Ik heb mijn MDS motor er geheel in gelegd ,carb gewoon zo als ik hem en nog paar ander gehad heb ,ik heb niks veranderd vervangen ,
Na het koken , heel de. Winter ieder dag nitro gevlogen met meer motoren die ik zo schoon en los heb gemaakt, na die winter is hij om gebouwd naar benzine en daar heb ik nu al vele uren mee gevlogen , zonder lager rubber of wat dan ook,vernieuwen .
Was ook niet nodig .
En is ook gebleken ,
Als een motor van 30 jaar vast zit ,werk dit ook beste ,niet uit elkaar halen maar gewoon schoon koken .
Heb dit bij 3 heel oude motoren gedaan die draaiend weg gelegd zijn .
en tussen 10 en 30 jaar oud zijn,
Alle drie lopen en zaten ook vol met wonderolie ,niks was gang baar.
Na het koken ,
de motor op een steun en laten lopen .
Wat je zeg dat rubbers en lager schalen op fliker krijgen door het te koken ??
Nee wat u doe met friet pan !
Maar koken op een gaspit (kamping ) daar heb ik het over ,
Friet pan geeft geen voor deel ,
Niet nodig !
Daar bij nitro motoren worden bloed heet daar gaan de lagerschalen niet van stuk .
En koelvloeistof is vet !
En nee niet verdunnen
Puur koelvloeistof nemen
En je moet ze niet bakken ?
Gewoon pannetje koelvloeistof ,motor en carb, er in .
Als het dan gaat borrelen ,laat je het zo staan ,
Ik had het buiten gewoon terwijl het regenden ,zelfs een keer als je zorg dat vuur niet uit gaat,klaar ,
Af en toe kijken en om draaien eventueel. ,
Als alles los zit gewoon aan sluiten op tank je en in een steun starten ,
Kan wd40 in de inlaat spuiten en uit laat ,
Als hij loop , wat meestal is laten warm lopen ,daar na is het weer als nieuw ,