scania 4 asser

Na aan koop van een king hauler en aldoor al met het idee gelopen te hebben om is een 4 asser te maken heb ik de stoute schoenen aan getrokken en ben met een scania begonnen , eerst was de planning om een mercedes te gaan maken maar dit komt in een later stadium nog , heb al een extra chassis van een king hauler en voor de rest komen er nog spullen voor een mb 4 asser te kunnen gaan maken maar nu eerst de scania :D

Het onderstel in begin stadium ( let op ik werk hem niet 1:1 uit !!)

full

Even een proef overzicht

full

Het word een trekker in m'n eigen styl en fantasie dus het kan wezen dat de afstanden niet 100% gelijken zijn met de echte wereld :rolleyes:

De bedoeling is om te proberen hem groot en deels voor de 18-10-09 klaar te krijgen en ook rijdbaar te hebben we zullen zien of dit lukt ;)

De cabine van de king hauler daar gaat met de toekomst nog wat verbouw werk aan komen en in een andere versie terug komen :D

Grt Ivar

Laatst bewerkt door een moderator:
hee ivar

ziet er goed uit.
leuk project.
ben bieniewd wat je dr van maakt.

groetjes erik:cool:

Hallo Ivar,

Dat gaat er leuk uit zien. Ben benieuwd hoe jij de stuurassen ga aandrijven. Doe je dit met 2 servo's of via een koppelstang!!! Ik hou dit project in de gaten en ik hoop goeie detail foto's, suc6...

Hallo Ivar,

Nou, dat ziet er al heel goed uit zeg !!!

Maar ik heb een vraagje :

Is het chassis niet een beetje te lang voor een 4 assige trekker ???

Hallo Piet ,

Yep u heb gelijk maaaar t's voor mij ten eertse een beetje fantasie model en ten tweede zo kon ik wat dingen makkelijker kwijt en uit dokteren :rolleyes:

Alvast een kleine vordering :D:

full

De rede voor mij van het lange chassis je kan er veel op kwijt :cool:

De orginele accu bak kon ik bijv mooi tussen de tweede vooras en de achter as kwijt ;)

full

De plannen zijn om de zijskirts ook aan te gaan passen en er netjes weer op te maken , tevens komt er op de tweede vooras nog de achter spatborden van de scania zelf.

let op hij word dus apart met een beetje show gehalte :mrgreen: maar wel funtioneel ;)

Heb de motor ook al vervangen want hij reedmet de orginele veelste hard.

We hebben voor de test een modelcraft afstandsbediening de mp-24-dt t's een 2,4 ghz met 4 kanalen en te resetten via de computer ( hoewel ik al wat mechanisch heb verbouwt)

de regelaar is ook van modelcraft , dacht hou het maar een beetje op 1 lijn en moet zeggen het werkt (dat voor totaal maar 99,- :-D bij conrad)

Grt Ivar

nog wat plaatjes van de vorderingen , zyskirts op proef pas klaar gemaakt met de spatborden deze moeten nog af gewerkt worden ;)

full

het boven aanzicht

full

De besturing ook maar aangepast tweede stuuras vond ik te veel sturen dus na een brain sessie heb ik bedacht om twee blokker steuntjes op het stuurlichaam te maken en hierdoor blokkert hij de max uitslag , heb de steuntjes voorzien van een extra steun voor de stevigheid.

full

Ik kan met de tijd als ik ga rijden de steuntjes nog zo aan passen dat de stuur uitslag eventueel optimaal word.

Grt Ivar

hee ivar

ziet er weer goed uit.
ben alleen niet zo weg van dat chrome;)

groetjes erik:cool:

Ach smaken verschillen en zo gaat niet alles van het tamiya chroom idee weg en ik moet zeggen dat ik het wel leuk vind net even anders dan anders

Maar de scania ging op transport naar de montage afdeling :mrgreen:

full

Heb tevens (let op t's geen werkelijkheid !!) een eigen creatie koeltoren gemaakt alwaar al het electronica in past , de orginele accu houder verwijderd wat de bodem vrijheid weer ten goed kwam ;)

full

wat je al niet van een oude bonsbons doosje en verpakking van batterijtjes en een van een elektro motor kan maken ,her en der nog wat draadjes er op geplakt , de uitlaat demper van een bruder mb afgehaald en aangepast met een eindpijp van aluminium.
De spullen staan nu in de verf en te drogen als het grote oppervlak droog is kan ik handmatig wat details gaan schilderen.

full

Ik zal alleen nog wat met de ruimte boven de achterskirts moeten gaan maken maar dit komt goed :cool:

Grt Ivar

Na wat denk werk toch maar een stukje chassis ingekort en meteen bezig gegaan met de voorbereiding van kasten/laadbakjes aan de zijkant.

De koeltoren staat nu ook in kleur en al zeg ik het zelf het misstaat niet :rolleyes:

full

full

En een vraag heeft iemand nog spatborden over ? het gaat om het model zoals de blauwe op de scania die ik gemonteerd heb voor de eerste aangedreven as ;)

Grt Ivar

Oke mannen allemaal bedankt zal het 1 en ander even onder de loep nemen ;)

Het tussen stuk staat nu netjes in de verf en kan een dag drogen , mede de zijbakken staan in de verf en kunnen drogen zal hier van alleen de binnen kanten nog van moeten schilderen maar dat komt goed.

Voor de rest gaan we ons richten op de verlichting en is opzoek naar een geluids module die betaalbaar is .

en heb je misschien een detail foto van de sturing want ik bij die van mij er echt niet uit . :S

Foto's te zien in mijn forum album en anders het topic tamiya besturing

besturing-tamiya-veranderen-verbeteren

grt Ivar

Back