Scania R-serie Highline

Hoi allemaal,

na de Volvo (volvo-fh-12-a) en een paar maanden afwezigheid, begon me toch weer het één en ander te kriebelen en heb ik een Scania gekocht. Deze is gisteren aangekomen:

doos.jpg

Misschien gaat er in de toekomst nog een Topline dak op komen en de echte Scania spiegels zijn natuurlijk een must. Al het andere is nog niet beslist, dus kleurstelling en verdere uitvoering: eerst maar eens beginnen met bouwen! :)

Groetjes, Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
verslag

komt er nog een bouwverslag daar hou ik wel van want ik ga zelf ook een truck kopen ;) alleen nog lang werken want is niet goedkoop deze hobby met de vakantie in zicht moet het wel lukken (2 weken)

groetje bram en veel succes met bouwen

Hoi Bram,

als er interesse voor is, wil ik wel een bouwverslag posten. Maar het is voorlopig allemaal gewoon volgens de handleiding bouwen. Vandaag op mijn vrije dag aan het bouwen geweest en enige vooruitgang geboekt:

05.jpg

De vooras en achterassen zitten er al onder, binnenkort maar eens op zoek naar een accupack en zender + ontvanger (liefst weer 2.4 Ghz, iemand aanbevelingen?). Voor zover ik weet zit er hier in de buurt (Twente) helaas geen winkel die met RC-trucks doet.

Groetjes, Bart

hallo
is niet bij je om de hoek maar probeer hobma modelbouw elst,
das de echte modeltruck winkel,
succes met de bouw,
mvg markioo

Bart,

en er is bij je in de buurt wel een winkel waar je voor je spullen terecht kunt.
Zoek even H ten Brinke op het forum en stuur hem even een pb.

dat er sommigen zo Hobma G**L zijn kun jij niets aan doen....

@ Robert-10: De fout gemonteerde achteras viel me pas op nadat ik de foto gemaakt had, het is inmiddels verbeterd. De veerweg van de achterassen is wel vrij begrensd door de nokken op de assen en de rubbers onder het chassis, maar dat zal wel zo horen? Ik ga even contact zoeken met H ten Brinke, dank voor de tip!

@ markioo: Dank voor de tip. Tijdens het bouwen van mijn Volvo wilde ik daar al eens heen, maar mocht er hier in de buurt ook een goede winkel zijn, hoef ik niet helemaal naar Elst te rijden. 't Is toch een goede 100km...

@ Seeyah: de vooras volgens tekening gemonteerd maar de fuseearmen precies andersom. Dan moet je in één van beide een gaatje boren waar je de kogel (voor het sturen) in monteert. In dit topic omdraaien staan een beschrijving en goede foto's van truck-freak.

Groetjes, Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo
ik heb gewoon hele goede ervaringen met hobma,die ik al vanaf het begin ook ken/bezoek,en vanwege zn uitgebreide truckmodelassortiment,
wat hobma niet leveren kan,vind je bij de vuilnisman(als ze niet staken)
mvg markioo

Laatst bewerkt:
hobma

he markioo

ik heb dus helemaal geen goede ervaringen met HOBMA. zakje kopen met 10 lampenglaaasjes en laten opsturen. voor dat geintje was ik een boel centjes kwijt....

dan zet hij op zijn site dat ze niet naar dortmund komen, en wie staat daar dan toch!!!!!
Dan laat je, je klanten echt zitten en dat kun je echt niet maken.
Ik zal daar nooit maar dan ook nooit meer komen. al is dat de laatste modelbouw winkel.

van tamiya heeft hij weinig op voorraad.

