scania tamiya chrome edition.

hallo allemaal,
Ik ben voor de eerste keer op dit forum, uit mijn handen zijn al een aantal hele mooie tekno trucks gekomen.
mijn volgende project (zit nog in mijn hoofd en moet alles nog aanschaffen)
is een scania van tamiya te bouwen met een 3 assige kiptrailer.
de trekker moet wel verbouwd worden naar een 6x2 met een gestuurde naloop liftas!
uiteraard met luchtvering (wel de neppers) en liefst met een lowline cabinedak.
dit gaat dus wel wat kosten, maar hij hoeft ook niet in een jaartje af.

nu even een vraag aan jullie experts.........
Is zo'n chromen cabine netjes te spuiten? kan nl die uitvoering van iemand overnemen.
Is er een lowline dak ergens te koop, een topline heb ik wel gevonden.

iedereen succes met de hobby, je zal vaker van mij gaan horen als ik van start ga:zon:

hallo tracker.

welkom op het forum!

is het niet zonde om de chrome-edition te kopen en daarna over te spuiten? de "normale" scania is goedkoper dan de chrome-edition.
of het lowline dak te leveren is weet ik eigenlijk niet... ben m nog niet tegen gekomen.
volgens deze Blank link is een laag dak ook leverbaar. anders even contact opnemen met Start

wil je de scania van je scherm-afbeelding maken? lijkt op millenaar oude-meer.

is het de bedoeling om ook de milieu-kleppen op de trailer te maken? ga dit wel volgen!

succes met de bouw.

scania chrome edition

ja inderdaad de auto van millenaar, de foto is dus van het tekno model waarover ik schreef.
als ik een nieuwe set moet kopen neem ik een blanke, maar ik kan een chrome uitvoering van mijn broer overnemen dus zodoende de vraag over het spuiten.
op de site van verkerk modelbouw wordt alleen een topline dak aangeboden en geen lowline, ik neem wel een keer contact met ze op.
wat betreft de oplegger met de beweegbare kleppen kan ik je melden, het is wel de bedoeling om het zo te maken maar of het gaat lukken weet ik nog niet.
eerst de trekker dat alleen is al een heel project,maar het meot allemaal te doen zijn.

groetjes jan

hallo
kijk even op marktplaats voor een scania compleet met zender verf alles wat je gewoon nodig hebt,
325 vraagt hij ervoor,bied 300 zou ik zeggen,het is in susteren,
staat er net op,
mvg markioo

scania wipkar combi

hallo allemaal,
Ik ben voor de eerste keer op dit forum, uit mijn handen zijn al een aantal hele mooie tekno trucks gekomen.
mijn volgende project (zit nog in mijn hoofd en moet alles nog aanschaffen)
is een scania van tamiya te bouwen met een 3 assige kiptrailer.
de trekker moet wel verbouwd worden naar een 6x2 met een gestuurde naloop liftas!
uiteraard met luchtvering (wel de neppers) en liefst met een lowline cabinedak.
dit gaat dus wel wat kosten, maar hij hoeft ook niet in een jaartje af.

nu even een vraag aan jullie experts.........
Is zo'n chromen cabine netjes te spuiten? kan nl die uitvoering van iemand overnemen.
Is er een lowline dak ergens te koop, een topline heb ik wel gevonden.

iedereen succes met de hobby, je zal vaker van mij gaan horen als ik van start ga:zon:

ja hier ben ik weer om even mijn ideen door te geven.
Scania besteld bij stella, compleet met lagers en zo.
Carson poison truckpuller al in huis ook een pendel achteras van een knighthauler met daar op een reeferas voor de sleepas.
4 nieuwe accupacks (met gratis slimme lader) besteld.
Besloten toch maar niet een kipper van millenaar te gaan maken maar een mooie wipkar combi van de fa Tetteroo uit noordwijkerhout.
Zo dit is mijn plan zo ongeveer, als ik meer weet en heb laat ik het horen.
Ps hoe plaats je foto's dan kan ik een voorbeeld erbij zetten de volgende keer!

Laatst bewerkt:
Foto's

Zie het "testforum" & "de helpdesk"(onderaan het forum als je alle forums voor je heb)

Hmmmm, :rolleyes: het zal wel aan mij liggen maar het lukt mij niet om een foto bij een bericht te krijgen.
helemaal onderaan in het kader "regels voor berichten" staat, je mag geen bijlage versturen.
Heeft dat er mee te maken soms! :confused:

img0001lt3.jpg

Nooit te vroeg zeggen het gaat niet!!!!

Nou dit moet m gaan worden dus.

Dit is overigens het eigenbouw teknomodel
my.php
my.php

hallo
welkom bij de modeltrucks,
zie je wel dat het lukt,met de fotoos,
en als je de tamiya scania net zo mooi maakt als
dit tekno model dan mag je best trots op je zelf wezen hoor,
of je geeft de tekno een beetje pokon mest,misschien groeit ie wel???!!
mvg markioo

afbeelding050nx5.jpg

Ja dank je,

Ik ga m'n best doen om hem zo mooi mogelijk te maken.
De voortgang zal ik proberen regelmatig te plaatsen op dit forum.
Toch zal ik regelmatig vragen hebben, maar ik heb gezien dat ieder elkaar helpt hier.
Gelijk maar de eerste vraag, grote 1000ltr brandstoftanks waar zijn die te koop?

Laatst bewerkt:
voor een tank, kijk hier even. http://mueller-modellbau.net/pfd/Alu-Tanks.pdf

ik heb ook een grote tank nodig. ga deze eerst zelf proberen te maken van kunstof. wanneer het niet naar me zin is zal ik een tank kopen uit de link.

de wagen die ji wilt maken lijkt wel op de scania waar ik mee bezig ben. alleen heb ik er een kort-gekoppelde AHW achter (in aanbouw)

is een mooie wagen. succes met je project.

hey Jordi,

Ik vind net een mooie en betaalbare tank op de site http://www.seitz-modellbau.de/
op jouw foto's zie ik dat jij een kunststof vangmuil hebt, klopt dat!
Ik heb op i-net een aantal van messing gezien maar die zijn nogal aan de prijs.
weet jij nog een adres?

Laatst bewerkt:
dat klopt ja. ik heb een vangmuil van kunstof. deze is van wedico. die van messing zijn erg mooi maar ook erg aan de prijs. ik heb een goedkope genomen omdat deze ook functioneel is en niet in het zicht zit. dus de detail's zie je tog niet van een messing model.

ik ben bij hobma in elst geweest. hij stuurt ook op. verder ben ik niet zo bekend met winkels waar wedico te koop is...

ik denk dat je voor de wipkar ook wel de robbe velgen kan nemen zoals onder mijn AHW. of je moet nog kleinere wielen willen...

de brandstofanks die jij bedoelt zijn ook wel mooi ja. beter dan de alu-versie die ik je verwees. op jou link staan ook genoeg velgen zie ik wel. dus daar zal je ook wel kunnen slagen voor je AHW!

Back