SBach 342 (50cc) electro set-up?

Hallo,
Heb net een Sbach 342, 50cc(span. 2.20m, gewicht rond de 8 kg) gekocht en wil het elektrisch gaan vliegen.
Aangezien elektrisch vliegen voor mij nogal nieuw is, zou ik heel graag info willen hebben over de elektrische installatie(motor; accu's; regelaar enz...) voor deze Sbach.
Kan iemand mij daarbij helpen?
Bvd. :D
Ron.

Ik had het volgende setup op mijn 2.2 sbach

Hacker q 80 - 8m
Jeti 170 regelaar
2 x 6 cell 5000 mah thunderpower

Misschien heb je hier wat aan

Groeten Stefan

... Aangezien elektrisch vliegen voor mij nogal nieuw is ...
Ron, is het verstandig om meteen zo zwaar met elektro te beginnen? Eerst je kinderschoentjes verslijten en routine/kennis/ervaring op doen met minder stroom/vermogen? Voor veiligheid van de elektronica, accu's, motor, jou en toestel.

Ik had het volgende setup op mijn 2.2 sbach

Hacker q 80 - 8m
Jeti 170 regelaar
2 x 6 cell 5000 mah thunderpower

Misschien heb je hier wat aan

Groeten Stefan

Thanks Stefan,

Ik heb er heel veel aan!!!
Nog wat vragen:
- Welke prop gebruik je?
- Is Jeti betrouwbaar? Of is Schultze (XL40-161) beter?
- is een Hacker A60 te klein?
- wat vindt je hiervan:
Q80 11/13S or 13/14XS + SPIN 99

Hacker Q80 11S, 13S, 13XS or 14XS F3A competiton motor

in combo with Jeti SPIN 99 opto controller

a winning combination at a great price !

- je gebruikt "thunderpower". wat vindt je van "Gens Ace"?

Mvg,Ron.
ps. vliegt je Sbach al lang? Van welke firma is ie?

Ron, is het verstandig om meteen zo zwaar met elektro te beginnen? Eerst je kinderschoentjes verslijten en routine/kennis/ervaring op doen met minder stroom/vermogen? Voor veiligheid van de elektronica, accu's, motor, jou en toestel.

Hallo Ron,

Dank voor je reactie.
Tuurlijk heb je helemaal gelijk! Het is ook een vliegtuig die ik pas zal vliegen als ik alles (althans dat probeer ik dan) van het electro vliegen door heb!
Heb me inmiddels in heel wat artikelen verdiept (ook waar ik jou ben tegengekomen!) en heb eigenlijk moeite om nu door de vele "bomen het bos te blijven zien"!

Ik ga uiteraard eerst een lichter model uitproberen.(Niet wat de vliegkunst betreft hoor, die beheers ik wel) Maar idd. ervaren hoe het electrisch vliegen werkt!
Maar ik denk ook dat dat geen garantie is dat het met een zware uitvoering goed zal gaan. Ik denk dat daar wellicht andere problemen een rol gaan spelen, die je dus enkel tegenkomt bij deze zware motoren + configuratie?
Ik ben ook al tegengekomen dat kisten in brand kunnen vliegen... Dus gewaarschuwd ben ik wel!

Mvg,Ron.

Back