Na het plaatsen v.d. dekken werd het tijd om de romp af te gaan ronden. Hiervoor de verschillende fenders aan de zij-en achterkant in delen geprint.
8 stuks per kant plus een achterzijde, dus 17 prints in totaal.
Per deel dik 1 uur printen, je kan je afvragen of het niet sneller gaat om met een Evergreen 4 mm halfrond profiel te doen maar ik ging nu niet voor snelheid maar voor kwaliteit.
De geprinte versies zijn naar mijn mening zelfs met naden vele malen strakker dan ik met een hobbymes voor mekaar had gekregen. Ook is de achtersteven behoorlijk ingewikkeld.
Dus een bestandje gemaakt en die opgedeeld d.m.v. planes.
Toen gelijmd op de inmiddels glad geschuurde romp:
Onder water zat al eerder in de lak en nu toch een twijfel momentje. Het boegje beviel me niet, veel te rond. Dus de stap gezet en opnieuw gevormd met veel plamuur.
Omdat we toch bezig waren de lak te vernaggelen, met de dremel alsnog schelpen gemaakt rondom de boegschroef inlaten, zoals gezegd had ik hier geen foto's van maar het smoelt nu wel beter.
De oplettende kijker had al gezien dat ergens tussendoor de verschansing is geplaatst

Dit was appeltje eitje met de uitslagen uit de computer, daar heb ik verder weinig bijzonders over te melden. Wel was de materiaalkeuze nog even spannend.
Uiteindelijk toch voor polystyreen gegaan omdat ik dit mooier in vorm kan buigen dan messing o.i.d.
De binnenzijde met steunen is een andere kleur dan het dek. Dit zou veel afplakwerk betekenen. Te vaak trok ik in het verleden na urenlang afplakwerk toch nog wat verf mee, vandaar een andere aanpak.
De verschansing wordt dus afgeplakt en gespoten zonder steunen. Deze worden apart in de verf gezet en geplaatst nadat het dek is gespoten.
Risico is wel dat bij stoten tegen de verschansing verf van het dek en/of verschansing wordt meegetrokken.
Als ik het echt goed had willen doen hadden verschansing en steunen van messing moeten zijn en vastgesoldeerd aan het printplaat dek.
Mijn soldeer vaardigheden zijn echter niet goed genoeg om dit een toonbaar geheel te maken. Ook bezit ik geen mogelijkheden tot stralen.
Geen bootje dus waar ruig mee omgegaan kan worden!
Boegfender houders ook gemaakt en al een 1e kleurtje erop om het geheel goed glad te kunnen schuren/plamuren.
Ik spuit vaker in 2 lagen, de eerste laag zie ik veel beter wat er nog moet gebeuren dan een vlekkerig geheel.
Verbaas je niet over de naadjes in de fender, die worden dus nog gevuld en vlak geschuurd.