Sanicole airshow

Reed ik vanmiddag van mijn werk naar huis, stegen er 2 Antonov-2 dubbeldekkers op vanaf Airport Eindhoven. Deze kwamen zeer laag over toen ik over de A2 reed.
Weet echter niet of deze naar Sanicole gingen, staan niet in het programma.
Een half uur later kwam ik thuis. Op dat moment kwamen er een B25 en een P38 overgevlogen. (ik woon nabij de belgische grens)
Het belooft weer iets heel speciaals te worden daar in Hechtel... ;-)

Hey Frank,

die B-25 en P-38 zijn vandaag geland in Kleine Brogel op de spottersdag. Ze waren volledig zilverkleurig met Red Bull logo's !

Knappe toestellen trouwens...

Ik ga niet naar Sanicole maar wel naar de vliegshow in Willebroek !

groetjes,

Davy

hmm... daar de afgelopen jaren te veel naar toe geweest.... ff pauze.... tis pcies altijd zelfde....
spijtig da kiewit maar 1X per jaar is.... :p
ik heb nog altijd voorkeur naar prop vliegers.... dat je meer dan 5sec ziet....

Vandaag op de show in Willebroek in de verte de Vulcan zien voorbij vliegen. Was jammer genoeg te mistig om duidelijk te zien !

Hoe was zijn vlucht in Sanicole ?

Groetjes,

Davy

Zelfs hier op het veld van de MVC Swentibold waren vanmorgen de toestellen te horen.........zien niet vanwege het heiïge weer.

Vandaag op de show in Willebroek in de verte de Vulcan zien voorbij vliegen. Was jammer genoeg te mistig om duidelijk te zien !

Hoe was zijn vlucht in Sanicole ?

Groetjes,

Davy

't Is niet 'zijn' maar 'haar' vlucht naar't schijnt ;-)

Ze werd statig 'binnengeloodsd' te Leopoldsburg door 4 van onze F16's, een prachtig gezicht, waarbij direct opviel hoe groot ze wel is!
Spijtig van het mistige weer.
Ook was de show v/d Vulcan na enkele passages heel snel voorbij (naar mijn mening dan), bleek dat er nog 3 shows op het programma stonden van de Five-five-eight, en waarschijnlijk ligt het verbruik ook wel een 'tikkeltje' hoger dan bij de gemiddelde eenmotorige jet :-D

Maar wat mij vooral zal bijblijven is hoe beweeglijk zo'n grote vleugel wel is + de fantastische, waarschijnlijk unieke 'howl' die we te horen kregen toen de 'reheat' van de Olympus motoren even werd opgezet bij de laatste pass !

A day to remember!

groet,
Kurt

hmm... daar de afgelopen jaren te veel naar toe geweest.... ff pauze.... tis pcies altijd zelfde....
spijtig da kiewit maar 1X per jaar is.... :p
ik heb nog altijd voorkeur naar prop vliegers.... dat je meer dan 5sec ziet....

Ik heb in België door de jaren heen naar bijna alle shows eens geweest, en idd, als je steeds 't zelfde wordt voorgeschoteld , begint het wat te vervelen...

Beste airshow die ik meemaakte in eigen land, was Zoersel-Oostmalle, ik denk in '93, waar ik voor het eerst in m'n leven een ganse show met legendes mocht aanschouwen, zowel props van 40-45 tem de jets van de jaren 50 en 60, dat vond ik pas de moeite !
Spijtig dat zo'n shows in België of Nederland niet meer vertoond worden (te duur, en zoals ik mij '93 herinner : veel te weinig belangstelling!) daarom ben ik enkele jaren terug eens naar Ferté Alais gaan zien : een serieus eindje rijden, maar daar krijg je waar voor je geld (beetje vergelijkbaar met Duxford 't schijnt')

Wat Sanicole 2009 betreft : de komst van de Vulcan gaf voor mij de doorslag om toch te gaan! Het weer (mistig) is wat tegengevallen, waardoor sommige 'optredens' niet door gingen en er hier en daar een gat in de programmatie zat, (ook zijn de BBMF Spit en Hurri thuisgebleven door 't slecht weer onderweg :-( )
Door het grote budget van Red Bull, zien we toch weer wat nieuws op shows, niet alleen die mooie B25 en P38, maar ook die show met die BO105 heli was echt de moeite.

Wat nieuw was voor mij, is dat we bv. eens een F16 in formatie zien vliegen met de F5's v/d Patrouille Suisse, of eens een F16 samen met de Mustang,(waarbij m'n zoontje me vroeg :'papa, die F16 gaat niet volgas nu hé ...) en ook niet te vergeten : de formatievlucht en daarna single passes v/d Tigermeet toestellen, Jas39 Gripen, MirageF1, Mirage 2000 enz.

En waar ik als Belg een beetje jaloers op ben van de Nederlanders : jullie hebben enkele vliegende warbirds, zoals de Spitfire, B25 (Dukes of Brabant) en wat ik gisteren gezien heb : de gracieuze Hawker Hunter !
En wat hebben wij Belgen, behalve wat SV4's en zo, nog ?
Vroeger zagen we Col.Vormezeele met de Skyraider de pannen v/h dak vliegen, maar bestaat die zijn collectie eigenlijk nog?

die bestaat nog, al is bijna elk toestel aan onderhoud en revisie toe. De skyraider staat volgens mij in Sint Truiden, de harvard nog altijd in brasschaat, de mess ook.

Zoon Fred vliegt wel momenteel de pannen van het dak met de old crow mustang. (grote afsluiten van onze show)

die bestaat nog, al is bijna elk toestel aan onderhoud en revisie toe. De skyraider staat volgens mij in Sint Truiden, de harvard nog altijd in brasschaat, de mess ook.

Zoon Fred vliegt wel momenteel de pannen van het dak met de old crow mustang. (grote afsluiten van onze show)

Skyraider is enkele jaren geleden verkocht aan een Franse verzamelaar.
Harvard, Fiat G46 en MS 505 criquet (Franse Storch) zijn zeker nog in zijn bezit en luchtwaardig dacht ik.
Momenteel is men daar trouwens bezig met de bouw van een Focke Wulf 190D (long nose FW)

Sanicole,kon ermee door door de Vulcan en Patroille de Suisse.
Slecht weer,veel tegenlicht=slechte foto's.Volgend jaar hopen op beter weer.

De beste airshow die ik ooit in Belgie heb gezien,was in Ursel en Koksijde.
In Ursel een duitse Tornado op lage hoogte(20m) en een gezapige 980km/u zien voorbij vliegen vanop 30m afstand en dan pas na enkel seconden het geluid horen.Ik krijg er nog steed kippevel van.

En in Koksijde was toen het de Thunderbirds er waren.Beste show ooit gezien.

Back