Schaal wedstrijd seizoen F4C & Sportschaal 2007

@Han,
Kom je wel kijken of kun je nog wat vliegends krijgen? Zou in ieder geval leuk zijn als je de beach meeneemt ook al gaat ie niet vliegen :D

Ton,

Even nog een andere vraag die wellicht ook voor andere interresant is.

Mijn Piper heeft een gyro voor het richtingsroer. Dit omdat je dan tijdens de start bij het slepen geen zorgen hoeft te maken over uitbreken. Als ik in de sportschaal meevlieg dan las ik in de reglementen dat het toestel geen gyro mag hebben.

Betekend dat dan dat ik de gyro moet uitbouwen of voldoet uitschakelen ook?

Alex

Alex,

Klopt een giro mag niet worden gebruikt, maar of dat op de wedstrijden door alle deelnemers wordt nageleeft is maar de vraag.

De modellen ondergaan geen controle op giro's.

Op de NK wedstrijden zijn er nog nooit twijfels geweest aan een model, dat strakker zou vliegen dan verwacht in bepaalde omstandigheden.

Volgens de reglementen dus verwijderen, maar niemand zal er een probleem van maken als tie blijft zitten en tijdens de vlucht uit staat.

Ton

Op de WK Scale heeft een japanner met een Zero wel eens een ernstige verdenking op zich geladen dat 'ie wel met een gyro vloog . . .

jan.

Zijn er misschien wel meerdere, hoorde onlangs nog dat er mogelijk servo's gebruikt worden met daarin een giro.

Dat is nog niet bewezen en weet ook niet of dat leverbaar is.

Maar er zijn genoeg handigedonders die dat voor elkaar zouden kunnen krijgen.

Zou daar zelf eerlijk gezegd geen problemen mee hebben.

Mooi strak vliegen is toch een beter gezicht dan dat gewiebel door de wind.

Ton

Zo de 4e en tevens laatste wedstrijd van dit jaar is ook gevlogen.
De voorspellingen klopte zodat er vandaag een lekker zonnetje stond met niet al teveel wind.
Lastig was wel dat de wind die er was, door de bomen voor wat turbulentie zorgde.

Door de herdenking in Arhnem konden wij ook nog een beetje mee genieten,
van een rondcirkelende DC3 in invasie kleuren en twee Herculessen.

Heb voor de liefhebber nog een paar plaatjes geschoten.

4eschaalwedstrijddeelenmx1.jpg

4eschaalwedstrijddeelenhq7.jpg

4eschaalwedstrijddeelenfx6.jpg

4eschaalwedstrijddeelendv1.jpg

Mooi he zo'n DC3.
4eschaalwedstrijddeelenup6.jpg

4eschaalwedstrijddeelenhx3.jpg

4eschaalwedstrijddeelenpj1.jpg

4eschaalwedstrijddeelenxt1.jpg

4eschaalwedstrijddeelencs5.jpg

4eschaalwedstrijddeelenbj6.jpg

4eschaalwedstrijddeelenwu9.jpg

4eschaalwedstrijddeelenje5.jpg

4eschaalwedstrijddeelenrh7.jpg

4eschaalwedstrijddeelenfn8.jpg

4eschaalwedstrijddeelensp8.jpg

4eschaalwedstrijddeelendv2.jpg

De P47 van Ruben
4eschaalwedstrijddeelennb4.jpg

Had wat pech, de landing eindigde in het gras omdat de staartwiel was afgebroken.
4eschaalwedstrijddeelentt7.jpg

4eschaalwedstrijddeelenmk6.jpg

4eschaalwedstrijddeelenfv2.jpg

Ton

Absoluut bijzonder zo'n C47 die even het luchtruim boven jullie veld verfraait!! Mooie foto's gemaakt hoor!

Jammer dat ik er niet bij kon zijn want het weer was gisteren schitterend!

Tjen :wink:

Ik was benieuwd naar de uitslag van het NK (gevonden op modelvliegsport.nl)
Code:
EINDUITSLAG NK-COMPETITIE RB SCHAALMODELLEN 2007
                      6 mei, Rozenburg 10 juni, Hulten 1 juli, Othee (B)  23 sept., MLT Deelen totaal  (3 van 4)
Klasse F4C
1 Gerard Rutten         4981,5                5063,8            4935,7                  4944,5              14989,8
2 Bert van Eijk        4150,8                4361,0            4390,5                  4041,8               12902,3
3 Ton van Munsteren     3881,3               4152,8                                    4044,5               12078,6
4 Robin van Rossum      3710,3               3673,5             3195,0                  4230,5              11614,3
5 Gerald Rutten         5154,8               5329,8                                                         10484,6
Augustin Godet (B)      4075,5                                   4089,2                                      8164,7
Wim Reijnders (B)       3669,0                                   3669,0                                      7338,0
Eric Smeets (B)                                                  5142,7                                      5142,7

Klasse Sportschaal
1 Ton van Munsteren     2087,5                2170,0                                     2142,8              6400,3
2 Rubin Jansen           1988,8                                  2128,5                  1934,0              6051,3
  Eric Kennis (B)                                                2340,7                                      2340,7
3 Erik Hooijschuur                            2060,0                                                         2060,0
  Peter van Landuyt (B)  1975,8                                                                              1975,8
4 Ralf Muskens           1939,5                                                                              1939,5
5 Arie Redert            1805,8                                                                              1805,8

note : na wat moeite een redelijke tabel gekregen (op mijn scherm :? )

In hoeverre is het een probleem als er geen piloot in de cockpit zit? (klasse sportschaal)

Grt.

Geen enkel probleem probleem volgens mij.
Het toestel word zelf niet beoordeeld enkel het vliegen / figuren , het geluid en realisme in vlucht

Geen enkel probleem probleem volgens mij.

Dat zou gunstig zijn, ik kan niet eenvoudig -lees; zonder breekwerk- meer bij de binnenkant van de cockpit komen. Als de data gunstig zijn, dan zal ik in 2008 ook eens proeven aan de sportschaal-klasse. Moet met deze wel lukken denk ik;

_mg_0560.jpg

Extra%20300L%20Versteegh.JPG

Grt.

Laatst bewerkt:
Back