Ik wil een verloop draaien zodat ik een Kromscheid demper aan kan sluiten op mijn Saito 56, dus een aluminium verloopje gedraait, en een tap G 1/8 gevonden waarvan ik dacht dat past, maar helaas komt wel in de buurt maar is het echt niet, nu kom ik met mijn draad meter uit op Whitworth 55 graden en snap ik het niet meer. Dus nu de vraag welke maat tap heb ik nodig voor een Saito uitlaat verloopje te maken Gr Jan
Is de schroefdraad 27 gangen per duim? Zo ja, dan is het 1/8"NPT, 27TPI 1/8" BSP heeft 28 gangen per duim. Leverancier tap: https://nl.aliexpress.com/item/1005006068882062.html
Saito heeft toch metrische draad in de uitlaat? Of ben ik nu gek? Meende iets van M 10 x 1 of daaromtrent. EDIT: even snel opgezocht: volgens deze link: Saito 52 – S62 Knuckle Manifold – Just Engines is het inderdaad M10 x 1
die messing buisjes met schroefdraad die in lampfittingen zitten schijnen te passen (weet niet goed hoe het beter uit te leggen)
Jongens, super bedankt, ik ga is kijken dat ik methet lampfitting busje uit kan komen aanders bestel ik wel een tap, heerlijk om weer verder te kunnen en snel een rondje met de 4 takt te kunnen vliegen en aan de geluidnorm te kunnen voldoen.
Ter bevestiging... YS had voorheen uitlaat headers met een vergelijkbare montage flenzen... hier een goeie ouwe .56 Draad 10 x 1 metrisch, reuze handig...Was een mooie aanleiding om een assortimentsdoos HBM tappen in de fijne maten aan te schaffen... Gr Bas