Sams Trex 550E 3GX

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door djrozoho, 22 apr 2012.

  1. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Ik, samen met zowat de halve heli wereld gok ik vliegen wel met turnigy, gewoon omdat je ze niet kunt laten liggen voor die prijs, zeker nu ze leverbaar zijn via hobbyking duitsland. Zou er gewoon wat bestellen.
     
  2. mmaximaal

    mmaximaal

    Lid geworden:
    21 nov 2009
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Arnhem
    SLS lipo's zijn ook perfect. Beter van kwaliteit dan de turnigy. Hier in NL verkrijgbaar voor dezelfde prijs als die van de turnigy (verzenden gratis) dus dan net zo duur / goedkoop.

    Max
     
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    :eek: welke zender is het nu geworden en wanneer is maiden, ben benieuwd:eek:
     
  4. sam.b

    sam.b

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    16
    Het werd dus de spektrum dx6i, na alles stapje voor stapje aan te kopen zijn we eindelijk tot op het einde gekomen!

    De afstelling werd op onze club gedaan door iemand met véél meer kennis dan ons, we hebben natuurlijk het gehele proces van dichtbij gevolgd zodat we de volgende keer +/- weten wat er moet gebeuren. hieronder wat fotootjes van de afgewerkte heli + 2 filmpjes van de perfect gelopen maiden flight!

    Het was alle werk MEER dan waard! zalig gevoel als dat ding de lucht in gaat!

    trex 550e 3gx v2 maiden flight part 1 - YouTube
    deq9pqeOPGM[/media] 550e 3gx v2 maiden flight part 2 - YouTube

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    gefeliciteerd met de maiden heren!! hoop hem binnekort een keer te zien vliegen;)
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Tipje: isolatie van kabels, trillingen en hard aangetrokken ty wraps verdragen elkaar niet best

    Het gaat wel goed, maar op de lange duur slijt er een keer een isolatie door of knijpt de ty wrap er een door = vlam

    Kijk eens naar sleeves, een soort geweven kunststof spul wat je om je kabels kunt doen, zodat de kabel zelf een stuk veiliger zit
    Alleen ze noemen het wel eens anders..
    Servo Lines : HobbyManiac.Com, Proud to be a Maniac!
     
  7. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Dat ziet er goed uit Sam, gefeliciteerd met een geslaagde maiden.
    Nog wel even de bekabeling wat netter afwerken.

    mvg. Freddie
     
  8. sam.b

    sam.b

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    16
    ik ook, er is gisteren op de 2de vlucht zonder kruis een balpin van de swash losgekomen (die hadden we nochtans met locktite van uit de doos vast gemaakt?! én gecontroleerd voor de vlucht..), en hij is met een weinig extra in de vijver terechtgekomen net naast een gans die bijna onthoofd was.. :p

    eletronisch weet ik nog niet wat er kapot is, dat staat nu te drogen.. :-/
    mechanish zeker beide tandwielen, de blades en de tailboom

    filmpje wordt vnvnd geupload.. :-/

    ivm die sleeves, ik had een meter van dat spul en heb dat rond de servo wiring gedaan, maar had geen extra meer dus moest de rest het even zonder doen..
     
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Nog een tipje ivm die sleeves (ik hoor nog wel s dat dit misgaat)

    Als je aan de achterkant van de servostekker kijkt, zie je kleine "lipjes" zitten, die de pinnetjes op hun plaats houden.
    Til die lipjes voorzichtig op, en je kunt de pinnetjes uit de stekker halen, zo kun je zonder enige moeite de sleeve erom doen.
    Daarna wel weer op de juiste volgorde in de stekker doen natuurlijk...
    Dus liefst 1 stekker intact laten als je bezig bent

    Trouwens wel k#t dat hij meteen al de plomp in gaat...
    een crash is zowieso vervelend, maar meteen het water in..

    Is de ball niet gebroken, link gebroken oid?

    Wat met locktite wel eens fout gaat, af en toe, is vuile schroeven of natrekken..
    Bv als de te locktiten schroeven echt baggervet zijn, pakt de locktite niet (maar dit is doorgaans niet het geval bij de onderdelen van een electro kit)
    Wat ook voorkomt is dat je locktite, aandraait, en later nog eens natrekt. als nu de schroef nog een miniscuul slagje maakt, is meteen de locktite gebroeken (en dus nutteloos)

    Misschien was dit aan de hand?
    Of schroefdraad uit de swash gestript?
    Maar kan ik me niet voorstellen wat er mis kan gaan..

    Evt de ontvanger ff opsturen om te laten checken, wie weet wat voor onderhuidse schade dat ding heeft
     
  10. sam.b

    sam.b

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    16
    Die sleeves hebben we idd op die manier erop gekregen, door die servostekkers eerst los te maken via die lipjes.

    er is een link verdwenen in de vijver (wss door de klap los gekomen)
    maar de 2de link hangt nog vast aan de servo en de balpin van de swash hangt er nog aan, dus is 99% zeker dat de locktite losgekomen is.

    en ja, het is idd k#t :)
     
  11. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    :cool: net wilde ik schrijfen gefeliciteerd SAM, en doe vorzichtig, niet te snell verder gaan.
    Oeffenen met kruis, simmen, de meesten dingen gaan fout, als je iets to snel doet, wat nog niet geoeffent is.
    Maar nu ga je sleutelen en weet weer een stukje meer, over welke dingen snel los gaan of waar jou aandacht moet zijn.
    Succes verder, ik ga dit draatje volgen, volgens mij komt het goed.
    (Danke je voor films en fotos):thumbsup:
     

Deel Deze Pagina