Scania R470 "Broersma"

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door sjon_r, 11 aug 2008.

  1. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    Mijn nieuwe projekt:
    [​IMG]

    Truck is al geruime tijd binnen, trailer is onderweg.
    De status tot nu toe:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    cabine is gesppten, is eigenlijk een kwestie van afmonteren.
    Maar ja, dan nog een btje verlichting (werkt nog niet zoals het moet) en de graupner soundmodule....werk zat dus.
    Keep u posted !!
     
  2. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    scania

    hoi
    das een mooi voorbeeld,en de cabine hoef je enkel van blanke lak te voorzien voor de glans,of spuit je hem evengoed nog een keertje wit,
    als je hem niet spuit ben je wel makkelijk en snel klaar,
    nu de trailer,ik hoop dat je daar ook weinig aan hoeft te verbouwen,
    mvg markioo
     
  3. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    Hoi markioo,
    Ik heb de cabine 2x gespoten. het plastic wit is toch best geel..... Kleur TS26 van Tamiya, pure white.
    Trailer hoef ik weinig aan te verbouwen, die zijn ook volledig wit. Ik heb laatst de trailer in het echt mogen bewonderen en de zijpanelen zijn echt wit. We shall wait and see.
    edit: hier nog ff een foto hoe de trailer eruit komt te zien:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2008
  4. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    Zoooo, gisteravond weer even druk geweest:
    [​IMG]

    Dit is het uiteindelijke uiterlijk. Zelf ben ik erg tevreden!!! En op mijn werk ook, vandaag direct ff meegenomen om te showen.... hahaha... Hoe bevalt hij jullie?!
    Innerlijk wordt er nog wat meer verlichting verbouwt en geluid toegevoegd.

    Hoor graag jullie commentaar
    gr. Sjon

    (en voor de oplettende kijker, klopt de zonneklep zit er nog niet op....)
     
  5. Robert-10

    Robert-10

    Lid geworden:
    9 jan 2008
    Berichten:
    726
    Locatie:
    Wolvega(Frl)
    zoooooooooooooo

    Ziet er goed uit Sjon!!

    Heb je direct een sponsor gevonden op je werk of...............

    Robert
     
  6. jordi

    jordi

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    717
    Locatie:
    nieuwveen
    jammer dat je t zelf al zegt van die zonneklep. zag de reacties al komen; "klaar?? en die zonneklep dan?"

    ziet er erg netjes uit! ook de binnekant van de knipperlicht huisjes. of zit er een oranje led in wat word weerspiegeld?
    ik begrijp dat de nieuwe trailer van tamiya erachter komt??! wel even die palletkist eronder maken he?

    mooie simpele strakke wagen! weer eens wat anders dan al die toeters en bellen!
     
  7. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    @ Robert: nee helaas nog niet. Misschien als de trailer helemaal klaar en bestickerd is...... kan ik gaan reclamerijden, als ze betalen rijdt ik netjes, zo niet........... hahahahaha....
    Ik hoop dat hij zover klaar is voor de eerst vlgde x in de verkeerstuin !!!! (dat is in Drachten, zie andere topic)

    @ Jordi:dank dank voor uw lof. De nieuwe reefer van tamiya komt erachter te hangen ja, de palletkist komt er zeker onder (zit er al bij) alleen de reservebandhouderdinggeval monteer ik niet, we hebben ze in het echt er ook niet opzitten. Dat simpele was ook precies de bedoeling!! Er zijn al genoeg (hele mooie btw) met veel toeters en bellen.
    Oh ja, het standaard stickertje zit op het knipperlicht, zit (nog) geen led in. Komt misschien door het licht dat ie zo mooi lijkt, in het echt is hij me net wat te licht.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2008
  8. bobross

    bobross

    Lid geworden:
    29 apr 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    groningen
    moi !

    ziet er mooi en strak uit , simpel en niet overdreven ;)

    Hoe ga je die stickers maken ? Van decalpaper of ?


    groeten Jans
     
  9. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    Vlgs de geleerden (robert-10 enzo.....) kan je bij Multi-copy een afbeelding laten inscannen en op waterplakpapier (of hoe je dat ook noemt) laten printen.
    De stickers op de truck zijn van een collega die in 1:50 doet.
     
  10. jordi

    jordi

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    717
    Locatie:
    nieuwveen
    haha oh oke. dus de schijn bedriegt wat de knipperlichten betreft!

    over die water-transfers (zijn het denk ik) bij multicopy wil ik wel wat meer weten. altijd interessant om in gedachten te houden!
     
  11. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    Ik gaat morgen, als ik het niet vergeet tenminste..... informeren bij multicoy.

    Keep you'll posted !!!
     
  12. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    Zo, met 3 uurtjes sleutelen is het chassis bijna rijklaar (van de trialer bedoel ik)
    Ik zal vanavond ff wat foto's posten!!

