Sab F2000 romp

Zoals Frans zei lijk deze romp wel heel veel op de Robbe Zenith, deze romp werd met succes toegepast voor het F3C programma (begin) jaren '90, Fred coenen heeft deze romp ook nog gevlogen.

Een "up-to-date" FAI F3C romp is de -Manta- van ZN-line, deze romp is ontworpen door Laurent Lombard en is speciaal bestemd voor het "nieuwe" FAI F3C programma. Deze romp in afgeleid de Staysee, en daar zodanig verbeterd, voor het de FAI programma.
Ik Weet niet zeker maar deze romp is alleen nog verkrijgbaar voor de Caliber90, wellicht ook (makkelijk
)om te bouwen voor een Hirobo, JR, etc... 90 heli. :wink:

http://www.znline.com/produits.php?langue=english&cle_menus=1139317153&cle_data=1139319791

Op de ZN-line site staan ook nog wat romp belijningen, eenvoudige maar wel strak. :D

Mario (@Holco),

Ik wou bij Ely ook wat kapjes bestellen.
Maar er staat geen Nederland/Holland in hun landenselectie om te versturen.

Hoe heb jij dit gedaan?

Nu ik de heli gezien heb afgelopen zondag bij je in de auto begrijp ik pas goed dat je m in een romp bouwt !!!
hahahaha :mrgreen:

Ik laat het wel horen hoe de romp is als hij binnen is, en zal meteen wat foto's plaatsen.

ps,

Eddy het schijnt dat ze op de club bezig zijn om alleen nog maar Hirobo's toe te laten
ivm de kwaliteit :wink:

Ronald Haan zei:
Weet ik nog niet en ga wel overleggen met een kennis van me die is namelijk erg handig met een verfspuitje.

Zie hier een foto van de Millennium Canopy die hij heeft gespoten.

normal_Suc5002301.jpg

Ik ben niet van plan om er vlammen op te spuiten echter wil even aangeven dat hij de techniek beheerst.

Ronald

Ronald,

Hij moet nog even oefenen dit is niet de techniek om real fire te spuiten, het is niet lelijk ofzo hoor en wil het niet afkraken.
Maar het klopt niet echt, kijk eens op www.killerpaint.com dan begrijp je wat ik bedoel.

Groet,
Dennis

Wat een k#%$*&€ post!!!!!!

Eergisteren de romp binnen gekregen, 16-2 verstuurt vanaf de Sab fabriek en 47 dagen onderweg geweest en de staart van de romp
helemaal naar z'n grootje 8O
Nu maar weer wachten op een nieuwe, zou zo'n 10 dagen moeten duren, teminste als de post z'n werk doet!!!

De romp ziet er verder erg goed uit, mooi slank model met alleen wat schuurwerk aan de deelnaad en een gewicht van
710 gram :D

Da's nog erger dan bij mij.
Ik had 4 SAB kapjes besteld bij ELY in Italië (door jouw tip)
Deze hebben er maar 4 weken over gedaan.....
En maar één klein scheurtje wat wel te fixen was.

Wel een stoer kappie wat je daar hebt btw.

Zo eindelijk begonnen met de inbouw van het Freya mechaniek in de romp, maar ik zit nu wel meteen met een mega probleem!!
Ik krijg met geen mogelijkheid een uitlaat / reso pijp in de romp omdat de romp zo verdomde smal is :?

Heeft iemand van jullie nog suggesties wat evt. zou kunnen passen??

De volgende combo's heb ik geprobeerd,

Hatori headers voor de Freya en Raptor 90 met de Hatori 700 / Zimmermann Rocket pipe / Zimmermann 2825 TD-NT / en de Hatori 938 uitlaat.

Omdat de F2000 romp erg lijkt op de Zenit 2 van Robbe ben ik ook benieuwd hoe eigenaren van deze romp het opgelost hebben??

De motor die ik gebruik is een OS SZ-H

Mijn dank is bij voorbaad groot!!!!!

Heb wel eens constructies gezien waarbij de bocht en pijp voor de koelkop doorliepen.

Hierbij was dan zelfs een 90 graden bocht aanwezig in de resonantie-uitlaat. Die dan aan de rechterkant van het mechaniek lag.

Bereikbaarheid gloeiplug ???

Standaard delen of aangepast ???

Rick

Mario,

Ik heb ze gezien waarbij ze de reso uitlaat (daar waar hij de romp zou raken) schuin doormidden hebben
gezaagt, vervolgens het demper gedeelte 180° gedraait en weer aan elkaar hebben gelast.

Of een motor kopen met achteruitlaat, hier een korte bocht op zet die richting de tank wijst (tank verplaatsen) en
de reso pijp weer in de romp laten lopen.

Zimmermann maakt uitlaten op wens. Maak een tekening met alle maten erbij en zij maken deze voor je.
De prijs is niet veel hoger dan hun eigen dempers.

Gr Frans.

Back