scania R470 Highline

Eindelijk met hulp van anderen uitgezocht hoe de foto's er op moeten...

hier een paar
SSA42844-1.jpg

SSA42845.jpg

SSA42852.jpg

SSA42853.jpg

SSA42847.jpg

SSA42848.jpg

mvg Teake

Ik gebruik voor side pipe's ABS buis.
Deze verwarm ik met de aansteker en ze gaan vanzelf buigen.
Dan wat vormen ( op gevoel ).
Resultaat :

Dit model had ik gemaakt, en daarna weer verkocht dus ik kan helaas geen betere foto's sturen.
Ik ben wel bezig met een andere ( lange pipe ) voor de LZV.

Hee maar dat is ook een goed idee
want 80 euro is veel geld ik had al geprobeerd met m'n vader een deal te sluiten
maar hij ging niet akkoord... haha
en het nadeel is van zo'n pijpenbuiger wat ik gelezen heb is dat je maar een maat kan
hebben en dan is 80 heel veel geld...

maar dat abs kan je dat gewoon bij een modelbouw winkel halen??

mvg Teake

ABS / Polyestyreen

Dat is in elke modelwinkel wel te verkrijgen.
Even de goede dikte opzoeken en je kan beginnen..
ik heb 10 mm buitenmaat en 8 mm binnenmaat.

Kost geen drol ( 2 a 3 a 4 euro ) per meter.
Het is wel even flink oefenen.
Want het smelt namelijk behoorlijk hard..
Daarom even oefenen.

pijpen

abs een spiraalbuigveer erin doen en in heet water en handschoenen aan en buigen maar,
het is maar een tip,
succes ermee,
mvg markioo

weer wat verder!!
ik heb nu de wiel naven er op gezet...

ik heb de michelin poppetjes al in huis maar er nog niet op zo ook de breedtelampen

mvg Teake

SSA42870.jpg

SSA42868.jpg

SSA42867.jpg

Leuk gedaan alleen vindt ik het zonde van de zwart strepen lijkt net of die uit de hand gedaan zijn. (lees niet erg strak) en dat is toch wel jammer. Misschien dat je het met je volgende truck kan gaan afplakken en dan spuiten.

Beste Marko

Ik had het eerst nog slordiger toen heb ik het helemaal ook het geel opnieuw gedaan
toen heb ik van revell speciaal airbrush folie gehaald en er op geplakt toen het zwarte gedaan en er weer afgetrokken toen gingen er hele stukken gele verf af en toen
moest ik weer alles opnieuw doen toen heb ik het kleinste kwasje gekocht wat ik kon
vinden en daar heb ik het zwarte weer opnieuw gedaan vandaar maar dat speciale
folie gebruik ik nooooit weer...

mvg Teake

P.S de volgende truck wordt een kleur:P

je zou eens moeten kijken voor masking-tape van tamiya. dit werkt zeer goed. het is er in verschillende diktes te krijgen. na het spuiten wanneer de verf stof-droog is verwijderen. wanneer de tape strak geplakt is heb je 100% een strakke lijn.

deze take is in veel modelbouw winkels te krijgen en anders in webwinkels. Conrad.nl - Zomaar 5% korting voor u! levert het ook. kijk even bij modelbouw.

m.v.g. jordi

spuiten

tja dat heb je nou als je op een tamiya model verf of maskeertape van revell plakt,dan moet je ook de verf en de tape van tamiya nemen,
hahahha,geintje hoor,
maar het is vrij moeilijk om af te plakken op een ronding,
ik spuit ook(geen drugs hoor)modellen en heb het liefst 1 kleur te spuiten,
je kan nu evengoed nog met een verfstift van tamiya de rand zwart afwerken,het zijn hele mooie verfstiften,in mat zijde,hoogglans zwart en div.andere kleuren,en is zo droog,ik werk er liever mee voor de kleine dingetjes dan met potje en kwassie,
succes met je mercedes,
mvg markioo

Hallo Teake,

Tja, afplakken is altijd een crime, als je niet uitkijkt wordt het spuitwerk niet strak langs het pakband, maar heel vaak trek je afgeplakte verf los, omdat de hechting nog niet optimaal droog is.
Eigenlijk moet je de lak ± 2 maanden laten uitharden, dus geduld is een schone zaak.

Ik zelf gebruik tape-folie wat ook een professionele spuiter gebruikt, dit sluit echt naadloos af, de verf kruipt niet onder tape-folie.
bovendien trek je niet zo snel de afgeplakte laklag er niet zo gauw af.

Ik haal dit tape-folie bij een plaatselijke spuiter, ik krijg dan afvalstukken die ze anders toch weggooien voor niks !

modeltruck leraar piet

tip nr zoveel,
kijk das weer een tip van de leraar in de rc modeltruckbouw,
dank u wel meester piet,
hier heb ik tenminste wat aan,jullie hopelijk ook,
en nu gaan we zeker met zn alle masaal naar de spuiterij voor afval stukken,ivm omdat het zonde is als ze het zouden weggooien hahaha
of de term milieu/hergebruik,zie je maar modelbouwers zijn goed voor het milieu,we kunnen bijna alles hergebruiken of de afval restjes,
mvg markioo

tip nr zoveel,
kijk das weer een tip van de leraar in de rc modeltruckbouw,
dank u wel meester piet,
hier heb ik tenminste wat aan,jullie hopelijk ook,
en nu gaan we zeker met zn alle masaal naar de spuiterij voor afval stukken,ivm omdat het zonde is als ze het zouden weggooien hahaha
of de term milieu/hergebruik,zie je maar modelbouwers zijn goed voor het milieu,we kunnen bijna alles hergebruiken of de afval restjes,
mvg markioo

Hallo Marco,

Graag gedaan !!!

Back