savage x ss kit.

• Topicstarter Topicstarter savagekit
  • Startdatum Startdatum
S

savagekit

Guest
Hi,

Ik had even een vraagje over de savage x ss.
Ik ben al ongeveer 2,5 jaar een trotse eigenaar van een kyosho drt.
Alleen wil ik nu toch wat meer uit de rc sport halen en ben al ruim 1 jaar geinteresserd in de savage x ss. alleen heb ik mijn hobby een beetje achterwegen laten zitten, maar nu het mooiere weer er aan komt verlang ik toch weer naar de hobby:p

Maar mijn vraag was dus of hij wel goed in elkaar te zetten is voor een beginner, want ik heb nooit aan mijn kyosho gesleuteld.. En welke servo's en zender en eventuele failsafe aan te raden is, ik ben gewoon een jongen van 16 die wat wilt rond rijden / bashen zo ver dat mogelijk is en hoef heus niet het maximale , maar ik wil wel gewoon veil loos kunnen rijden..

Heb al veel over dit onderwerp gezocht over het internet alleen kwam ik meer terecht bij vergelijkingen van de x en x ss.. Alleen ben ik er zeker van overtuigd dat ik de x niet wil, want als ik wat moet vervangen dan weet ik met de x ss al hoe mijn auto eruit ziet en zal het wat gemakkelijker gaan..
En het lijkt me gewoon leuk om te weten dat je de auto helemaal zelf hebt gemaakt, naja met de handleiding dan:P

Dat was het zo 'n beetje... Een lang verhaal, maar alvast bedankt (:

mvg,

Maar mijn vraag was dus of hij wel goed in elkaar te zetten is voor een beginner, want ik heb nooit aan mijn kyosho gesleuteld.. En welke servo's en zender en eventuele failsafe aan te raden is, ik ben gewoon een jongen van 16 die wat wilt rond rijden / bashen zo ver dat mogelijk is en hoef heus niet het maximale , maar ik wil wel gewoon veil loos kunnen rijden..

Als je de handleiding volgt lukt het wel. Als je niet te duur wilt kun je het met towerpro servo's wel af. Op een savage zou ik wel een sterke stuur servo zetten. Als zender zou ik een simpele lrp 2,4 ghz zender nemen. Staat te koop hier op het forum voor 35 euro.
Ik heb ook een savage gehad. Maar die dingen liggen vaker op hun dakje als een buggy of truggy..

Peter

LRP A2-STX Pro 2.4GHz Radio Set
Een betaalbare en kwalitatief goede 2 kanaals zenderset van LRP.

Wil je wel 2,4 GHz techniek, maar is een display niet nodig, dan is dit de zender voor jou.

Dankzij de 2,4 GHz-technologie hoef je je geen meer te maken over radiostoringen. Problemen met drukke frequenties behoren tot het verleden!
Eindpunt van de servo's kan je instellen en er zit een failsafefunctie ingebouwd.

2,4 GHz Mini 2-kanaals-ontvanger.

Aansluiting om optionele oplaadbare batterijen op te laden.

Ergonomisch handvat en het stuurwiel in de pistoolgreep design.
Uitstekende prijs / prestatie-verhouding.

Hmm klinkt goed bedankt, is iets wat ik zoek (:
En ja ze liggen wat vaker op hun dak maar daarvoor is het ook een monster truck ze liggen gewoon hoger op de weg.. Maarja dat weetje als je een monster truck koopt

een savage bouwen is totaal niet moeilijk.
alleen in de schocks gaat wat tijd zitten.
de x en xss zijn in principe hetzelfde alleen heeft de xss wat meer opties.
verder zou ik voor de hpi K 4.6 moter gaan (die met happen in de koelkop)
dubbele stalen remschijven en hitec hs 645 mg servo's.
een stalen spur zou ik laten liggen.
een dure en naar mijn mening overbodige optie.

Ik koop hem gelijk met motor

Maar wat mis je precies start bedonigdheden etc heb ik al..

als ik die servo's en zender erbij haal wat heb ik dan nog nodig?

failsafe (mits niet ingebouwd in de zender)
wat gereedschap (niet wat er bij de auto geleverd wordt)
nitro
accu;s voor zender en ontvanger

nee oke failsafe zit ingebouwd in de zender..
servo's weet ik nu en accu, nitro en wat gereedschap spreekt voor zich.

Bedankt voor jullie hulp (:

De remmen die Marc2 je aanraadt zijn goed maar als je de beste remmen wilt raad ik je de dubbele rode fiber remschijven aan.
Servo's voor een leuke prijs idd de Hitec 645MG.. Als je echt TOPservo's wilt raad ik je de ACE DS1015's aan.. Maar die zijn 2x zo duur.

Verder is een savage erg makkelijk op te bouwen dus dat gaat wel goed komen..

En als je er niet uitkomt, gewoon ff hier zoeken op het forum..
En anders naar de beste site ervoor.. Savage-Central.com -- The #1 (And Largest) HPI Savage Site on the Net » Your one stop Savage Information Center

Als je het daar niet kunt vinden bestaat het niet of is het niet mogelijk.

Wat Caretaker zegt, klopt. De rode schijven blijven langer goed. Het probleem met de metalen is dat er een soort van papieren plakkertjes bij zitten. Dit zijn je remschoentjes. De lijm kan loslaten als je hard remt. Dit komt door de warmte. Verder reageren ze ook niet zo goed op vocht. De schijven zelf zijn ook niet zo heel stevig. De rode gaan langer mee en zijn beter.

De maatvoering tussen de rode en de metalen remmen zijn niet hetzelfde. Je moet het hele kitje hebben en niet alleen de schijven. De rode schijven hebben een grotere binnendiameter. Kijk even in de LHS wat ik bedoel en hou ze naast elkaar.

Servo's; Koop goede. Towerpro's staan bekend om hun uitval. Doe jezelf een plezier. Je gaat een wagen halen van honderden euro's. Als de wagen niet stuurt door een prutservo, of het gas blijft hangen, dan trek je de haren uit je kop. Het is verkeerde zuinigheid.

Laatst bewerkt:
over zo'n roto start, tot wat ik heb gelezen op het internet zijn er meer mensen voor als tegen.. Ikzelf vind de trekstart wel wat hebben alleen is het vervelend dat als je iets te veel hebt gereden en je auto afslaat je de kap er helemaal af moet halen :p En roto start is dat niet nodigg. Maar iig waar gaat jullie voorkeur naar uit? roto of trek?

Back