schaal lama turbine

hoi uwe

dit is een lama , op deze foto kan je het niet zien maar aan de andere kant heeft deze ook een bubble cockpit aan de deur , ik denk dat de cockpit van de allouette ook iets andes is


aan allen ,

ik zou ook willen starten met de revetten maar hoever zou ik deze het best uit mekaar zetten? zodat het toch mooi enr ealistisch blijft?


gtjs
wim

Als je goede documentatie hebt, kun je het aantal rivetjes op een bepaalde lijn of afstand tellen, en deze dan uitrekenen op de voorziene plaats op je model.. Dit geeft niet altijd een perfect resultaat, en enkele rivetjes meer of minder geven soms een betere "look", maar het is een startpunt..

succes,

Didier
 
eerst aan de cockpit een groter gat gemaat waardoor straks het frame doorgaat





bovenaan 2 gaten waardoor het frame ook gaat



het frame in de cockpit


bevestiging voor de cockpit aan het frame



en hier de cockpit bevestigt



ookmaar es wat klinknagels boren , heb besloten ze op 1cm afstand te plaatsen wat ik zelf zeer geslaagd vind




hier dan de spant waar straks bovenop een plaat komt


voila nu behoor ik toch al een betje bij de klinknagel club he :-)

grtjs
wimpy
 
Laatst bewerkt:
Een Lama is in principe een Allouette 2 met de gehele aandrijflijn en rotor systemen van een Allouette 3. Hierdoor heeft de heli meer vermogen voor op grote hoogtes. Goed herkennings punt is de 3 bladige staart rotor van de Lama. Allouette 2 heeft er maar twee.

Veel succes met de bouw.
 
Hei Wim ,

Goe bezig man , WELKOM bij de club van de revetteerders ...

En VEEL foto's posten hé ..

Grtz
Ron
 
Een Lama is in principe een Allouette 2 met de gehele aandrijflijn en rotor systemen van een Allouette 3. Hierdoor heeft de heli meer vermogen voor op grote hoogtes. Goed herkennings punt is de 3 bladige staart rotor van de Lama. Allouette 2 heeft er maar twee.

Veel succes met de bouw.

bedankt, ik was aan het twijfelen wat wat is
 
mooi mooi @wimpy:

herinnert 'n beetje aan de bouw van mijn Bell 47 G III,
dat woord nog 'n heel stuk winter werk, suc6 !!
 
en hier nog wat revetten



dan beginnen we aan het binnenwerkframe


na wat aanpassen , zagen en schuren kunnen we beginnen lijmen


bij vario wat schaaldetails besteld en aangekregen :-)

een mandje kan je veel opties mee doen


skis voor te landen in de sneeuw



een onderplaat waaraan een haak hangt voor diverse , opstaptrede en scharnieren voor de deuren en deurhandvat


gtjs
wim
 
Je hebt dat alu-frame origineel gelaten, ziet ook mooi uit,
ik heb bij de Bell alles wit geverfd, ziet uit als een echte (gebruikte) helikopter, maar veel werk,
verder knutselen ! het regent toch !
 
hoi heli,


het verf werk komt later nog aan de beurt hoor :-)

vandaag weerw at gelijmd en wat revetten gestoken :-)

morgen volgen de fotos

gtjs
wim
 
:cool: Hoi Wim, :cool:
vind ik prima, super precies werken, alle details moeten te zien zijn,
geen fouten maken of verstoppen, dat woord een prachtige heli,
.
als ik tijd heb en met mijn Bell naar buiten ga , is het echt super,
vroega kwamen de mensen vanwege dat lawaai,
nu kijken ze de ogen uit '' bijna een echte heli ''.
.
Geeft een goed gevoel voor meer dan 'n jaar werk !
 
Ja, die instellingen zijn zo veer goed,
af en toe wat veranderen maar de basis is goed,
en naturlijk vliegen, wel wat anders als een kleine 700er vliegen
met 1,55 cm rotordia, die Bell heeft toch 'n meter meer,
maar sorry, dat is jou draatje, s6,
Uwe
 
nog meer revetten



en dan het eerse schaal detail , is een geraamte onder de rotorkop met een haak voor , een waterzak voor brandbestrijding bvb



het stuk bevestigen waar de haak aanhangt





dan het stuk waar de servo moet komen





de haak zelf



hier de haak met de servoaansturing



spijtig dat ik geen standaard servo liggen had

gtjs
wim
 
hey ron ,


als we bezig zijn doen we het goed he :-)
heb wel besloten om de servo voor de haak te nemen een digitale van 28 kilo , deze moet tenslotte toch al dat gewicht ook houden en dan zijn we zeker dat het tegoei is voor den eerste keer

gtjs
wim
 
niet veel tijd gehad maar toch beetje kunnen doen

zoals gezegd een goeie servo erin



servo geinstaleerd


het geheel instaleren onder het frame


de haak open


de haak gesloten


is een heel mooi schaaldetail alleen vind het spijtig dat de haak in pvc is , had dit liever in alu gezien

greetz
wim
 
nog meer revetten , het geheel begint aardig vorm te krijgen :-)


schaal detail zijn de opstappen








het aanpassen van het eerste deurtje , is wat schuurwerk aan



hier kan je zien dat de speling niet overal gelijk is



alles aangepast en geheel is klaar voor de scharnieren



scharnieren gemonteerd en werkt goed




greetz
wimpy
 
en nog maar eens revetten :-):-):-)



dan gaatje geboord voor de bevestiging van een magneet voor de deur open te houden , later meer hierover




gaatje geboord voor de deurklink



een buisje waardoor de klink kan scharnieren


de klink zelf



het systeem achter de klink om de deur vast te maken








en dat allemaal onder het ziende oog van de werfleider sam :-)

 
Back
Top