Scania T143H (Peter en Wil)

Hallo Piet

De lijm die ik gebruik is Contacta van Revell (flesje met de naald).

Het probleem met corrigeren is mij ook wel bekent omdat de lijm direct de styreen oplost.
Maar dit is wel op te lossen door beide plaatjes met ruim lijm op te brengen en direct met de vinger uit te smeren
Beide plaatjes moeten goed nat zijn en op elkaar plaatsen, zo kan je ze vrij lang blijven corrigeren.
Alleen uitkijken met het klemmen omdat de styreen zacht word krijg je afdrukken van de klemmen ( hout er tussen ).
In dit geval was dit niet nodig doordat de binnen plaat groter is dan de achterkant en beide tegen het latje van de mal geplaatst zijn.
Dit is mijn werkwijze maar andere zullen het waarschijnlijk weer anders doen !

Deamon

Bedankt

mooi modelbouw werk Peter, ook omdat je laat zien welk gereedschap je gebruikt om dit mooie resultaat te behalen.

Dankje Marcelinets

Ik probeer stap voor stap te laten zien hoe en waarmee je een model kunt bouwen.
Alleen daar zijn heel veel foto`s voor nodig dus ik hoop dan ook dat ik er niemand mee verveel ?

gr. Peter

Hoe dik is het materiaal wat je gebruikt? Ik gebruik 2mm dik styreen en dat zaak ik op maat maar vind het lastig om de randen recht te krijgen, maar bij jou is het allemaal netjes recht

Hallo Piet

De lijm die ik gebruik is Contacta van Revell (flesje met de naald).

Het probleem met corrigeren is mij ook wel bekent omdat de lijm direct de styreen oplost.
Maar dit is wel op te lossen door beide plaatjes met ruim lijm op te brengen en direct met de vinger uit te smeren
Beide plaatjes moeten goed nat zijn en op elkaar plaatsen, zo kan je ze vrij lang blijven corrigeren.
Alleen uitkijken met het klemmen omdat de styreen zacht word krijg je afdrukken van de klemmen ( hout er tussen ).
In dit geval was dit niet nodig doordat de binnen plaat groter is dan de achterkant en beide tegen het latje van de mal geplaatst zijn.
Dit is mijn werkwijze maar andere zullen het waarschijnlijk weer anders doen !

Hallo Peter,

Bedankt voor je antwoord, hier kan ik wat mee, door voldoende lijm op het kunststof te smeren, kan ik even wat langer kan corrigeren.

Ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat van de Scania cabine.
Toch nog toe ziet het er geweldig uit ! :thumbsup:

Hallo Peter

1 woord je bent een kunstenaar laat de foto's maar komen ik probeer de scania ook te bouwen maar dan zonder neus
Het ziet er geweldig uit

Gr william

Hallo Haakie

Ik gebruik styreen 0.5 , 1 , 1.5 , 2 , 3 en 4 mm.
Iets recht maken doe ik met een bijtel of een klein schaafje.
Verder div. schuurpapier wat ik met houtlijm op roerstokjes lijm.
Ik maak geen gebruik van machines en ook gebruik ik nooit plamuur.
Hier een overzicht van het gereedschap wat ik gebruik .

DSCN3282.JPG

DSCN3283.JPG

DSCN3284.JPG

DSCN3285.JPG

Laatst bewerkt:
Hallo William

Bedankt ! :)

Nu heb je een complete bouwbeschrijving voor jou project en maak er gewoon gebruik van zo vaak als je wilt.

gr. Peter

Laatst bewerkt:
Back