scenery's

Discussie in 'Diorama's' gestart door Edwin Roethof, 1 jan 2013.

  1. Hierbij een nieuw draadje anno 2013.

    In dit draadje wou ik al mijn ideeén delen.
    Van idee tot uitvoering tot eindresultaat.

    Bedoeling is om een aantal denkend aan 3 a 5 scenery's op te gaan zetten , dan wel afmaken met bestaande spullen.

    Geen RC en niet alleen statisch.
    Veel ideeén zelf opgekomen en met behulp van google benodigde informaties verkregen.

    Ook zal ik een aantal scenery's gaan maken voor mede modelbouwers of rc fanaaten.(hier later een stukje over en meschien in een apart draadje)

    Momenteel zijn de diverse schalen waar ik mee bezig ben geweest en geheel wil oppakken , 1:87(H0) 1:50 1:18.

    Bedoeling is om de scenery's zo realistich mogelijk te maken.

    na deze post zal ik een poging wagen om enkele ideeén te delen die ik wil maken of al mee bezig was.
     
  2. deel Scenery's 1:87

    deze deel scenery's , waar ik mee bezig was en hopelijk eind januarie verder mee ga bevatten de volgende thema's en ideeén.

    Deel 1

    Dit zou een auto sloop/demontage bedrijf/terrein moeten worden.
    Met standaard autotjes en vrachtwagentjes met container's.

    Bedoeling en idee was om hier een autopers te maken die werkt , denk aan Duwblok? die "perst".

    Optisch werkend dus , liever niet geheel werkend want dat kost een vermogen aan autotjes :( .

    Ook was de bedoeling om dus een kraantje er bij te plaatsen en her en der een laslicht o.i.d.

    Deel 2

    Deze was in opbouw en spaarvorm (verzamelen van de div atributen).
    Dit moet een BouwKavel worden.

    Reden hiervoor was dat ik zelf 16 jaar in de bouw werkzaam ben , en je hiermee (de thema) heel veel kan .

    Idee was een zandput waar men aan het graven is (werkende graafarm?) , en zo stap gewijs per huis verder gevorderd in de bouw.

    Draaiende beton mixer erbij b.v. , en een draaiende kraan die wat goederen hijst en lost (optisch).

    Deel 3

    Dit moet een Truck stop worden met een truck garage en truck wash.
    Je raad het al , in de garage laslicht.
    En in de truckwash draaiende borstels etc.

    Later ooit als ik groot ben ;) (en rijk) diverse voertuigen rijdend op de fallercar system of iets dergelijks.

    Nog wel wat andere ideeén , maargoed eerst kijken of alles zal passen voordat ik de rest ook op papier zet.
     
  3. Scenery's 1:50

    Idee

    Een mijn met werkende rolband? (lekker duidelijk nederlands , maar als je even niet op de naam komt tja :confused::2gunfire: )
    werkende agregaat met rook.
    Deze moet ik nog verder uitwerken kwa idee en details.
     
  4. 1:87

    Was ik nog een deel vergeten waar ik druk mee bezig was.
    Dit is een Haven in opbouw.
    Voor container schuitjes en Zandschuitjes.
    (industrieele haventje dus)
     
  5. Voordat ik het vergeet , dit alle maak ik dus uit o.a. afval hout (via werk) en andere materieel .
    Die ik vaak voor heel weinig of gratis verkrijg.
    Diverse motortjes bijvoorbeeld uit cdroms en dvdspelerstjes (familie werkt veel in de ict en hebben dus regelmatig wat hardware wat anders bij de GAD eindigt).

    ook aan de kleine details word gedacht enkelt het uitvoeren hiervan is met de bouwvakker handen een uitdaging.
    b.v. :
    Bij bijna elke scenery is gedacht aan industrieele hekwerken met werkende schuifhek/poort.
     
  6. Genoeg neer gegooid weer even pen en papier pakken en wat ideeén verder uitwerken.

    Ik zal geheid TzT bij jullie om advies vragen , kwa elektronica of andere dingen.
    Maar dat gooi ik dan direct wel bij de post neer.
     
  7. nu momenteel proberen het 1 en andere in te scannen daar ik mijn plannen ouderwets op papier zet en heb gezet, zodat ik straks een scan/foto reeks kan maken. :banana:
     
  8. Inscannen is helaas niet gelukt , dus zo poging wagen om fotos van te maken.

    Inmiddels rete veel ideeén , en dus ook aardige lijst gemaakt van eventueele benodigdheden.
    Word dus weer aardig de rommelmarktjes afgaan.

    Momenteel is mij ook gevraagd of ik een garage 1:50 kan maken voor trucks (4stks).
    Invulling naar eigen geding , dus dat word een leuke knutsel werk.


    Druk aan het kijken op internet hoe ik 1 2 TL lampen kan nabootsen.

    Morgen een reutemeteut 12volt adapters ophalen bij een PC en laptop verhuur en verkoop punt. (alle opladers zijn over en anders deponeren zij deze op de bult)

    :p genoeg te doen , genoeg te klooie = genoeg gekletst :p
     
  9. memphis_maffia

    memphis_maffia

    Lid geworden:
    27 dec 2010
    Berichten:
    204
    Locatie:
    Rijssen
    Ben erg benieuwd naar de foto's en om de uitwerking te zien. Ideeën zijn er genoeg in elk geval ;-)
     
  10. MYANGEL

    MYANGEL

    Lid geworden:
    6 okt 2009
    Berichten:
    258
    Locatie:
    Zutphen gelderland
    Ik vind de haven in 1 op 87 wel interesant,
    wil ik zelf ook nog eens gaan doen ooit maar eerst maar eens
    zorgen dat ik meer pegels heb om uit te geven haha.

    Vwb de Tl verlichting:
    als je een plastik staaf heb waar je op de kopse kanten een holle vorm in freest,
    zodat je daar de bolle koppies in kan lijmen van de leds,
    dan heb je per Tl 2 leds en volgens mij verlichten die de staaf.

    Groeten Dyon.
    Ps Direct een abbo genomen op je verslag.
     
  11. nu even stoeien met de foto's uploaden en de scans.
    Kreeg ze niet op div fora's door te grote afbeeldingen.

    Hier in iedergeval een Bron waar ik een hoop informatie en voorbeelden via via via verkrijg.

    3D Models, Textures and Plugins at TurboSquid


    [​IMG]

    [​IMG]

    genoeg getyped , nu eerst uploaden
     
  12. Porta

    Porta

    Lid geworden:
    15 feb 2013
    Berichten:
    43
    Locatie:
    Velp (GLD)
    @ Edwin Roethof: ideeen zat inderdaad, maar die foto,s blijven achterwege? Of ligt het aan mijn computer? Gr Porta.
     

Deel Deze Pagina