Scania R620 Topline 6x2/4.

Waar kan ik ook die kleur glaasjes krijgen voor mijn bumper?
Want dit ziet er super uit.

MetVriendelijkeGroet,
Jordie Bouwens

Ik las eens iets over iemand die vierkantjes uit een casettehouder zaagde...Misschien een idee voor je?

Waar kan ik ook die kleur glaasjes krijgen voor mijn bumper?
Want dit ziet er super uit.

MetVriendelijkeGroet,
Jordie Bouwens

Hallo Jordie,

welke glaasjes bedoel je, de folie of de echte lampe glaasjes?

De folie is van Raboesch, (Super Sheets 194mm x 320mm 0.23mm dik) en de glaasjes zijn de standaard glaasjes van Wedico welke ik op maat gevijld heb.
Overigens heb ik de oranje glaasjes inmiddels vervangen door transparante glaasjes. Zie een eerdere post.;)

Beide heb ik bij Hobma in Elst gehaald.

Raymond
-\8/-

Hallo Jordie,

welke glaasjes bedoel je, de folie of de echte lampe glaasjes?

De folie is van Raboesch, (Super Sheets 194mm x 320mm 0.23mm dik) en de glaasjes zijn de standaard glaasjes van Wedico welke ik op maat gevijld heb.
Overigens heb ik de oranje glaasjes inmiddels vervangen door transparante glaasjes. Zie een eerdere post.;)

Beide heb ik bij Hobma in Elst gehaald.

Raymond
-\8/-

Bedankt Maats. Dit is het goede antwoord wat ik zocht. Niks van een bandje.

MetVriendelijkeGroet,
Jordie Bouwens

Update 23:

Vanavond weer eens lekker bezig geweest met de bouw van m'n Scania trekker.

Dit keer eens geen bumper of Deense kist aangepakt, maar verder gegaan met het opleuken van de truck met diverse accessoires om alvast een beeld te krijgen hoe deze er straks uit zal zien als hij gereed is.

Allereerst begonnen met het verwijderen van lampbeugel met verstralers van het Topline dak. Bij nader inzien was dit het toch niet helemaal.:(

Hiervoor in de plaats gekomen 5 stuks Retro look daklampen die al zeg ik het zelf prachtig uit zien. Ik zag deze in het topic van Alicon (waarvoor nog dank) en dacht die moet ik ook hebben.:yes:

Naast de vijf daklampen mogen natuurlijk de jumbo luchthoorns niet ontbreken deze zijn nodig om lastige rendieren in Skandinavi
ё van de weg te blazen.:D
Hier gekozen voor de lange uitvoering daar de korte niet mooi stonden.

Om tijdens de lange ritten van Skandinavi
ё naar het warme zuid europa de temperatuur in de cabine aangenaam te houden natuurlijk een airco-unit op het dak.

De lichtbak is wel blijven zitten.:yes:

Veel lees en kijkplezier!

P4290564.jpg

P4290565.jpg

P4290566.jpg

Ook aan de zijkant van de cabine is wat veranderd, hier zijn namelijk twee stuks contourverlichting onder de spiegels gekomen. Deze verlichting heeft een soort old school achtig uiterlijk en misstaat de trekker zeker niet.

P4290567.jpg

P4290568.jpg

P4290580.jpg

Ook in de cabine gaat er wat veranderen. De berijder heeft namelijk geklaagd over de beroerde Tamiya zetels en aangegeven dat hij nieuwe zetels wilde.:(
Dus hebben we nieuwe V8 zetels van onze oosterburen over laten komen.

En nu is hij wel tevreden.:yes::yes::yes:

P4290573.jpg

P4290570.jpg

P4290571.jpg

P4290572.jpg

Door het mooie weer afgelopen week gelijk een begin gemaakt met het schuren/plamuren van de zonneklep en de verbouwde R voorbumper met de nieuwe grille
Hierna deze gelijk in de kunstof primer gezet.

P4290575.jpg

Boven mijn verbouwde standaard Tamiya bumper naar de nieuwe R versie, onder het kwalitatief teleurstellende ding van m'n aziatische vrienden.:mad:

Ik moet zeggen dat mijn versie aardig gelukt is.

P4290576.jpg

P4290578.jpg

Boven: de verhoogde Verkerk zonneklep.
Onder: een aantal overzicht foto's van hoe hij er nu bij staat.

P4290579.jpg

P4290582.jpg

P4290583.jpg

P4290584.jpg

Tot zover deze update.
Volgende keer weer meer!:bye:

Raymond
-\8/-

Laatst bewerkt:
Het ziet er in één woord uitgedrukt: S-U-P-E-R uit hoe je je wagen bent aan het opbouwen. De tekst is ook goed wat er tussen staat, vooral grappig van de bijrijder. Ik zou al zegen kom maar op met volgende update. Maar even normaal.
Ik blijf dit volgen

MetVriendelijkeGroet,
Jordie Bouwens

hoi timmi
ik kan enkel maar aan toe voegen daat het er wel heeeel erg netjes uitziet,
ga zo door aub
mvg markioo

hey raymond,

je bent weer lkkr bezig geweest! ziet er goed uit.
komen de lampen onder de spiegel van de peterbild van wedico? of van de king hauler van tamiya?
voor mijn scania trekker (welke totaal niet op schiet)wil ik ze ook kopen.

het is al een zeer strakke wagen aan het worden! ben benieuwd wat je er nog meer aan gaat veranderen!

succes verder met de bouw!

m.v.g. jordi

Wauw! Het wordt steeds leukerderderderder om te volgen:D:D

Laatst bewerkt door een moderator:
dat schiet aardig op
die bumper heb je zeer knap gedaan, echt chapeau
wat staat er nu eigenlijk nog allemaal op het programma?
of mogen we dat nog niet allemaal weten? :lol:

Het ziet er in één woord uitgedrukt: S-U-P-E-R uit hoe je je wagen bent aan het opbouwen. De tekst is ook goed wat er tussen staat, vooral grappig van de bijrijder. Ik zou al zegen kom maar op met volgende update. Maar even normaal.
Ik blijf dit volgen

MetVriendelijkeGroet,
Jordie Bouwens

He Jordie,

bedankt, ik probeer het zo leuk en overzichtelijk mogelijk te houden met af en toe een geintje erbij.:yes:
Anders wordt het naar mijn idee zo saai.

