Scale Monstertruck. Fase 1. Onderzoeken hoe en wat?

Inderdaad gewoon even een mailtje naar ze sturen, 'een brutaal mens heeft de halve wereld'
Nee heb je, ja kun je krijgen :yes:

Voor een toekomstig project had ik vorig jaar contact opgenomen met de modelmakers van The Dark Knight (Batman), ik had ze gevraagd of ze voor mij een adresje hadden van de persoon die verantwoordelijk was voor de modellen van de eerste Batman film, Batman Begins.

Na drie weken kreeg ik een reactie op m'n mailtje, met de excuses dat ze zo laat reageerde, ze waren op vakantie :-) Ik heb een adresje van ze gehad waar ik Richard Harris (Model supervisor van Batman Begins) kan bereiken.

Hey, bedankt allen voor de reactie's

Ik kom misschien eigenwijs over, maar ben me echt aan het verdiepen in de aandrijflijn van de Wheely King 4X4. Zie dit s.v.p. niet als goede raad negeren. Ik probeer de (Min of meer) complete aandrijflijn te gebruiken, zodat er een basis is voor het construeren van het buizenframe. Hoop dat jullie suggestie's aan blijven dragen.

Puntje van oplettendheid kunnen idd de diffs zijn. Thx Robin! De auto gaat echter geen zwaar leven tegemoet. Dus het zal wel meevallen....

De suggestie van Circusaso is ook een mooie. Deze assen hebben echter de servo's op de as zelf gemonteerd zitten. Dit gaat ook op voor de suggestie van Douwe. De WK heeft echter een stanggestuurde stuurinrichting. Is de servo mooi weg te moffelen in het frame. Bedankt voor de input!

De keuze voor de WK is dus een mooi startpunt. Upgraden kan altijd nog. (bv met onderdelen van RC4WD..kwijlkwijl) Eerst de basis in orde hebben voor niet teveel centen;) Weet iemand nog een knappe tweedehands WK 4X4 te koop??

Laatst bewerkt:
voor de wheelyking kun je, als ik t goed heb, de axial diffs gebruiken... hier heb je veel tuningsdelen voor en ook andere vertandingen en sterkere vertandingen.

kijk anders ook eens naar de assen van een axial...

ik snaap dat t mooier is om de hele besturing in het chassis te verwerken, alleen of het haalbaar is zonder dat je last krijgt van sturende wielen bij inveren....

de lengte van de stang die van het chassis naar het te sturen gedeeldte gaat mag dan namelijk niet langer of korter worden om t maar ff zo te zeggen, waardoor ie de wielen om gooit,,

Na de bouw van de totale constructie, is het natuurlijk "finetunen". De tip t.a.v. de Axial diffs neem ik dan zeker mee. Was al aan het speuren geweest naar Axial onderdelen. (n.a.v. de post van Caretaker) Dus geheel onbekend komt het me niet voor.

Qua het sturen bij inveren heb je wel een punt. Dit ga ik nog even bekijken. Dit is trouwens bij veel rc auto het geval. Bij een Monstertruck is de uitslag echter groter. Tnx voor de tip.:mrgreen:

de sturing zou je kunnen oplossen door 2 remkabels (van een fiets) naar de wielen te laten gaan, en ze uiteraard nog met een stuurstang aan elkaar te verinden. dan kun je met de trekkende beweging van de servo sturen, en je houd het stuur 'imuun' voor de beweging van de vering. :)

(was van plan om dit bij de Mad Force toe te passen, gezien daar de sturing vrij veel speling heeft.)

Klamath,
de oplossing voor je mad force :mrgreen:
gr sander.

TFE1.jpg

Ik liep vanmorgen een sigarenzaak binnen en zag een blad liggen genaamd, Monster Jam.
Er stonden aardige plaatjes in van diverse monstertrucks oa de GraveDigger, misschien heb je er wat aan.

Ik liep vanmorgen een sigarenzaak binnen en zag een blad liggen genaamd, Monster Jam.
Er stonden aardige plaatjes in van diverse monstertrucks oa de GraveDigger, misschien heb je er wat aan.

Kwam het blad toevallig de afgelopen week tegen. Staan zeker foto's in die inspirerend zijn. Ook via google is veel te vinden. Het frame van de GD gaat i.i.g. wel het uitgangspunt wezen...Ondanks dat het uiteindelijke model geen GD 1:10 kopie gaat worden. (lees de auto krijgt een ander thema;)

Tevens naar de modelbouwshop geweest om eens te spitten in een stapel messing delen. Aankomende week eens wat proefstukken maken.

M.b.t. het sturen klinkt de tip van Klamath goed.Tnx! Wie weet heeft iemand een afbeelding van dit systeem?

Back