S202

ha das makkelijk
je zet in de bovenbouw latjes waar het dek op rust
plastieke latjes ?????

dan zet je voor en achter twee stukken vast in de bovenbouw
zo blijft die in vorm

dan maak je een deksel die daar tussen past en op de latjes rust
en dan zet je twee munitie kisten achter aan en die maak je zodat je die kan schuiven
dus onder de kist een gleuf en onder die gleuf een lipje wat over en weer kan schuiven

aan de voorkant van het dek een lipje dat onder het vaste stuk grijpt zodat het niet omhoog kan komen

door nu de kisten naar achter te schuiven pakken die lipjes onder de achterste vaste stuk en zo zit het dek vast
de kist moet geen meter kunnen schuiven
1 cm is meer dan genoeg
moet op een van mijn foto's te zien zijn hoe ik het voordekje heb gedaan
kj69.jpg

vtut.jpg

gr raf

hier is het filmpje met de zwaardere motor en een 2S lipo!
en ja hoor, het water stond zo laag dat de vis die er op zit nouwelijks genoeg diepte had om te zwemmen. dus vaar ik voorzichtig maar toch raak ik die vis! daardoor is 1 blad van m'n schroef weg LOL (ik ga morgen 2 nieuwe bestellen Raf ;) )

maar voor de rest vind ik dat ie het heel goed doet!! gaat goed snel (wat ook wel leuk is) en ik kan lang varen (ik heb nu 45 min gevaren en ik merkte geen verschil met de batt.)
alleen moet ik mijn roeren verlengen en wat meer gewicht toe voegen want als ik nu op vol gas vaar, dan raken mijn roeren het water niet meer!

Laatst bewerkt door een moderator:
idd! dit was nu nog maar op 90 percent van de snelheid.
ik heb niets te vrezen als ik de Zinnia voorbij vaar, want mijn dak zit vastgelijmd dus Raf kan ze niet kapot varen als hij kwaad wordt LOL (Grapje Raf ;) )

Snel genoeg. Wel een tipje, bij lipo merk je niet veel verschil in snelheid totdat de accu vrijwel leeg is. En dan kan het hard bergafwaarts gaan...

hallo Brecht
jawadde daar zit echt wel speed in die rompjes
ben benieuwd hoe mijn P902 gaat lopen als hij klaar is
ik vaar ook op 2S maar wel met 2 motoren
gr raf

op 100 percent zal dat wel hetzelfde zijn als die van mij (speed 400)
ik ga nu nog een speed 400 bestellen en nog wat carbon 3blads 25mm. 2M schroeven .
en nog eens heel goed nadenken over zo een lader LOL

hallo,

hier de vorderingen van vandaag:
essu.jpg

het achterdekje gemaakt (sluit nog niet goed aan maar meer latjes had ik niet meer)
odq.JPG

de 'voorruit' met een allu profiel er voor net zoals in het echt.
gra4.jpg

raampjes gevijld!
6fsv.jpg

roeren een beetje verlengd LOL sturen zal ie wel!!
oxi.JPG

het raampje voor de stuurcabine (moet nog een kader rond en klinknageltjes)
ds4r.jpg

en ze staat weer in haar volgende laag grijs!!

gr Brecht

Raf,

ik heb nu al meerdere dagen het internet afgeruist en ik kan nergens iets vinden van de S202 of 502. waar haal jij toch die foto's???? ik zoek nog duidelijke foto's van het buitenstuur. ik zie wel hoe het op de Lib was maar of die techniek toen al zo goed was????
van de week misschien eens zoeken in de bib, want een goed boek zegt meestal toch meer dan het internet!

zoeken op vedette of rheinflotille
veel zul je niet vinden daar over en zeker van de open stuur kabine niet
ze verschilt niet zoveel van de Lib
anders morgen namiddag met een stick komen en copieren hier
links staan twee zuiltjes met op de linker de gas hendels en op de rechter het stuurwiel
in het midden staan wat klokken en meters
voor de rest veel stekkers om rommel op aan te sluiten al of niet onder een afdakje
gr raf

Rheinflotille.jpg

51ec375e59.jpg

het echt zoeken naar spelden in heeel veel hooibergen
maar als je goed kijkt zie je dat de boten voor 90% gelijk zijn aan de liberation alleen waren ze 4 meter korter en waren ze 20 cm smaller
maar dat is in model muggen ziften
gr raf

hallo,

juist weer lang gaan varen maar ik ben ergens achter gekomen!
als ik op vol gas vaar, vaar ik eigenlijk niet op vol gas. als ik de trim helemaal naar boven zet kan ik nog zeker 40procent harder varen! maar dat is echt niet te doen. het is dus echt een speed boot! alleen het schroefje raakt het water en na 2 sec rolt ze op haar zijde. hier moet ik dus nog iets voor bedenken en ik weet al wat denk ik.

ik heb wel een filmpje gemaakt maar niet als ik zo hard vaar (dat was aan het einde)
morgen zal het filmpje wel klaar zijn met uploaden.

gr Brecht en op echt vol gas zijn mijn roertjes toch nog te kort LOL

2 motoren en schroeven zal het rollen wel oplossen als je ze tegengesteld laat draaien. Anders eventueel LiFe accu nemen ipv LiPo, heb je 6.6 volt ipv 7.4 en zelfs 8.4 bij een vers geladen lipo.

juist weer lang gaan varen maar ik ben ergens achter gekomen!
als ik op vol gas vaar, vaar ik eigenlijk niet op vol gas. als ik de trim helemaal naar boven zet kan ik nog zeker 40procent harder varen! maar dat is echt niet te doen.

Dus als je niet trimt, houdt ie het vermogen in zeg je? Als dit vaker voorkomt moet ik dat ook eens proberen want heb het idee dat ik eerder veel harder kon draaien met de motoren. En aan de motoren heb ik niks veranderd, de rest wel namelijk. Dit ga ik ook eens proberen.

Back