San juan nepomuceno

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door wil hagen, 12 mei 2014.

  1. PCPiet

    PCPiet

    Lid geworden:
    18 feb 2014
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Doesburg
    hallo Wil,

    Hierbij de gevraagde foto van de boegbeplanking, let op aan de rechterkant moet nog 1 plankje bij op.
    De eerste 11 planken zijn niet verjongd plank 12 en 13 links zijn al wel verjongd naar 3,5 m/m.
    Nu ga ik vanuit de kiel verder beplanken en ga om de 25 m/m een plank plaatsen die de lijn van de spanten volgt zonder dat ze naar onder of boven verbogen worden.

    Groet Peter.


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. wil hagen

    wil hagen

    Lid geworden:
    12 mei 2014
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Tilburg
    San juan nepomucenonn

    Eigenlijk is er niet veel nieuws te melden. Ben weer bezig geweest met het beplanken van de romp, wat veel tijd in beslag neemt. Wel afgelopen week een dip gehad. Zag het even niet meer zitten met de bouw, als je een collega bouwer hebt die hetzelfde schip aan het bouwen is, en zijn vorderingen ziet. Peter helemaal niets ten nadele van jouw hoor. Ben zelfs blij dat ik een mooi voorbeeld heb. Kan ik lekker spieken.
    Heb besloten dat het mijn schip wordt en dat ik doorga op de wijze zoals ik nu bezig ben.Zoals ik het nu kan inschatten ben ik nog wel twee weekenden bezig met het beplanken.
    Als de romp dicht is zal ik het resultaat wel tonen.
     
  3. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik denk dat iedereen wel eens een dip heeft - zeker als er meerdere zijn die hetzelfde schip maken.

    Bedenk ook dat je je boot vaak maar vanaf een kant kan zien, en dat kleine verschillen in beplanking dus lang niet altijd opvallen.
     
  4. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    Het beplanken gaat heel veel tijd inzitten Peter en ik vind dat je het toch nog snel doet als je het met nog 2 weeklenden dicht hebt.
    En ja, op 'n gegeven moment vind ik het ook saai worden als ik zelf bezig bent maar het hoort er bij.
     
  5. PCPiet

    PCPiet

    Lid geworden:
    18 feb 2014
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Doesburg
    Hallo Wil.

    Wat Dick zegt ben ik het wel mee eens, als je dat in twee weekeinden lukt heb je de vaart er goed inzitten.
    Dat red ik niet hoor.
    En spieken mag natuurlijk hoor, ;);) daar is dit forum ook voor.

    Groet Peter.
     
  6. wil hagen

    wil hagen

    Lid geworden:
    12 mei 2014
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Tilburg
    Begin weer "in de lucht" te komen.
    Na een aantal weken op non actief gezet te zijn, wegens mijn reuma, schouderontsteking en een spier welke klem zat in mijn rug, begin weer wat mobieler te worden, zodat ik langer op een stoel kan zitten en mijn arm weer kan gebruiken.
    Ga de bouw de komende weken weer eens rustig oppakken.
     
  7. paulbo

    paulbo verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 mrt 2012
    Berichten:
    657
    Locatie:
    Utrecht
    je bouwt een mooi scheepje met al die aandoeningen. doe het maar rustig aan!
    Gr. Paul
     
  8. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    Gewoon rustig aan doen Wil, het is geen aangenomen werk en dan komt alles goed.
     
  9. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    Ik herken dat gevoel maar al te goed, ik lig er zelf met hetzelfde ook regelmatig uit en denk dan maar: "een plankje per dag is een romp in het jaar" ;)

    Succes met de bouw en forceer je niet

    Groet
    Andy
     
  10. wil hagen

    wil hagen

    Lid geworden:
    12 mei 2014
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Tilburg
    Bouwers,
    Bedankt voor je steun. Ga het ook rustiger aan doen. Over anderhalve maand heb ik alle dagen van de week tijd om te bouwen.
     
