Gister stond Mariska, onze vaste pakketbezorgster, voor de deur met een pakketje uit Amerika.
De Stax van "Joe's Semi Truck Shop" was aangekomen.
Dit is wat er onder andere in het pakketje zat:
Veder zaten er ook nog een paar uitlaatpijpen en bevestigingen van het geheel op het chassis in het pakket.
Nog even een aantal plaatjes van de cabine.
Zo nu hebben we een iets beter overzicht van de cabine.
Zo jullie kunnen zien wijkt het geheel nogal wat af van de door Scania geïntroduceerde Stax.
Tijdens wat navraag was dit zijn antwoord waarom hij voor deze stijl had gekozen: "
was hoping to come close of the real concept. but didnt know if i was breaking any law lol!! "
Omdat Joe een professionele truckbouwer is moet hij dus rekeninghouden met eventuele lecenties en copyrights.
Hij mag dus niet zomaar een truck nabouwen voor commerciele doeleinden.
Deze versie van Joe is daarom veel hoekiger dan de orginele Stax.
Zelf vindt ik dit wel wat hebben. Ziet er naar mijn menig net even iets robuster en agresiever uit.
Maaar, zoals al eerder vermeld in dit topic ga ik nog wel het één en ander aan mijn eigen wensen aanpassen. :lol:
Zal de titel van dit topic dus even aan passen in "Scania T-cab vs Starx stijl"
Dit omdat deze truck toch weer een heel eigen stijl zal gaan krijgen en je hem eigenlijk geen T-cab of Stax mag noemen.
Het zal alleen nog wel even duren voor ik echt met dit project aan de gang ga.
Zit op dit moment namelijk in de lappenmand vanwege een ongeval met mijn scooter afgelopen dinsdagmorgen.
Tijdens de onderzoeken naar aanleiding van dat ongeval kwam er ook nog aan het licht dat ik een behoorlijk zware longemfyseem heb en dat ik op dit moment nog maar 49% van de totale longcapaciteit over heb.
Moet nu dus voorlopig alles even op een laag pitje zetten, een paar stapjes terug doen en even in het reine komen met de mededelingen, en vooruitzichten daarvan, van de afgelopen dagen.
P.s. kwam er nu tijdens het nalezen van deze update pas achter dat als je een foto aanklikt je een hele diashow van alle foto's in deze update te zien krijgt .
Dat is even leuk. :lol: