Scania voor bouwmaterialen

Joh het is niet de eerste keer dat die wat moois bouwt en vervolgens verkoopt.

Maar ben benieuwd wie hem gaat kopen.

:rolleyes: Geen weer om iets buiten te doen, dus maar even wat moed verzameld en een mal gemaakt voor de houtenvloer die nog in de bak moet.
Ik ga eerst een mal maken van papier, daarna copiëer ik deze op 1mm plaat en daar worden later de 1mm latjes opgelijmt.
Maar eerst passen, meten en knippen.

Vloer2_zpsbd61aba6.jpg

Vloer1_zps93b9dc51.jpg

Laatst bewerkt:
Heb inmiddels het papier op het 1mm berkentriplex gecopieerd en alle latjes gesneden en verlijmt. Was even vergeten hiervan een foto te nemen, maar alles ligt onder een plaat met gewichten erop tegen het kromtrekken, dus morgen misschien een fotootje. Dan alle vormen er nog weer uitdremelen en dan is de bodem klaar voor de passing. Hopelijk past het dan nog en dan kan er blanke lak over. Dan ook nog het kopschot van hout maken.

Nee Markioo, dit was een klein stuiptrekking, heb echt niet de energie om de hele truck af te maken, ten eerste omdat het me allemaal te lang duurt voor ik de cabine kan spuiten, dan moet het eerst mooi weer zijn, voordat zijn we al zeker een maand verder. Alle kleine dingen die ik nu doe is gewoon mooi meegenomen voor de volgende eigenaar.

Maar de vloer heeft liggen drogen met veel gewichten erop en is super strak geworden.
De kleine inkepingen moeten er nog even worden uitgefrazed en dan is de vloer klaar voor de eerste laklaag.
Alles is verlijmt met "Original Tacky Glue" van Aleene's.
Dat is een hobbylijm ook voor hout en werkt 10x sneller dan gewone houtlijm. Dit zit ongeveer vast binnen een minuut, dus dan schiet het een beetje op met zo'n grote rij latjes.

100_4511_zps4732bf6d.jpg

vloer4_zps4c123d39.jpg

vloer3_zps174de8d9.jpg

Alle openingen eruit gehaald en wat denk je, de houten vloer past ineens voor geen meter meer :shock:. Hij paste toch echt perfect voord de latjes erop zaten, zo zie je maar weet dat hout altijd werkt.
Dus veel schuren, schuren en schuren en ineens past hij als een perfect zittende schoen. De vloer zit er strak in en ik vindt het persoonlijk erg mooi gelukt.
De kleppen sluiten er mooi op aan.

vloer_zpsbac36612.jpg

netjes
ik zou de vloer zo laten en er geen lak of iets dergelijks op smeren
en hij is weer 50 euro meer waard

Hoi Koos,

je kan evt ook een spuitcabine maken voor binnen
Als je een kist maakt met de voorkant open en een oude afzuigkap aan de achterkant met een slang naar buiten kun je prima binnen spuiten hoor

gr
Koos

Ik spuit gewoon op zolder is het ook warm genoeg bj de cv ketel. Je moet alleen eerst goed stofzuigen tegen de stof dan krijg je knap resultaat

Ik leg de net gespoten delen achter het gasfornuis tegen de muur. Dan zet ik de afzuigkap aan en 2 gaspitten (zachtjes) vooraan. De warmte is goed voor de delen en duwt eventueel stof weg...
Ieder zo zijn manier ;)

Wacht trouwens na het stofzuigen wel even! Je zuigt stof op, maar aan de achterkant blaast hij zijn lucht eruit en die blaast de stof in de lucht. En dat dwarrelt tijdens het spuiten weer rustig naar beneden! :(

Ik heb wel een grote zolder maar daar is het niet veel warmer dan buiten, dus ik wacht echt af voor beter weer, en misschien moet de volgende eigenaar het maar doen. We zullen zien...........
Toch allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe.

Back