Schaal wedstrijd seizoen F4C & Sportschaal 2007

Jaaaaa, het is weer zover, komend weekend begint voor schaalfreak nederland weer het wedstrijd seizoen. Spullen weer allemaal nagekeken en klaar voor gebruik, zondag as (6 mei) te Rozenburg, tevens ook Benelux alwaar we onze vrienden uit belgie mogen ontvangen, kan er weer stevig bijgeklets worden onder genot van een bakkie koffie.

Dit jaar zal er ook gestreden en gekwalificeerd gaan worden voor het wereldkampioenschap schaal 2008 te Wloclawek in Polen.

Nog effe ter info de wedstrijd data:

6 mei: Rozenburg, tevens 1e Benelux Cup (be+ne F4c)
27 mei: Dilsen (be F4c)
10 juni: BLC Tilburg (ne F4c)
1 juli: Othee ( Belgie) 2e Benelux Cup (be+ne F4c)
2 september: Genk (be F4c)
23 september: Vliegbasis Deelen (ne F4c)
23 september: Anthisnes (be F4c)

Ben benieuwd of we nog nieuwe enthousiaste vliegers mogen ontvangen :?:
Hieronder nog een pitsstraat fotootje van verleden jaar te Genk:
Pits%20straat.jpg

Groetjes,

even een vraagje,

is er op de be ne cup ook een sport schaal klasse ?

thanks,

Peter

Hallo Gerald,

Ben van plan om zondag a.s. ook eens mee te vliegen in Rozenburg
Ton heeft me aangespoord eens mee te doen dus bij deze dan :wink:
Kan ik ook eens in dat wereldje kijken en de sfeer proeven

10:00 is de aanvang las ik, weet jij of dit de aanvang van de wedstrijd zelf al is of kun je beter een uurtje eerder komen om je kist klaar te maken ?

Momenteel geven ze noord 3 op als wind, weet jij of je dan te maken hebt met crosswind op Rozenburg?
(is n.l. wel een handicap met dubbeldekkers)

Groeten en hopenlijk tot zondag, Ralf

Leuk dat je ook mee doet! :D Ik had vorig jaar ook mee gedaan en dat is me goed bevallen dus doe dit jaar ook gewoon weer mee.
@ peter, ik doe zondag mee in de sport-schaal klasse dus die is er wel degelijk

ok dan ga ik hier in belgië eens informeren of ik kan meedoen.

ik neem aan dat sportschaal geen statische beoordeling heeft ?

verder nog beperkingen in gewicht / motor ?

thanks,

Peter

3w_flyer zei:
even een vraagje,

is er op de be ne cup ook een sport schaal klasse ?

thanks,

Peter

Ja zeker, wordt er bij de benelux-cup de sportschaal klasse gevlogen (bij beide wedstrijden)
Note.: Het voorbije jaar waren er geen belgische deelnemers aan de sportschaal klasse het word tijd dat dat gaat veranderen :!:
hier kun je evt de FAI sportcode vinden, de vlucht figuren van sportschaal en FAI scale zijn het zelfde.

waar ?

awel, ik ga komen, moet ik hier in België iemand iets laten weten ? of is het gewoon komen en deelnemen.

het vliegen zal wel lukken, het is vooral eens een rustig dagje er tussenuit.

tot binnenkort.

Peter

PS : mijn toestel is een zlin 242 van 2m60
met sleephaak dus als er tijdens de pauze iemand even een sleepvluchte met zijn zwever wil doen, breng je dat maar mee.

KNVvL verplicht? ( hoop van niet, want dan kan ik het wel schudden bij schaalwestrijden :oops: , heb namelijk geen KNVvL lidmaatschap..)
niet dat ik de komende tijd een kist heb, maar ik ben wel van plan om met schaalwedstrijden mee te gaan doen :wink:
kan sportschaal zich trouwens kwalificeren voor het WK? ik dacht dat dat alleen kon bij de "echte" schaalwedstrijden...
ach, een WK zit er de komende 40 jaar voor mij toch niet in :lol:

Hoi Danny,
Leuk dat je ook mee wilt doen, de sport-schaal klasse zit volgens mij niet bij het wk. Dat kan alleen bij de F4C klasse.
In de sport-schaal klasse kan eigenlijk elk vliegtuig wel mee vliegen zolang hij maar is nagebouwd van een echte. De Harvard van jouw is nog niet verkocht dus die kan prima meevliegen in de sport-schaal :!: :D

Kijk, toch weer een paar nieuwe geinteresseerden....mooi!

Ralf, je hebt dan idd te maken met wat cross-wind hoewel het veld groot genoeg is om je take-off en landing in de wind te doen. Het veld is vrij groot en ook relatief glad, er wordt geregeld met jet gevlogen. Hieronder een Google-Earth plaatje met het noorden bovenaan, het veld meet ongeveer 200 bij 80 meter. (...en ja, die blauwe vlakken boven en onder is allemaal water.... :lol: )
Leuk dat je meedoet joh!

Danny, voor nationale wedstrijden hoef je tegenwoordig niet meer lid van KNVvL te zijn, je moet alleen aantonen dat je elders deugdelijk verzekerd bent. Daarnaast kom je niet in aanmerking voor NK plaatsing maar zo kun je in ieder geval effe proeven hoe het is, dusssss......... :wink:

Groet,
Gerald
Google%20earth%20rozenburg.jpg

Mooi weer morgen :D alleen de wind is niet ideaal maar ook zeker niet rampzalig, uit het zuid-westen dus volgens mij kun je best zonder cross-wind binnenkomen.

is er een probleem met crosswind daaar soms ?

hoe laat moet men nu aanwezig zijn ?

hierboven lees ik 10u aanvang, van Wim Reynders die trouwens niet kan komen, hoor ik aanvang 9u.

kan iemand duidelijkheid geven ?

thanks,

Peter

PS : buiten de opgelegde figuren, hoeveel vrije figuren moeten er nog toegevoegd worden ?

Ik weet niet of er een probleem is met crosswind maar als het even kan vermijd ik het liever. :wink:
Hier staat zo'n beetje alles in: Regelementenboek Vijf keuzefiguren moet je dus vliegen en vijf verplichte figuren in de volgende volgorde:
1 Start
2 Vlucht in rechte lijn
3 Vlakke acht
4 Dalende cirkel
5 Keuze
6 Keuze
7 Keuze
8 Keuze
9 Keuze
10 Aproach en landing

Aanvang is 10:00 uur
Op http://www.modelvliegsport.nl/ staat de kalender.

Ruben

Peter,

Leuk dat je meedoen.

Verstandig is rond 9 uur aanwezig te zijn vanwege het inschrijven etc etc, de aanvang van de wedstrijd is 10 uur.

Zie je morgen.

Ton

ik zal er zijn tegen 9u.

Is er voor de nodige spijzen gezorgd of moet ik een koelbox meenemen ?

Peter

Zo de kop is eraf en de wedstrijd te Rozenburg is gevlogen.

De voorspellingen klopte helemaal en de wind was de gehele dag 90gr cross de sterkte viel gelukkig mee.

Een prima opkomst met daarbij een aantal nieuwe gezichten en nieuwe modellen en jawel ook leden van het forum :banana: .

Morgen meer, nog even geduld dus moet eerst nog even de foto's verkleinen en uploaden

Ton

Back