Sams Trex 550E 3GX

Hallotjes,

2 ontzettende noobs gaan een moordmachine op 6s bouwen tips en tricks zijn zeker welkom en we zullen hier een bouwverslag van maken.

Eerste fotos volgen direct zijn juist het boeltje aan het uitpakken..

Dit bouwverslag loopt samen met een bouwverslag van een Quadcopter.

Veel plezier en tot zo!!!

Groetjes Robert en sam

Eerste fotos

Nou... het staat allemaal op het bureau..

Volgens de beschrijving hebben we echter maar 1 zakje nodig dus de rest weer even opruimen.

Hier de fotos van de t-rex 550e 3GX Super combo.

001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

En nu de bouw van het eerste onderdeel we houden jullie op de hoogte

Laatst bewerkt:
Zitten de ball links op de inner swash wel goed?
Die zijn volgens mij niet allevier even lang...
De korte zijn voor de pitch links en de lange voor de swash driver.

Tim

Zitten de ball links op de inner swash wel goed?
Die zijn volgens mij niet allevier even lang...
De korte zijn voor de pitch links en de lange voor de swash driver.

Tim

+1, dacht ook al zoiets te zien.. is wel een aandachtspuntje, want 2 van de kogels zijn nog groter in diameter ook!

However, bij de 550, de lange met grote kogels zijn voor de bladegrip links, de korte met kleine kogels voor de swashdriver.

+1, dacht ook al zoiets te zien.. is wel een aandachtspuntje, want 2 van de kogels zijn nog groter in diameter ook!

However, bij de 550, de lange met grote kogels zijn voor de bladegrip links, de korte met kleine kogels voor de swashdriver.

Ok, raar, voor je cyclic resolutie is het beter om de korte binnen te hebben.
Maar ja als de diameter verschilt dan is het geen optie...

Tim

Voor die resolutie is het veel beter om kortere servoarmen te monteren, iets wat niet gaat op de 550 ivm geometrie...;)

ok bedankt voor de tip Claude :) er kwamen er idd al een paar terug los na double check..

hieronder de progress voor vandaag, we hebben wel een probleempje als je naar de laatste foto kijkt, bij de ds620 servo, staat een servo ster alsook een servo arm, die ster is niet mogelijk gezien die tegen het mainframe aanzit, maar een armpje vinden we niet terug in de doos.. is er een onderdeeltje dat ontbreekt of bekijken we het verkeerd?

groetjes, Robert & Sam

014.jpg

015.jpg

016.jpg

017.jpg

Na het checken en dubbel checken of servo arm in neutrale toestand (perfect) horizontaal staat kunnen resterende armen van de servo arm verwijderd worden (vb met tangetje, dremel...).

Dit zou ik in een later staduim uitvoeren vb bij het afstellen van de Heli.

Na het checken en dubbel checken of servo arm in neutrale toestand (perfect) horizontaal staat kunnen resterende armen van de servo arm verwijderd worden (vb met tangetje, dremel...).

Ter info: ik kan het niet duidelijk zien op de foto maar het lijkt of de servo omgekeerd gemonteerd zit. Effe ook checken dus.

klinkt inderdaad zoals het zou moeten, dus die ster gewoon mee inbouwen.. het instellen doen we toch op de club denk ik waar er meer ervaren mensen rondlopen :)

thanks!

Ter info: ik kan het niet duidelijk zien op de foto maar het lijkt of de servo omgekeerd gemonteerd zit. Effe ook checken dus.

ja? ik dacht toch dat dit goed zat, de ballpin op de servoarm komt mooi onder de balpin van de swash uit hoor, maar ik neem vnvnd vast wel nog enkele foto's :)

toch zeker bedankt, dit kan ons alleen maar helpen om het correct te leren; het is toch al 2 dagen leuk bouwen!

Back