Samson II Billing Boats renovatie

Hé hallo,

Ik begin binnenkort met de renovatie van de SamsonII, een model sleper(volgens mij) van Billing Boats
afb20665.jpg

afb20666.jpg

Mijn eerste vraag is:

Hoe krijg ik de bladderende oude laag verf eraf??;
afb20667.jpg

afb20668.jpg

Verder zitten/zaten er 2 380 motoren in,en is ie in vrij slechte staat!!
Ik zal mn best doen om deze mooie dame van de container te redden!

Arnold

Volgens mij is elke boot een poging waard, deze dus ook. Die verf, afschuren. Als de romp wat dun is (het lijkt me een ABS-romp) langs binnen verstevigen, best met epoxy en glasvezelmat. Eén laag is genoeg, het is beresterk, en anders wordt hij te zwaar. Polyester durft dit materiaal wel eens oplossen. Nadeel van epoxy is de prijs, en de beperkte houdbaarheid van het niet gebruikte produkt.

Het lijkt wel of die witte verf niet hecht op de ondergrond. Misschien kan je het (uiteraard voorzichtig) met een plamuurmesje proberen af te steken en dan goed schuren.

Gezien je eerdere projecten, komt het best goed met deze boot, VEEL SUCCES!! en houd ons op de hoogte :wink:

De romp is inmiddels glad geschuurd, en is al klaar om gespoten te gaan worden,

Nu is het alleen even wachten op beter weer!

Arnold

Als de romp wat dun is (het lijkt me een ABS-romp) langs binnen verstevigen, best met epoxy en glasvezelmat.

Epoxy lijkt mij niet de beste optie, Epoxy en ABS gaan namelijk niet zo goed samen, het hecht amper.

de huidige billing kunstof rompen dien je wel met epoxy te lijmen.... de oudere generatie zoals de samson met Stabilit express....

om de dunne plekjes te verstevigen gewoon wat stabilit erin smeren dus...

.....................Peet....................8)

Ik weet niet wanneer oude of nieuwe rompen beginnen, maar ik schuur altijd wanneer ik iets plak de oppervlakte mat, en heb nooit problemen gehad, niet met epoxy, niet met stabilit. In stabilit mag je gerust de helft van de aangegeven hoeveelheid poeder doen, de verharding gebeurt dan trager, maar het resultaat hecht beter.

Zoals gezegd, de romp is volledig glad geschuurd:

afb20927.jpg

afb20928.jpg

afb20929.jpg

afb20930.jpg

Inmiddels heb ik de railingen ook weer gefixt!
Nu op zoek naar een goeie lak voor op de romp!

Arnold

hallo

gewoon spuitbusje auto primer halen en dan in ferrarie rood spuiten

groeten raf

ps zinnia pa heeft ook de samson maar dan als race boot weet je wel

Toch maar van het originele plan afgeweken!!! Na lang wikken en wegen wordt het de P23, een politie schip!!

de gespoten romp:
DSC02114.JPG

de kajuit in de nieuwe kleuren:

DSC02123.JPG

Zo begint het er al wat op te lijken:

DSC02125.JPG

DSC02126.JPG

DSC02127.JPG

Arnold

Ziet er heel mooi uit!!

Maar mag ik vragen hoe je die politie strepen en die tekst ernaast erop hebt gekregen? Want dat lijkt me nogal moeilijk om te schilderen!

Striping is gewoon heel secuur afplakken met papiertape, de lettertjes zijn van de kantoorboekhandel!!

Het afplakken was wel lastig, maar ik vind t toch een mooi resultaat!

Arnold

Uiteraard!! dat is wel het mooiste hé!!

Ik ben nu nog met de buitenkant bezig, daarna moet ik de binnenkant nog doen; motoren plaatsen,electronica en de hele reutemeteut erin!!

Arnold

Back