Update 23:
Vanavond weer eens lekker bezig geweest met de bouw van m'n Scania trekker.
Dit keer eens geen bumper of Deense kist aangepakt, maar verder gegaan met het opleuken van de truck met diverse accessoires om alvast een beeld te krijgen hoe deze er straks uit zal zien als hij gereed is.
Allereerst begonnen met het verwijderen van lampbeugel met verstralers van het Topline dak. Bij nader inzien was dit het toch niet helemaal.
Hiervoor in de plaats gekomen 5 stuks Retro look daklampen die al zeg ik het zelf prachtig uit zien. Ik zag deze in het topic van Alicon (waarvoor nog dank) en dacht die moet ik ook hebben.
Naast de vijf daklampen mogen natuurlijk de jumbo luchthoorns niet ontbreken deze zijn nodig om lastige rendieren in Skandinaviё
van de weg te blazen.
Hier gekozen voor de lange uitvoering daar de korte niet mooi stonden.
Om tijdens de lange ritten van Skandinaviё naar het warme zuid europa de temperatuur in de cabine aangenaam te houden natuurlijk een airco-unit op het dak.
De lichtbak is wel blijven zitten.
Veel lees en kijkplezier!
Ook aan de zijkant van de cabine is wat veranderd, hier zijn namelijk twee stuks contourverlichting onder de spiegels gekomen. Deze verlichting heeft een soort old school achtig uiterlijk en misstaat de trekker zeker niet.
Ook in de cabine gaat er wat veranderen. De berijder heeft namelijk geklaagd over de beroerde Tamiya zetels en aangegeven dat hij nieuwe zetels wilde.

Dus hebben we nieuwe V8 zetels van onze oosterburen over laten komen.
En nu is hij wel tevreden.

Door het mooie weer afgelopen week gelijk een begin gemaakt met het schuren/plamuren van de zonneklep en de verbouwde R voorbumper met de nieuwe grille
Hierna deze gelijk in de kunstof primer gezet.
Boven mijn verbouwde standaard Tamiya bumper naar de nieuwe R versie, onder het kwalitatief teleurstellende ding van m'n aziatische vrienden.
Ik moet zeggen dat mijn versie aardig gelukt is.
Boven: de verhoogde Verkerk zonneklep.
Onder: een aantal overzicht foto's van hoe hij er nu bij staat.
Tot zover deze update.
Volgende keer weer meer!
Raymond
-\8/-