Sagitta 900 - naar de eeuwige thermiekvelden

Balen Raymond!!

maar zoals ik het zie.... even een paar uur werk eraan en hij is weer als nieuw!! :thumbsup:
 
ik wil eigenlijk gecondoleerd zeggen maar dat is hier niet terecht. de romp lijkt me nog goed dus deze is zeker weer opnieuw op te bouwen! dit wordt dus weer een projectje na de elefant?? :lol:
 
Jammer raymond...

Vandaag samen met Berrie wezen vliegen en mijn zwever (Spirit) is er ook zo aan toe....
Ik dacht dat ik naar mijn zwever keek, maar dat was na die harde klap te horen toch niet zo te zijn...
Hij stond rechtop in de grond (+/-15cm diep).
Ik heb toen met Berrie besproken om mijn Sagitta elektrisch te maken.
Als jij het niet ziet zitten om jou sagitta weer op te knappen is dan ook mijn vraag of ik de romp kan overnemen om er een elektoromp van te maken?
 
Dennis, van mij mag je de romp hebben. Ik heb nog teveel andere projecten lopen om deze op te gaan knappen. Er is wel wat herstelwerk nodig, het bandstaal is dwars door de romp helemaal naar beneden gescheurd. Ik bewaar hem voor je.

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar de ontwikkelaar van de vario, een man die altijd erg behulpzaam is. Ik twijfel nu toch of er een tijdelijke power failure is geweest (rotte schakelaar oid??). Misschien kan Piotrek zien of de vario opnieuw opgestart is na de crash. Dit zou mooi de data gap tijdens de duikvlucht verklaren.
 
Piotrek kan me ook geen definitief antwoord geven over de oorzaak.
Het gat in de data is wel te verklaren. Er wordt eerst een soort buffer volgemaakt in het geheugen, pas als het buffer vol is wordt het weggeschreven. De crash (of power failure) heeft het geheugen gewist voordat het kon worden weggeschreven.
Na de crash is een nieuwe sessie aangemaakt, dus de vario is opnieuw opgestart.

Ik denk zelf nog steeds sterk aan signaalverlies door de ontvanger. Deze ontvanger gaat nu voorlopig in een depron dubbeldekkertje. Daarmee vlieg ik nooit buiten het veld, dus als hij neergaat zal je er geen buitenstaanders mee verwonden, en mocht iets/iemand geraakt worden geeft het niet zoveel schade.

En nu snel verder bouwen aan mijn nieuwe projecten!
 
Raymond jammer van z'n zwever, vraagje, had de Vario een eigen voeding of via de ontvanger?
Ik had 3 weken terug een crash(zonder verdere schade) die ik wijt aan de FlyCame One die in de lucht door trilling was uitgegaan. Hij was direct aangesloten op een vrij kanaal van mijn ontvanger Waarschijnlijk stoorde dat op de Ontvanger. Totaal geen reactie meer op geen van mijn signalen van de zender.
Nu heb ik de FCO2 direct op de balansstekker van mijn accu aangesloten.
 
De vario wordt door de ontvanger gevoed, en met reden. Ik kan nl door te schakelen op het betreffende kanaal de hoogte en de spanning opvragen.
Ik verwacht niet dat de vario kan storen op de ontvanger. Ik ben pas over naar 2,4 GHz, dus met al dat digitale gecodeerde spul zou je geen last meer moeten hebben van vreemde storende invloeden.
 
Raymond, dat is echt jammer joh! Zaterdag met Dennis het stoffelijk overschot van de Spirit uit de klei staan te trekken, nu jij weer met dit soort nieuws. Geen goed begin van het echte thermiekseizoen...

Ik begreep dat de romp inmiddels hier in de buurt is. Ik overleg wel met Dennis waar we de komende tijd energie insteken. Supergee's of spullen gereed voor de Waku. Voor je het weet is het begin mei!
 
Die supergee's doen het daar ook goed!
Ik zou de energie zo verdelen dat je in mei zoveel mogelijk vliegtuigen mee kan nemen.
 
bouwtekening

Aan alle Sagitta fans : ik zie dat de originele tekeningen van de Sagitta 900 en Sagitta 600 ( 2 meter versie) nu op Outerzone.co.uk staan

Veel plezier ermee

Kris
 
Aan alle Sagitta fans : ik zie dat de originele tekeningen van de Sagitta 900 en Sagitta 600 ( 2 meter versie) nu op Outerzone.co.uk staan

Veel plezier ermee

Kris

Ieder kan ik aanraden om een Sagitta 900 te bouwen.
Echt een super kist.
Ik heb de Sagitta van Jan Hein hersteld, dezelfde variant als van Raymond met een epoxy romp. Het blijft een legendarische zwever.

Groeten, Maarten
 
Ik kan het ook zeker aanraden.
Mijn Sagitta komt regelmatig als achtergrond op de pc voorbij, en elke keer weer denk ik "wat een fijne kist was dat".
Het enige wat me weerhoudt van een nieuwe bouwen is dat steeds nog mooiere projecten heb.
 
zwabberen.

Het was even wennen aan het wat zwabberende gedrag dat grote zwevers zonder rolroeren eigen is, Hieraan kan je zien dat het een oud F3B ontwerp is.
Het geeft mij weer goede moed!

Een bepaalde categorie zwevers vertonen inderdaad een zwabberend vliegbeeld.
Filmpjes op You Tube illustreren dit voldoende.
Dit heeft minder te maken met al dan niet rolroeren.
Eerder met een oversized vleugelopp.
Eind jaren 70 en begin de jaren 80 was het in de states bon-ton van de vlerkjes (en koorde) nogal groot te laten uitvallen.
En dan nog liefst met een minimale staartboom.
Dit modeverschijnsel heeft zijn tijd gehad.
Ik denk dan op de Sagitta's, Spirit en andere B.O.T.
Deze tuigen vliegen wel goed, maar, toegegeven, het is weinig oogstrelend.
Dit in tegenstelling met andere 2 as kisten die wel een mooi vliegbeeld genereren.
Voorbeelden genoeg.

Mvg,
Aurectar
 
Back
Top