een beetje fatsoenlijke lipo's zijn, kan dat prima.
Wel blijf ik er altijd bij, want je weet maar nooit en het is een houten romp...

Groeten, Jan.

bedankt voor de uitleg Jan.
en jij ook bedankt Paul!

maar ik heb niet tevreden... nadat ik juist naar Raf zijn model heb gezien is het mij dus opgevallen dat mijn bovenbouw veel hoger is dan dat van Raf. en de mijne is dus niet mooi. straks de Dremel er in zetten en een stuk van af halen.

hallo,
hier dus het filmpje met een kleine motor en een 1S lipo:

vanavond als het niet regent ga ik op een groter water proberen met dan een 2S lipo en een zwaardere motor.

gr Brecht

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

brecht
die motor met de kleine schroefjes die ik heb is meer dan snel genoeg voor deze boot
het is geen speed boot hé het is een redings en patrouille boot
wat is je gewicht op het ogenblik???
gr raf

das nog een redelijk gewicht want je kunt tot een 500 gr gaan
natuurlijk spaar je reeds op 1 as en motor

gr raf

maar mijn romp weegt wel veel meer als die van jou.

hier de vorderingen tot nu toe:
ixtz.jpg

alles af gezaagd tot de gewenste hoogte.
ojrc.jpg

het raamkozijn gezet en afgewerkt en het dakje gemaakt en afgewerkt.
fyf9.jpg

het voordekje.

en dat was het.

nu nog iets verzinnen om het achterdek afneembaar te maken. maar dat mag niet opvallen.
gr Brecht

Back