Scania R620 Topline 6x2/4.

hallo timmi,

dat zijn mooie foto's van de geleiders. als ik er aan toe ben zal ik het ook eens proberen op die manier.

bedankt voor de foto's.

mooie scania hoor netjes en zal dit maar een svolgen .
ik vind alleen dat de dak spoiler niet mooi ansluit op de rest.
dat zelfde probleem heb ik ook of er zit een kier tussen de spoiler achter de cabine of tussen de dak spoiler hoe los jij dat op

Hoi Alfisti,

was mij ook al opgevallen.:confused:
Zit bij het 1 op 1 model echter ook.

Lijkt mij dat dit dus normaal is.

die lampen op het dak en gril weet je al wat voor soort lampjes je erin gaat maken
ik ga zelf de blauwe glaasje gebruiken maar vroeg me af wat voor soort lampjes hierin nou mooi zou gaan staan
ik wil zelf een chrome stalen beugel onder de bumper maken rond om dan lijkt ie ook al wat lager en beschermt de onderkant van de bumper meteen

Hallo,

waarschijnlijk ga ik 3 mm xenon-look ledjes in de schijnwerpers plaatsen i.c.m. de heldere lampglaasjes.:cool:

Verder ga ik de voorbumper zoals eerder al aangegeven 7 tot 8 mm. verlagen. Hiermee ben ik inmiddels al begonnen zoals je op de foto's kan zien.
Het is de bedoeling dat de onderkant van de voorbumper op gelijk niveau komt met de sideskirts.:-D

015.jpg

Oude situatie waarin duidelijk het hoogteverschil is te zien tussen onderkant bumper en onderkant sideskirt.

005.jpg

Afplakken met tape waar gesneden gaat worden.

009.jpg

Opstelling om een zo goed mogelijke haakse snij snede te krijgen d.m.v.een flexibele stalen lineaal.
Door hierlangs met een tamiya haakmes een aantal keren een groef te trekken krijgt men een perfecte rechte lijn zonder bramen o.i.d.

010.jpg

014.jpg

En zie hier het resultaat, de delen gescheiden met een kaarsrechte lijn.

Wordt vervolgd.

hm ja dat wordt wel wat denk ik zo ik wil er zelf oranje leds op plaatsen van die kleine rechthoekige oranje alleen effe kijken wwar je die kan vinden

al een zeer mooie truck Timmi doe zo voort
op mijn truck komen ook zo'n sideskirts als op de uwe, ma die van mij blijft gewoon 4x2
komen er eigenlijk nog veel lichtjes op?

mooi hoor maar waarvoor zijn die gaatjes l+r bij de dak beugel
wil je daar je draadjes doorheen prutsen mischien?

al een zeer mooie truck Timmi doe zo voort
op mijn truck komen ook zo'n sideskirts als op de uwe, ma die van mij blijft gewoon 4x2
komen er eigenlijk nog veel lichtjes op?

Hallo Volvo freak,

er komen inderdaad een aantal lichtjes op waaronder bijv. de beide lampbeugels zoals op de foto's, contourverlichting, Verkerk zonneklep met 4 verstralers en viervoudige led toplichten, en een lichtbak tegen de voorzijde van het Toplinedak met firmanaam en als laatste breedte lichtjes voor- en achter.

Verder wil ik het eigelijk hier bij laten voordat het een rijdende kerstboom wordt.

MVG,

Raymond.

mooi hoor maar waarvoor zijn die gaatjes l+r bij de dak beugel
wil je daar je draadjes doorheen prutsen mischien?

Hallo Alfisti,

die gaatjes hebben geen nut (verkeerd geboord), zijn het gevolg van het verplaatsen van de daklampenbeugel.

foutje dus...:hammer:

Hallo Volvo freak,

er komen inderdaad een aantal lichtjes op waaronder bijv. de beide lampbeugels zoals op de foto's, contourverlichting, Verkerk zonneklep met 4 verstralers en viervoudige led toplichten, en een lichtbak tegen de voorzijde van het Toplinedak met firmanaam en als laatste breedte lichtjes voor- en achter.

Verder wil ik het eigelijk hier bij laten voordat het een rijdende kerstboom wordt.

MVG,

Raymond.
Hoi Timmi,

zo te horen hebben wij ongeveer hetzelfde idee:D
enkel ik heb op de bovenste beugel 6 lampen en komen er tot nutoe enkel achteraan breedte lichtjes
ga jij onder je sideskirts nog lichtlatten hangen? of ga je daar lichtjes inbouwen?

@ Volvo Freak,

over de lichtlatten ben ik nog niet helemaal uit.:confused:
Ik denk dat ik dat pas beslis als de truck bijna gereed is.

Update 008:

zo, van de week weer even wat tijd gehad om weer aan de bumper te knutselen. Ondanks dat de bumper nog niet helemaal klaar is (nog bijvijlen en plamuren) heb ik er toch alvast wat foto's van geplaatst.
Persoonlijk vind ik het een hele verbetering. Als totaal plaatje oogt hij net wat stoerder, wat vinden jullie er van?

P1100036.jpg

Recht van voren mooi de lijn van de bumper aangehouden.

P1100034.jpg

Totaaloverzicht front.

P1100040.jpg

P1100041.jpg

Zijaanzicht van de bumper, tevens ook zichtbaar de afdekkap met het Vabis logo die ik van de week heb binnengekregen.

P1100027.jpg

Boven de bumper na verlaging, hieronder de oude situatie. Wat vinden jullie ervan?

015.jpg

P1100037.jpg

Als laatste de zonneklep van Verkerk, ook deze wordt iets verlaagd omdat ik hem onder de verstralers wat smal vind. Daarover later meer evenals het eindresultaat van de bumper.

@Neonic en Piet,

ik vind hem eigelijk ook wel geslaagd, hij is welliswaar nog niet helemaal klaar, maar het begin is er.:D

Staat straks mooi in lijn met de side-skirts.:cool:

MVG.

zeer knap al
die zonneklep ga je er zo'n model van maken als die van Sucatrans en PWT er 1'tje hebben
GroteFoto-3US4DCKX.jpg

1002052j.jpg

foto's zijn wel niet van mij

Laatst bewerkt:
Hoi Volvo Freak,

de zonneklep zoals ik hem heb gekregen zal niet veel veranderen.
Hij zal alleen wat lager worden zodat hij wat meer body krijgt.:cool:

Ik de huidige uitvoering vind ik hem een beetje smal.

Back