scania 6x4

chassis

hallo allemaal
je bedoelt de lengte van het chassis dan,
nou heel simpel,je koopt de chassis balken van de king/knight hauler of de ford aeromax,is allemaal los leverbaar,
ook de dwarstransversen/balken los leverbaar,
zie hobma modelbouw of een goede rc modelzaak,
of je moet gaan knutselen met een alu profiel van hornbach die heeft alfer in zn assortiment zitten,
maar ik heb zelf vaker het eerste gedaan en bevalt prima,
of je koopt een complete amerikaan en plakt er een andere cabine op,
mvg markioo

Ik heb de helft van de scania en de achter kant van een king hauler de extra aan gedreven as van ebay en ook de rest van de spullen de aandrijf assen van carson want dat zijn verstelbare die je zelf op maat kan maken en zo rommel ik het een beetje in me elkaar alleen nu moet ik de chassie balken van de scania aan die van de king hauler vast maken dus als er nog ideeën zijn kom maar op laat maar horen

chassis

hallo allemaal
het chassis van een king hauler is toch lang genoeg??
mvg markioo

Laatst bewerkt:
Veel te lang maar als ik alleen van de king hauler zo gebruiken moest ik weet ik veel hoeveel gaatjes boren en precies op de goede plek dus ik dacht ik doe het zo

Ik heb de helft van de scania en de achter kant van een king hauler de extra aan gedreven as van ebay en ook de rest van de spullen de aandrijf assen van carson want dat zijn verstelbare die je zelf op maat kan maken en zo rommel ik het een beetje in me elkaar alleen nu moet ik de chassie balken van de scania aan die van de king hauler vast maken dus als er nog ideeën zijn kom maar op laat maar horen

Hoi,

Er zijn verschillende manieren.
Ikzelf heb 2 plaatjes van 45x18 mm en 2mm dik gemaakt.
Deze zitten licht geklemdt in de chassisbalken(minimale speling) en aan weerskanten zit er een boutje doorheen.
Deze gaten op het plaatje moet je 0,5 mm dichter bij elkaar doen,zodat je de chassisbalken tegen elkaar aantrek(eerst wel haaks/recht afzagen)als je de boutjes vast draait.
Het wordt dan een stevig geheel.

Succes,

Jan

hallo
moet dat niet volgens de tekening gebeuren????
met de onderdelen uit de doos????
tja misschien stom antwoord van me,maar zo bouw ik eenmaal een kit,
mvg markioo

Hoi,

Hoe bedoel je?tekening?onderdelen uit de doos?

Na meerdere bouwdozen blijft er weleens wat over en een ander kleurtje kan toch ook geen kwaad?

M.vr.gr.

Jan

chassis

hoi
er werd toch gevraagd hoe maak je de chassisbalken aan elkaar,
en ik dacht dat doe je toch volgens de tekening uit de kit,
maar dit ging dus om een verbouwd chassis en de balken in de lengte aan elkaar te maken ipv hoe je ze normaal verbind dmv de dwarsbalken,
had vraag verkeerd begrepen,
en inderdaad je houd na een kit bouwen wel eens wat over en na verloop van tijd kan je er leuke verbouwingen mee maken,
en een ander kleurtje daar heb ik helemaal geen probleem mee,
ik vind uw project juist geslaagd zo een tandemasser
succes met de afbouw
mvg markioo

@ markioo: heeft hornbach ook kunstof van alfer in z'n asortiment? en dan met name verschillende verbinging-stukjes? (90graden, T-stukjes)

ziet er goed uit de gehele combinatie! ik heb de nwe trailer nog nooit in t echt gezien maar zo op de foto ziet t er zeer goed uit!
ga je nog brede banden onder de vooras monteren?

nadeel van de tamiya-opleggers vind ik dat de onderkant van de bakopbouw vrij hoog boven de schotel ligt. dit komt door het mechanisme van de trailer-poten. bij een gemiddelde oplegger die hier in de buurt veel komen (bloemenveiling aalsmeer) zit de kingpin voor het gezicht aan de onderkant van de bak vast wat resulteert in een grotere mogelijke inwendige laadhoogte.

al met al een net span zo!

Hoi Jordi,

Tzt komen er brede banden onder de vooras.
Het is tzt ook de bedoeling dat deze truck een dieplader met 6 assen moet gaan trekken voor m'n tankjes.

Over die Tamiya koeltrailer;er wordt nog weleens wat gesmokkeld met de maatvoering bij Tamiya.

M.vr.gr.

Jan

klaar?

Bij deze nog een paar foto's van de scania in kwestie;
Foto-GHGA8II8.jpg

Foto-WXUFLSXG.jpg

Foto-3KA4VAJO.jpg

Het verschil in lengte van beide truckjes.
Foto-EYRXBRCD.jpg

Meer van achter gezien

De truck heeft z'n eerste metertjes afgelegd(accu was leeg)en werkte naar behoren.

Jan

chassis

hoi tanker
tja wat moet ik hier nou op zeggen/typen???
uhhhhhhhhhh
dat is echt een gave scania geworden zeg,
nu gauw een accu volproppen met rijgenot,
veel rijplezier ermee,
en we zien wel een bouwverslag van de dieplader hier verschijnen,hoop ik tenminste,
mvg markioo

Bij deze nog een paar foto's van de scania in kwestie;
Foto-GHGA8II8.jpg

Foto-WXUFLSXG.jpg

Foto-3KA4VAJO.jpg

Het verschil in lengte van beide truckjes.
Foto-EYRXBRCD.jpg

Meer van achter gezien

De truck heeft z'n eerste metertjes afgelegd(accu was leeg)en werkte naar behoren.

Jan

Een mooi stel zo bij elkaar. Erg netjes!

De kleur van de volvo lijkt wel verdacht veel op die mijne:D

gr Rick

Hoi,

Iedereen nog bedankt voor jullie reacties.
Ik hoop dat jullie het iets vonden,want het is de eerste keer dat ik een bouwverslag plaats.

De kleur die ik gebruikt heb is van tamiya TS-64 dark mica blue met als basiskleur zwart X-18.
Ik zal proberen as zondag nog een paar fotootjes te maken.
De dieplader moet nog even wachten;eerst weer een tankje en daarna.....?

M.vr.gr.

Jan

Laatste foto's

Bij deze m'n laatste foto's van m'n scania.

Foto-SH7ISGKH.jpg

Foto-4PNYGFIJ.jpg

Foto-N3W37ENE.jpg

Foto-OKU84RPX.jpg

Op deze foto staat het dubbel werkende achteruitrijverlichting.

Foto-DDTGBDZ3.jpg

Nog eentje met een gekantelde cabine.
Let niet op de snoertjes,want deze kunnen niet gebundeld worden ivm ruimte gebrek.

M.vr.gr.

Jan

Back