MVG.

Raymond-\8/-

He mannen,

allen hartelijk dank voor de lovende woorden!

@ Markioo,

ik ga er zeker mee door totdat de trekker helemaal gereed is.
Daarna gaan we weer vrolijk verder met de oplegger. hahaha.:yes:

@ Jordi,

de contour verlichting onder de spiegels is van Wedico nr 130 als ik het goed heb.
Verder blijf ik aan het aanpassen, iedere keer dan zie ik wel weer wat waarvan ik denk dat wil ik ook of ga ik maken.;)

@ -\8/-robin-\8/-,

ik stuur je van de week even een PB ik ben er nog niet helemaal over uit.

@ Volvo_freak (Bertje)

wat er allemaal nog op het programma staat is best nogal wat.

De gestuurde voorloper moet nog een lift mechaniek met servo krijgen ale delen moeten nog in de primer. de electronica moet er nog in, en het interieur moet nog verder afgewerkt worden.

En voor de rest alles wat ik nog vergeten ben hahaha.:D:D:D

MVG,

Raymond.
-\8/-

Hallo Raymond,

Nou het begint er op te lijken hé !!

De toeters en bellen maken de truck af, Super hoor.

Succes met de (af)bouw.

Beste Raymond,

onzettend mooi wat je tot nu toe al gemaakt hebt.
Ik heb eigenlijk nog een vraagje over het begin van je project omdat ik op dit moment bezig ben om te kijken of ik ook een voorloopas (zonder liftfunctie) ga maken. Hoe heb je het gedaan met de voorloopas en dan bedoel ik vooral hoe je het qua aansturing hebt opgelost of wilt gaan oplossen. De mechanisch ophanging is namelijk prachtig gemaakt en uitgevoerd en door mooie foto's vertoond. Is (of wordt) de aansturing mechanisch (via stuuras) of met een tweede servo gedaan? Moet je de aansturing trouwens nog maken (in combinatie met het liften) of heb ik het over het hoofd gezien?

alvast dank,

groeten,
Erik

Beste Raymond,

onzettend mooi wat je tot nu toe al gemaakt hebt.
Ik heb eigenlijk nog een vraagje over het begin van je project omdat ik op dit moment bezig ben om te kijken of ik ook een voorloopas (zonder liftfunctie) ga maken. Hoe heb je het gedaan met de voorloopas en dan bedoel ik vooral hoe je het qua aansturing hebt opgelost of wilt gaan oplossen. De mechanisch ophanging is namelijk prachtig gemaakt en uitgevoerd en door mooie foto's vertoond. Is (of wordt) de aansturing mechanisch (via stuuras) of met een tweede servo gedaan? Moet je de aansturing trouwens nog maken (in combinatie met het liften) of heb ik het over het hoofd gezien?

alvast dank,

groeten,
Erik

Hallo Erik,

dank voor je interesse.

De aansturing voor de liftbare gestuurde voorloper moet ik inderdaad nog maken.

Ik heb niet een bepaalde volgorde van werken haha.;)
Waarin ik zin heb op dat moment, dat ga ik maken en de rest komt later.:yes:

De aansturing van de voorloper gaat gebeuren d.m.v. een extra servo.
Deze servo wordt aangestuurd via een servo-differentie module welke op zijn beurt weer op slechts 1 servokanaal zit van de ontvanger.

Ik heb voor deze oplossing gekozen om twee redenen. De eerste is dat ik namelijk geen computerzender heb, maar een analoge (Robbe Futaba F-14).
Als je namelijk een computerzender hebt kan je een mixfunctie opstellen waarmee je twee servo's tegelijk kan aansturen over twee separate kanalen ieder met een eigen uitslag.

Daar ik dus geen computerzender heb, heb ik die mogelijkheid dus niet en heb ik zodoende gebruik gemaakt van de differentie module.

Als deze module door het servokanaal wordt geactiveerd dan zal deze de beide servo's aansturen waarbij je dus de mogelijkheid hebt om d.m.v. dipswitches op de module de servo-uitslag individueel in te stellen.

En zo dus het verschil in stuuruitslag van de beide assen te bewerkstelligen.:yes:

De tweede reden is dat het via stuurstangen vanaf de vooras i.v.m. het ruimtegebrek niet netjes in te bouwen was.:confused:

MVG,

Raymond.
-\8/-

Laatst bewerkt:
Raymond,

dank je voor de duidelijke reactie. En zo krijg ik weer een nieuw inzicht om mee te nemen in mijn eigen overwegingen betreffende de voorloopas en/of zender.

Succes met uitbouwen. Ik blijf het volgen.

mvg,
Erik

Hee Scania Freak dat gaat een mooie truck worden .
Heb er goed oog in mss hier en dar nog wat probleempje , maar die kunnen opgelostworden niet .
Grtz Tamrob

Back