hallo
sorry dat u nare ervaringen hebt met hobma,
hij stond op dortmund met een stand voor een kennis van hem met houten modelkit boten,die geen standmatriaal had dus heeft rob zijn kraam daar opgebouwd,en enkele modellen mee genomen om iets te kunnen laten zien op grondverzet maar dat was ook maar 2 M2,
er was geen verkoop van hem zelf,maar van die kennis met zn houten bootjes,
maar ik haal niet alleen bij hem mn spulletjes hoor,
mn centen kan ik ook kwijt bij diverse andere modelzaken hier in de buurt wat ik ook regelmatig doe,soms wat te vaak,
maar ook via internet koop ik samen met een vriend onderdelen,
laatst kogellagers gekocht voor een prijs daarvan lach je een krul in je l
mvg markioo

hobma had wel degelijk veerkoop van hem zelf. de stelling naast de grondverzet machines lag vol met wedico spullen, en in een vitrine/toonbank lagen scale-art assen en andere onderdelen.

hallo
als je voor zn stand stond had hij aan de rechterkant wat modellen staan,
maar heb de onderdelen dan over het hoofd gezien,
mvg markioo

hallo bart

voor vragen,je weet me te vinden

niet meer op de voorgrond,alleen nog achter de schermen

-----------------------------------------------------------
kan niet met alle moderatoren door een deur,helaas

Een zender waar ik goede ervaring heb is de 2,4Ghz van modelcraft te krijgen bij Conrad. Niet duur 6 kanaals maar werkt wel vrij goed. Heb hem tijdens de demodagen intensief gebruikt en dit is allemaal vrij goed gelopen.

Grtz Jimmy

Hoi allemaal,

de bouw is gevorderd t/m de versnellingsbak. Die zit in elkaar, nu nog een Truck-Puller halen want de standaard Tamiya motor is me te snel.

@ Jikooko: Naar een zender heb ik nog niet gekeken, de Modelcraft 2,4 Ghz zal ik zeker ook eens bekijken als ik de kans heb.

@htenbrinke: komt helemaal goed :)

Groetjes, Bart

Hoi allemaal,
Ik ben Hans, ben niet onbekent met het rc wereldje. Ik cross een beetje met een offroad truggy en een rc crossmotor. Nu gaat mijn interesse ook uit naar een truck.
Mijn oog is gevallen op een Scania R620 van Tamiya. Ik zou graag een 4 asser willen.
Is deze als 4 asser te kopen of moet je hem zelf aanpassen.
2 aandrijfasser en 2 stuurassen.
Ik heb bijna het hele internet afgezocht en denk dat ik hem zelf moet aanpassen.

bvd Hans

hallo jboogie
welkom bij het modeltruckforum
als je een 3 asser koopt hoef je enkel maar 1 gestuurde vooras los kopen,vraag het gewoon hier,waarschijnlijk heeft er wel iemand eentje over,
maar je moet het chassis wel verlengen of 2 losse chassisbalken van carson nemen en de gaten overtekenen/boren,of een knight hauler chassis nemen das iets van 52 cm meen ik uit mn hoofd,als je het daar mee red,
die zijn los te koop bij www.modellbau-seidel.de
je hebt daar ook spatborden,die heb je dan ook nodig,
op ebay staat wel af en toe trucks 4 en 5 assers te koop maar die kosten een beetje boel meer dan dat je zelf een as er onder prakt,
je kan ook eens op de duitse truckmodellbau forum kijken,
enkel kijken hoor,wel gewoon hier lid blijven:D:D:D
mvg markioo

Markioo, bedankt voor de snelle reactie. Moeten de chassisbalken veel langer gemaakt worden of kan ik dat zelf beoordelen, ik vind het wel mooi als de wielen
niet te ver uit elkaar staan. Ik heb ergens een foto gezien en daar zijn de wielen
verdeeld over de wagen. Dus alle ruimtes tussen de wielen was bijna gelijk.
Ik weet zo snel niet meer waar ik die foto gezien heb, misschien vind ik hem wel weer en dan zal ik hem wel even hier posten. (mag toch wel, een foto van iemand hier posten).
Ik wil er ook een geluidsmodule bij kopen, is die van Tamiya goed of is er een andere mogelijkheid?

gr Hans

Laatst bewerkt:
Back