s75 Zeilboot

• Topicstarter Topicstarter patrix
  • Startdatum Startdatum
P

patrix

Guest
Wie kan mij wat meer vertellen over de s75 zeilboot.
Ik kan er maar weinig (niks) over vinden :-(
Dus iedere tekening/foto is welkom!

Mijn dank is groot!

De s75 was ik denk 7-8 jaar geleden een opstartende wedstrijd klasse. Welke door als ik het goed heb twee studenten is op gericht. Het ontwerp was een aangepast model van de vo60 destijds. Er zijn een stuk op 30 boten gebouwd denk ik maar tegenwoordig zie je er niet veel meer. Het contact verliep via www.s75.nl maar die bestaat niet meer iets meer info vind je op http://www.botenland.nl/watersport_bedrijven/details.asp?URL=240 tevens is op deze link: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=714&sid=901bd8d127727fd97df1935341186591 ook een eigenaar van een s75 te vinden welke nog steeds actief is binnen dit forum. Mischien heeft hij aan vullende informatie.

groet FKZ

ps mischien de zoek functie eens proberen

FKZ,

Dank voor je antwoord en was al zo slim geweest om hier te zoeken.
Ik weet dat er nog een eigenaar is maar die heeft nog niet gereageerd.
Het mailadres bestond naast het internet adres helaas ook niet meer.
Ik geloof dat er geen s75 zeilers meer zijn :-(

Weet jij misschien waarom de klasse een vroege dood gestorven is?

GROET!
Patrix

Jeroen,

Dank je wel voor je tip!
Ik heb John gemailt en ben ook op de ROB site terecht gekomen.
Daar las ik dat er zelfs iemand er een aan het bouwen is!
Heb nog geen antwoord gehad maar heb goeie hoop!

We komen er wel.........:-)

Groeten!

Intresant.

Is dit type boot S75 een 75cm klasse?
Zoja in Belgie is dit nog altijd een wedstrijdklasse. Dan kan het zijn dat ge bij bepaalde personen
de zeilplannen kunt opvragen. Type boot een PITO.

Als dit een andere type boot is en is 75cm lang, ben ik altijd geintresseerd in de bouwplannen.

Groetjes Carlo

Carlo,

Nee deze boot is 1m en 18cm lang.
Ik zal morgen eens een foto maken misschien helpt dat bij mijn speurtocht!

Groeten,
Patrix

Ontwerper / initiator is Jan Pieter Vredeveld, hij werkt bij Conyplex in Medemblik.

De S75 is volgens mij nog steeds redelijk populair bij 1:1 wedstrijdzeilers, om de winter te overbruggen.

Ik vaar zelf met een s75, dus weet er wel redelijk wat vanaf! Dus voor vragen: mail me maar op j_metselaars [AT] hotmail [DOT] com

Hier ook even een bericht van www.jlweb.nl

Het klopt inderdaad dat er een aantal S-75 meevaren bij ROB Radio Zeilen op de Braasem. Mijn vader beantwoord de mailtjes. Ik hoop dat je een reactie hebt gehad. Zo niet laat het maar even weten. Als ik het uit mijn hooft goed zeg zijn er tussen de 10 en 20 boten actief bij ons (S75).

Van de zomer gaan we weer op de woensdagavond aan de gang. Kom gerust een keer kijken.

Groeten JLweb.nl

Ik heb alles na gekeken wat ik van de S 75 in mijn bezit heb maar dat zijn de gegevens die zij een aantal jaren geleden op het Int net hebben gezet er heb jaren geleden een art in de Waterkampioen gestaan.
Dat kan ik niet meer vinden ik heb in het najaar een grootte opruiming gehouden wegens een verhuizing

Maar ik weet wel een paar dingen er waren zeilers in de buurt van Enkhuizen die een tegen hanger wilden van een K klasse deze vonden ze te groot en te zwaar
Ze hebben toen een bouw tek van de Cedar Club een Franse M klasse die toen in die tijd zeer goed zeilde en heb die toen iets veranderd
Er zijn in de begin jaren veel wedstrijden mee gezeild en nu zie je dat ze op de 2 hands markt terecht komen zo denk ik ook dat er veel M klasse rompen zijn die niet meer gebruikt worden

Ik weet wel dat de zeilhoogte over een kwam met het B tuig van de M klasse 180 cm voorlijk grootzeil .

Tom

Back