  11. PCPiet

    PCPiet

    Lid geworden:
    18 feb 2014
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Doesburg
    Hallo Wil,

    Jammer van de gezondheid, maar zoals je al zegt over anderhalve maand heb de de tijd van het leven.
    Dat is toch mooi ''man'' lekker genieten van de rust.
    Dan komt het bouwen aan het schip vanzelf wel weer :p:p

    Groet Peter,
     
  12. wil hagen

    wil hagen

    Lid geworden:
    12 mei 2014
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Tilburg
    In een langzaam tempo ben ik de romp aan het beplanken. Nog een 15 tal laatjes en dan s de romp dicht. Echter ik kom walnoten latjes tekort. Weet iemand waar ik deze kan bestellen?
    Ik zie graag jullie reactie tegemoet.
     
  13. wil hagen

    wil hagen

    Lid geworden:
    12 mei 2014
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Tilburg
    Bij mijn afscheid van het werkbare leven, heb van mijn werkgever een leuke bouwdoos mogen ontvangen. Het betreft " The King of thé Mississippi".
    Is er bij van onze bouwers bekend of daar een bouwverslag van is?
    Ik hou me aanbevolen.
     
  14. JanZMC

    JanZMC

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    2.128
    Locatie:
    Roosendaal
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  15. robertnl100

    robertnl100

    Lid geworden:
    3 jan 2009
    Berichten:
    1.365
    Locatie:
    Twente
    Wil,

    Jan heeft hierboven al een link heeft geplaatst van het verslag van de Mississippi.

    Het is een leuk schip om te bouwen ik heb het onlangs afgerond.
     
  16. wil hagen

    wil hagen

    Lid geworden:
    12 mei 2014
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Tilburg
    De donkere dagen zijn weer aangebroken en het weer is ook niet zo om buiten bezig te zijn. Dus het schip maar weer ter hand genomen. Tussen het laatste bericht en nu heb ik niet helemaal stil gezeten, want de romp is dicht en ben nu weer op het dek bezig. Heb enkele foto's van de stand van zaken in mijn album geplaatst, maar laat hier ook een paar zien. Ondanks de moeilijke start ben ik redelijk tevreden van wat er nu staat.

    [​IMG]

    Het onderste gedeelte is nog niet naar mijn zin. Wordt nog aan gewerkt.

    [​IMG]

    Zij aanzicht van het schip.

    [​IMG]
    /Users/wilhagen/Pictures/iPhoto-bibliotheek/Previews/2014/12/13/20141213-164802/cqbK%0yWR1KcCN3OE9dOIw/IMG_3509.JPG

    [​IMG]

    Voor aanzicht van het schip
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Heb ik ook wel eens met foto's die in portret stand gemaakt zijn. Bij mij werkt het als ik ze bekijk op de pc, ze dan een keer heen en weer terug roteer en ze dan opsla. Dan gaat het daarna goed als je ze in je foto album zet.

    Groet,

    Ad
     
  18. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    Als je met een Apple werkt dan moet je de afbeelding in het programma voorvertoning een keer draaien (ook als het op je scherm goed staat!) en daarna opslaan en het probleem is opgelost: de foto wordt nu niet meer verkeerd gedraaid tijdens het versturen naar het forum.

    oorzaak: Apple herkent de stand van de camera en vertoond de foto in de juiste stand windows pc doen dat niet en vertonen de foto's soms in een verkeerde stand.

    Andy
     
  19. wil hagen

    wil hagen

    Lid geworden:
    12 mei 2014
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Tilburg
    Bouwers bedankt voor het advies. Het is gelukt. Hierbij de juiste afbeeldingen.
    De reling is nu gemonteerd.

    [​IMG]

    De achterkant van het schip.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. PCPiet

    PCPiet

    Lid geworden:
    18 feb 2014
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Doesburg
    Hallo Wil,

    Ziet er toch goed na de moeilijke start .
    1 opmerking : heb je de binnenkant van de reling niet beplankt?

    Groet PC Piet.
     

Deel Deze Pagina