Scania R620 - 6x4 Highline (1ste truck)

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door gixxergirl1986, 11 okt 2010.

  1. Nou ik kan eindelijk fotos gaan plaatsen dus begin nu ook met mijn bouwverslag!

    Vandaag (2 oktober) even naar Quartel gebeld in Roosendaal. Er was nog 1 bouwpakket op voorraad in Pijnacker. En het is geworden:
    [​IMG]
    Dus even naar Roosendaal en daarna is mijn vriend door gereden naar Pijnacker.
    Thuis gekomen al beetje gespiekt maar besloten nog niet te beginnen met bouwen. Paar uur later doos open en alles uitgestald en toch al begonnen.
    Mijn eerste reactie pffff dat lukt mij nooit. Maar tekening lezen gaat nu goed zal hier en daar wel wat hulp nodig hebben.

    Resultaat de volgende dag:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. blackduck

    blackduck

    Lid geworden:
    12 aug 2009
    Berichten:
    235
    Locatie:
    weert
    scania

    hallo
    dat is dan wel een heel projekt zeg maar de tijd zal t leren en je zal er wel een mooie truck van maken denk ik zo.
    t is alleen zo dat er veel scania's en volvo's hier tebekennen zijn tja en dat is niet mijn stijl vindt t wel mooi te zien maar ga zelf meer voor amerikaanse trucks en trailer's
    zo heeft ieder zijn ding en is te vreden toch

    gr bertje
     
  3. Resultaat naar 4 dagen sleutelen/of afzien hahaha
    [​IMG]

    Afgelopen vrijdag de 2 servo's gekregen van mijn vriend die ik nog moest hebben. Want ja het bouwen gaat toch wel snel ( ook al is het alleen maar in de avond een uurtje sleutelen)
    Resultaat nu: (week later dus na aankoop)
    [​IMG]
    [​IMG]

    Vandaag ook even lijm gehaald voor de banden en alvast een spuitbusje om de cabine te gaan spuiten. (mits de kleur me aanstaat)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2010
  4. Ja inderdaad maar vind het wel een uitdaging kan wel zeggen ik laat het doen maar kan het altijd proberen en kijken hoever ik raak :)

    Gelukkig heeft iedereen een andere stijl toch! Heb hier ook nog een amerikaanse truck staan maar die is al helemaal rijdend. Die ga ik nog wat op pimpen als de scania klaar is. Maar dat duurt nog wel fftjes denk ik zo haha

     
  5. blackduck

    blackduck

    Lid geworden:
    12 aug 2009
    Berichten:
    235
    Locatie:
    weert
    t begint al op een wagen te lijken zo he , de mijne is bijna af het hele interieur moet er nog in

    gr bertje
     
  6. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    Ik hou dr wel van.
    het schiet zo te zien al aardig op, was bij die van mij ook zo.
    Heb zelf een scania enkelasser had hem in 8 uur in elkaar.
    Ben benieuwd hoe hij worden gaat en zo te zien krijg je dat wel voor elkaar.
    Suc6 er mee en hoor wel als je hulp nodig hebt :wink:
     
  7. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    lijm voor de banden heb je niet nodig hoor.
    niet alle lijm plekken letterlijk nemen van tamiya. ze overdrijven nogal eens.
    alles wat zonder lijm blijft zitten lekker zonder lijm doen
     
  8. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    oke let op het gereedschap. Je hebt een paar tangen liggen zie ik. Als je ze dichtknijpt bezeer je jezelf omdat het scharnier slecht is gesmeed. Die dingen deugen niet.
     
  9. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    hangt van het merk af... ik heb ze ook liggen in het groen waren wel aan de prijs en die doen het toch echt gewoon goed.

    de goedkopere tangen zeker als ze ouder worden willen nog welis vastlopen. en een druppeltje olie van tijd tot tijd doet wonderen.

    ik zou me daar niet zo druk om maken zolang je je vingers maar op de goede plaats houdt.
     
  10. htenbrinke

    htenbrinke

    Lid geworden:
    31 mei 2008
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Hengelo (O)
    vervuiling

    ----
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2010
  11. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    @Hans we hebben een vrouw/dame op het forum en dit is haar eerste scania.:D

    @Bianca Ga je de truck ook nog uitbouwen zoals extra verlichting en noem maar op
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2010
  12. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    Boi als jij dit topic goed gelezen hadt,kwam je zelf tot de ontdekking dat er staat eerste truck.Maar al deze klets praat heeft met de bouw niets te maken.
    gr.adrie
     
  13. Ze werken goed hoor en wat Alwin ook al aangeeft heb het setje van de groene ook en werkt ook goed!

     
  14. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    Ja Adrie daar heb je helemaal gelijk in.
    Ik zal de mijne wel ff aanpassen ok
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2010
  15. Heb nog even een vraagje (misschien wel een stomme vraag maar wil het gewoon ff navragen)
    Ben nu redelijk ver met bouwen en wil de truck ook af maken.
    Wil ook de MFC gaan aanschaffen maar dat zal niet op korte termijn zijn aangezien deze ook prijzig is. Kan ik de MFC later nog inbouwen/aansluiten?
     
  16. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    Dat kan zeker, maar als je wel al wil rijden moet je een losse snelheidsregelaar er in stoppen.
    Deze zal na dat je de MFC inbouwd weer komen te vervallen omdat deze een ingebouwde snelheidsregelaar heeft.
    suc6
     
  17. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    een mfc inbouwen kan altijd nog,alleen moet er dan weer wat gedemonteerd worden.maar zo kan men wel de kosten spreiden.
    vr.gr.adrie
     
  18. Bedankt voor de berichtjes!
    Gaat me er inderdaad even om dat ik de kosten kan spreiden.
    Gaat me er niet zo zeer om dat ik er mee kan rijden(want ja dan heb ik nog wel wat nodig haha) Wil gewoon graag de truck opgebouwd zien :)
     
  19. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    Ik heb op het moment ook mijn truck helemaal ongespoten in elkaar zitten.
    Hij rijd ook nog niet en er zit ook nog niks in, heb voor het makkelijke alleen 2 kapotte servo's er in zitten zodat ik verder kon bouwen.
    Dus ik zou zeggen gewoon door bouwen.
    Ik maak mijn truck eerst na smaak voordat hij gaat rijden en verlichting en geluid krijgt.
    Ik wacht nog op topline dak, spiegels, verstralers, uitlaten, enz
    Ga jij er ook nog extra onderdelen op plaatsen?
     
  20. Ja ben ik wel van plan alleen is de vraag of ik dat gelijk ga doen of later toevoegen.

     

Deel Deze Pagina