scania r 620 6x4higline

Tja het spuitwerk , ik ben een beetje precies en hij is in mijn ogen niet top

Had helaas wat oorlog met de verf soorten met gevolg of geen glimmend effect of weer te veel en de cabine begon tijdens het droog proces te werken waardoor we diverse keren de cabine opnieuw hebben mogen doen gevolg was wel dat de details nu slecht te zien zijn , maar er komt een nieuwe cab aan zodat we het nog 1 keer goed kunnen doen :rolleyes:

De kleur stelling vind ik goed passen en blijft behouden de cabine die ik er nu op heb zitten gaat op een korte trekker chassis of anders ;)

Maar het bouw virus is weder gekeert en we beleven aan het bouwen en uit dokteren weer veel plezier :D

Zal met de tijd nog verder werken aan de laadvloer en is brain stormen over een te bouwen trailer/dieplader

Grt Ivar

Heeft er iemand trouwens al ervaring met deze motoren van carson ? zijn nieuw type pioson truck genaamd en volgens de gegevens speciaal voor trucks .

full

Grt Ivar

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

ja ik heb die motor in m'n knight hauler zitten ( op de mfu kit aangesloten ) , zit vast in 1ste versnelling en rijdt heel mooi niet te snel
deze motor van carson heeft 6500 toeren per minuut

kijk da's mooi en natuurlijk heb ik snel de motor gewisseld en hij rijd een stuk rustiger en merkbaar meer trekkracht , het remmen is nu ook beter dus geen verkeerde investering van maar een tientje :mrgreen:

Grt Ivar

kijk da's mooi en natuurlijk heb ik snel de motor gewisseld en hij rijd een stuk rustiger en merkbaar meer trekkracht , het remmen is nu ook beter dus geen verkeerde investering van maar een tientje :mrgreen:

Grt Ivar

Ik rij zelf met een truckpuller 2 (zijn vergelijkbaar) en ben er ook zeeeer tevreden over.

enne mooi scania hoor en een gewaagde kleuren combi ik vind het wel mooi!!

en ja we zijn weer lekker in de weer geweest , ik had een tijd terug een bruder actros met dieplader gekocht voor zeer wienig en al eerder omgebouwt naar rc maar uiteindelijk ging het mij om de dieplader omdat deze gemakkelijk te verbouwen is en enig zins past bij de tamiya :rolleyes:

Nu vond ik de dieplader niet helmaal 100% passen dus dacht verbouw deze ook maar eerst is lowbudget .

De bruder dieplader:

full

Zoals te zien heb ik de kopse kant wat verlengt omdat ik deze te kort vond zitten als hij op de scania kwam.

boven aan zicht met een streep om ook de dieplader door midden te delen en dit te verlengen

full

De dieplader achter de scania met de verlengde laadvloer

full

Nog een foto van de dieplader met complete vloer en voor de sier een paar extra zijplanken

full

Als ik tevreden ben dan gaat hij nog in kleur en zal ik is kijken wat ik met de assen kan doen om de wielen los van elkaar te kunnen laten draaien het is nu gespert rijden en dat rijd met sturen raar hij wringt hierdoor erg.

Grt Ivar

hee

je dieplader ziet er netjes uit.:D
succes verder......

groetjes erik:cool:

Hoi Ivar,

Dat doe je leuk. En dat met zo'n goedkoop model. Ben benieuwd naar het eind resultaat.

Mvg, Ton...

allereerst men complimenten voor uw scania .
de dieplader zal er ook goed uitzien hoor zo .
het kopstuk heb ik ook met 8cm langer gemaakt.
de laadvloer heb ik 17 cm langer gemaakt in totaal 25cm dus .
maar ik moet ook nog verder afwerken . en die extra plankje's van jou zijn goed gevonden hoor lijk direct een stuk beter zo .

het kopschot heb ik met 5,5 cm verlengt en de laadvoer 12,5 cm totale lengte nu van de dieplader is 80 cm (gemeten van achter kant tot met voorkant kop schot.)

de extra planken wilde ik eerst ook nog funtioneel maken maar daar ga ik eerst is even goed over brain stormen ;) heb wel voor de oprijplanken nu echt verstel bare rongen gevonden moet ze alleen nog aanpassen maar dan lijkt het al weer wat meer :)

de losse laadvloer is ook aardig gereed en en het staat niet verkeerd

full

Nu nog wat lading gaan verzinnen :rolleyes:

De dieplader in kleur met extra steunen voor de extra steun planken

full

grt Ivar

Hallo Ivar,

Nou dat is heel mooi verbouwd hoor, dit had ik ook wel zo kunnen doen ,dan had ik heel wat sneller klaar geweest dan nu het geval was met mijn verbouwing van de Bruder dieplader naar een 6 assige Broshuis dieplader !

Succes met de afbouw !!

Trouwens ook een leuk idee om op de trekker een klein laadbakje op de koppelschotel te monteren !

ach je hebt baas boven baas , ja toch en ieder op z'n manier dan hou je het lekker divers , maar hij is alweer wat zeg maar verbeterd :

full

In combi met de scania

full

En de laadvloer ik vond het juist leuk om er meer mee te kunnen doen dan alleen trailer's of dieplader's mee te trekken en mischien dat er nog is een ander trailer achter komt dan is hij multi functioneel :D

en in real life weet ik dat er trekkers nog wel is omgezet kunnen worden naar bijv een container truck met afzet systeem

( transport bedrijf nierop te schagenbrug rijd zo met een volvo)

Maar er word nog verlichting aangebracht en wat kleine details, bij de volgende weet ik wel dat er netjes verzonken schroefjes in komen die heb ik vanavond maar is gehaald staat toch wat netter.

Wat ik ook ga bekijken is of er bij de volgende ombouw er carson wielen onder passen van hun dieplader versie staat ook al weer wat mooier.

Weet iemand toevalling of daar ook de gewone wiellagers in passen ?

Grt Ivar

en maar weer is wat gedaan :rolleyes:

de dieplader heeft nu werkende verlichting en het staat weer wat leuker ;)

full

Zoals te zien is dit de verlichtings unit die universeel bruikbaar is en aanemelijk prijs gunstiger als de tamiya trailer verlichting :D

onderkant heb ik de bedrading zo veel mogenlijk netjes weg proberen te werken via een kunstof kabel gootje en wat tyrips

full

Grt Ivar

Ziet er goed uit, mooie kleuren ook.
wel leuk verzonnen, zo'n kabelgootje voor die spaghetti. is mooi weggewerkt zo.

nog een paar actiefoto's van de lampies ? :)

Heeft er iemand trouwens al ervaring met deze motoren van carson ? zijn nieuw type pioson truck genaamd en volgens de gegevens speciaal voor trucks .

full

Grt Ivar

Ik heb er zo eentje besteld, 2 maand op moeten wachten. Eerst kreeg ik te horen dat deze niet meer leverbaar zijn, en opeens komt er toch een pakketje binnen met deze motor erin.

da's erg raar maar had de mijne uit duitsland binnen een week in huis :) en moet zeggen hij rijd echt veel rustiger en hij is wat sterker we hebben al een test gedaan met de semidieplader met een vracht stenen :-D

helaas nog geen pics van werkende verlichting is namelijk moeilijk op de foto te zetten ;)

grt ivar

Back