Scania R620 Topline 6x2/4.

gaat stilletjes voorruit, maar wordt zeker een beauty als ie af is

die luchtbalgen van rubber veren deze goed mee?
vanwaar komen deze?

volgens mij als deze van ebh modelbouw komen dan toch zitten hier veertjes in en is deze verstelbaar in 3 stappen 600g,800g en 1400g

hey raymond,

dat is dus je 3e bumper welke je nu aan het bouwen bent?! haha
heb je al een manier om de deuren te openen en sluiten? ;)

vervelend dat je zo loopt te kl**en met je arm. frustrerend dat de oorzaak niet gevonden word.

sterkte met je arm, en succes met de kinderkamer en scania.

mvg jordi

gaat stilletjes voorruit, maar wordt zeker een beauty als ie af is

die luchtbalgen van rubber veren deze goed mee?
vanwaar komen deze?

Ha die Bert,

de luchtbalgen komen Fechtner, fabrikant weet ik zo even niet.

Ik heb nu die van EBH maar deze bevallen niet.:(
Hierin loopt namelijk een M2 draadeind wat bij het inveren aan de onderkant van de luchtbalg en draagarm uitsteek.
Bovendien schuurt dit draadeind door het gat in de draagarmen.
Ik heb al gebrobeerd om deze wat groter te maken maar het probleem bijft hiermee bestaan.

De nieuwe balgen bestaan uit een echt rubberen bal met aan de boven- en onderzijde een aluminium chassisdeel dit in tegenstelling tot die van EBH die volledig uit aluminium zijn gemaakt met een rubberen "kous" om het als een balg te doen voorkomen.

Hierin zit dus voor de duidelijkheid geen draadeind of veer verwerkt.

M'n ervaring kan ik nog niet delen omdat ik ze nog moet monteren.
Ik ga er zeker op terug komen.;)

MVG,
Raymond
-\8/-

Word een mooie truck. Hoe schakel jij de achterlichten en remlichten? Worden dat gewoon 2 led's per kamer?

Hallo B-Trucker,

er komt per kamer slechts 1 3mm. led in.:D

D.m.v de Servonaut M20+ rij- en lichtregelaar worden de dagverlichting en de remlichten gecombineerd.
Dit werkt intern in de regelaar met spanningsvariaties op de uitgang.

Je kan simpel stellen, spanning laag = dagrijverlichting (leds branden zwak)
spanning hoger = remlichten (leds branden feller).;)

MVG,
Raymond.

Laatst bewerkt:
hee raymond

dankzij jou scania bild heb ik ook me dueren in me cabine gemaakt en je probleem dat ze niet helemaal open kunnen heb ik opgelost door de duer in het begin schuin/rond vijlen en dan kun je ze wel helemaal openen.

gr

hee raymond

dankzij jou scania bild heb ik ook me dueren in me cabine gemaakt en je probleem dat ze niet helemaal open kunnen heb ik opgelost door de duer in het begin schuin/rond vijlen en dan kun je ze wel helemaal openen.

gr

Hoi Rick,

heb je daar een foto van?;)
Mag je best in m'n topic plaatsen of anders per Pb.

MVG,
Raymond
-\8/-

full
full

heej raymond ,
ja hier heb je een foto van de deuren .
De rechter deur gaat nog niet helemaal open maar de linker wel en op de onderste zie je dat ik het schuin gevijlt heb niet super veel maar wel genoeg dat hij verder open kan

gr rick

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Rick,

dank voor je foto's.

Op de onderste foto kan ik het idd zien dat je het wat afgerond hebt.

Mogelijk ook een optie voor mij, omdat ik nu een randje van de hoekfenders heb afgevijld.
Zal van de week even kijken of dat het bij mij ook gaat werken.;)
Ben nu eerst bezig met het afronden van m'n nieuwe Noorse bumper.

Heb je trouwens de velgen van Rust met adapters van Seitz eronder liggen?
Ziet er mooi uit.:D

MVG
Raymond
-\8/-

heej raymond

Nej helaa s dit zijn de goedkopen versie van kunstof ,die je zelf moet spuiten ik heb wel een paar keer een poging gedaan om voor de velgen van rust te gaan maar weet niet precies hoe het werkt <aangezien dat ze nog wel iets kosten>
De voor velgen gaan ng wel ma ik wil ook andere achter velgen en kom der nog niet uit wat ik dan allemaal precies nodig heb aangezien de meeste velgen voor de brede banden zijn . Ik heb wel continental banden onder liggen vol rubber zijn veel mooier als de standaard banden van carson enso ma heb jij mss ervaring met andere achter velgen ?

gr

Laatst bewerkt:
Rick,

ervaring met de achtervelgen heb ik niet, daar ik de standaard tamiya velgen er onder heb liggen.;)

Het is wel de bedoeling om deze t.z.t te vervangen door echte aluminium velgen. Maar, zoals jij ook al aangeeft kost dit nogal wat dus gaat het op de lange termijn planning.
Eerst het beest maar eens laten rijden haha.:D

MVG,
Raymond
-\8/-

even een vraagje.

Ik wil de velgen van de Standaard Tamiya achteras verder naar buiten laten vallen omdat ze te ver in de spatborden zitten.:(
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?:confused:

Als ik de zeskant meenemer wat dikker maak dan valt de velg aan de voorkant over de schroefdraad, maar weet niet of dit gaat werken.

MVG,
Raymond
-\8/-

Back