    Helaas ben ik niet meet bij de Multicopy geweest van't weekend....... geen tijd.
    Ik zal zsm eens langs gaan.
    keep you posted.
     
  13. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    Foto's:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Zoals te zien is op de eerste foto heb ik de kingpin naar achteren geplaatst om een meer europees uiterlijk te krijgen, standaard is de ruimte veeeel te groot.
    Volgende (grote) uitdaging wordt de belettering op de trailer, ik ben bezig om het orginele bestand van de trailerbouwer te krijgen. Hopelijk kan ik daarvan stockers laten printen.... e anders moeten we iets nieuws bedenken..........

    Commentaar/complimenten zijn welkom !!!!
    Sjon
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2008
  14. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    scania

    hoi sjon
    das nou wat je noemt een hele nette niet overdreven combinatie,
    geen toeters of bellen en toch een opvallende bestaande combinatie,
    dat mag ik wel,
    mvg markioo
     
  15. skippy

    skippy

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    43
    He ziet er goed uit en nog leuk ook dat die in het echt ook nog bestaat toch vind het een mooi geslaagd model
     
  16. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Sjon,

    Tja, commentaar geven, het is een echt gaaf model geworden zeg, gelijk aan de 1:1, geen verschil te zien !!!

    Jammer, van de nieuwe kleuren van Broersma, ik vond de oude kleurstelling van Broersma veeeeeeeeeeel mooier, maar ja, dat is verleden tijd !!

    Maar jij moet je dus aan de nieuwe kleurstelling houden, omdat je anders afwijkt van je 1:1
    Maar (Volvo)petje af hoor, voot jou bouwkunsten en Spuitwerk !!
     
  17. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    scania

    hoi sjon
    voor stickers zou je naar het bedrijf kunnen gaan waar de 1:1 ook word beletterd,
    neem je model mee,ik denk dat ze de bestickering wel voor je willen plotten,
    dat is op deze schaal te doen,
    vraag broersma of ze toestemming geven voor deze belettering,
    het is mij tot nu toe altijd gelukt,en meestal kostte het me niks,
    uit eigen overweging gaf ik dan een taart en was erna altijd welkom,
    dat heet nou werken aan je netwerk/contacten maken,
    mvg markioo
     
  18. V8-nielso

    V8-nielso

    Lid geworden:
    25 apr 2008
    Berichten:
    228
    Locatie:
    Zeewolde
    hallo,

    erg mooie combinatie, ik zelf heb sinds een paar weken ook deze koeltrailer gekocht voor achter mn scania (foto's volgen binnen kort).
    ook heb ik de electrische trailer poten erbij gekocht. maar dat zwarte bakje dat naast/achter de kingpin zit,
    daar zit een plaatje op dat een schuifje op zn plaats houdt (dat schuifje waar de servo tegen aan duwt om de poten omhoog of omlaag te laten gaan).
    nu is het probleem dat de twee schroefjes die daarin zitten tegen mijn spatborden aanlopen als ik een bocht
    naar rechts maak, hier door krijg ik dus schade aan het rechter spatbord.
    dus om een lang verhaal kort te maken, de schotel zit te laag. hebben jullie hier ook last van en zo ja hoe op te lossen?

    p.s. ik hoop det ik het een beetje begrijpelijk heb geformulierd:p.
     
  19. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    Allen dank voor uw complimenten !!!

    Tja, ben ik (en mijn collega's) met je eens.... Ik ben wel al eens aan het brainstormen geweest om een 4 serie in oude kleuren te maken. Maar ja, tam.... heeft enkelt de R serie. En laten we die nou niet hebben lopen in oude kleuren. Daarbij: Dat is een werk om kleuren zo te krijgen ;)

    Thanx, ik heb al via wagenparkbeheer om een bestand gevraagd. Dat gaan ze opvragen bij de beletteraar. Mocht dat niet lukken kan ik natuurlijk altijd nog een x heengaan. Die toestemming zit wel goed, wagenparkbeheerder is een goede vriend van me!!! naast collega natuurlijk. Ach, het managment is ook helemaal enthousiast over mijn auto.
     
  20. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    Oh ja, heb wel een klein probleempje:
    Als ik wil rijden met mijn Scania werkt het gas geven en sturen afzonderlijk wel, zodra ik gas geef wil het (naar rechts vooral) sturen NIET meer....... heel vaag.
    Ik heb een X-412 zender van graupner en een modelcraft 3 kanaalsontvanger (FM). Kristallen zijn verder goed. Iemand enig idee hoe dit kan?! Ik kan nog een 6 kanaalsontvanger proberen maar dan moet ik mijn knight hauler (bijna helemaal) slopen... en daar heb ik zo niet echt zin in....

    Sjon
     

Deel Deze Pagina