Bouwverslag Saab 91D Safir

Het leven is gewoon te kort om al die leuke dingen te leren én ze daarna állemaal regelmatig te gebruiken zodat je current blijft! En omdat de "vliegende" modelbouw ook nog vereist dat je de nodige knuppel uurtjes maakt...anders dan vlieg je het ene na het andere met zorg gebouwde model aan flarden. Ik vind bouwen erg leuk maar het is voor mij een tussenstap om er (veel) mee te kunnen gaan vliegen.
Het blijft toch een keuze, en die maak je zelf en hoef je niet voor iemand anders te verantwoorden.

En toch heb ik al meer dan zat te doen, Henri....

Nu moet ik van dit:
IMG_20220302_134750 - kopie.jpg

Dit maken, en het liefste 4 keer, zodat ik twee reserve poten heb:
TrunionLeg1 - kopie.JPG

Daarna moest er in een bijzondere hoek gefreesd worden. Daarom eerst twee avonden ingezet om een 3D printer kit in elkaar te zetten, en daarna wat oefeningen mee gedaan.
3D mal geprint om het werkstuk vast te houden, met een aluminium beugel.

print.jpeg

IMG-20220404-WA0004.jpeg

En aan het begin van dit alles heb ik dus Kim afgeraden hieraan te beginnen, alle investering en al het werk dat het ging kosten. Ik voel me nou net als die platenproducer die zei dat het niks zou worden met de Beatles. :hammer:

Inderdaad bizar om te zien hoe snel je gegroeid bent in deze materie Kim, petje af hoor! Aardig pro werk wat je hier aan het doen bent. Nu kom je op een stadium dat niets meer te veel is, alles is zelf te maken, geen grens meer met fabrieks retracts of iets dergelijks. De enige grens wat je nu gaat ondervinden is.....tijd! Dat is vaak ook mijn grootste obstakel ha ha ha!

Groetjes,
Gerald

Back