Schaal wedstrijd seizoen F4C & Sportschaal 2008

Tjen!

Het klinkt bijna alsof jij bouwt terwijl de rest aan het vliegen is, en nu het weer omslaat, wil jij gaan vliegen! :confused:

;)

jan.

Deelen is perfect.
je hebt er een zee van ruimte en een betonbaan dus dat gaat uitstekend.
De rest van de vlieglokaties (BLC en Rozenburg)zijn ook uitstekend alleen moet je daar vanaf het gras starten en landen!!
Ook geen probleem!!

Mvgr Hans

@Ton,

Wat betreft de Spit was het snel duidelijk dat deze de neiging heeft bij het lichtste graspolletje over z'n neus te vallen. Dit vereiste toch wat werk aan het landingsgestel dat bij de wielassen nu een cm naar voren is gezet. Dit, zonder aanlopen bij het intrekken. Verder is de accu vervangen voor een 5 cellen met een spanningsregelaar ertussen en is er wat schade gerepareerd wat gedurende de jaren is opgelopen door vervoer.

@Jan,

Tja, wat zal ik zeggen.... voor m'n gevoel ben ik een beetje "uitgebouwd" en heb ik het vliegen erbij in moeten laten schieten door meerdere factoren dan alleen het weer. Maar aangezien ik momenteel weer wat meer tijd te besteden heb, relatief gezien dan, wil ik de tijd in de winter niet onbenut laten en als het weer het toelaat toch regelmatig het veld gaan bezoeken om de verloren tijd deze zomer een beetje in te halen.

;)

Voor de geinteresseerden:

Vliegersvergadering Schaalmodellen
zaterdag, 20 december 2008, 13:00 - 17:00

Ben op vakantie in Nederland vanaf dr 19de, dus kom ik ook naar de vergadering (wie weet vlieg ik ook een wedstrijd volgend jaar mee!).

Groetjes, Edwin

Kijk, dat gaat goed want ook ik ben weer aanwezig. Jammer dat het weer van de bouw/vliegtijd afgaat. :grin:
Misschien moeten we toch nog uitkijken naar een grotere zaal. :rolleyes:

Groeten,

Bert :x-mas:

Toch nog even in de lift:yes:

Vliegersvergadering Schaalmodellen
zaterdag, 20 december 2008, 13:00 - 17:00

Hoop toch op nog wat meer aanmeldingen.

Ton

Deze P51 -B ??

f4cbeneluxcupothee14082fs5.jpg

Die is van E Smeets (is niet actief op het MBF) ik geloof van tekening van B taylor

Hier wat foto's van de laatste F4C wedstrijd, afgelopen zondag op het vliegveld van Rozenburg.

2009-06-14_153022.jpg

Zo sta je tussen de grote zeeschepen te vliegen, heel uniek.

2009-06-14_153043.jpg

De readybox waar de deelnemers hun kisten kunnen starten.

2009-06-14_153106.jpg

De jury die heel wat koffie moet verslinden op zo'n dag.

2009-06-14_153118.jpg

Een deel van de flightline op Rozenburg.

2009-06-14_160025.jpg

Inzet groot materieel om een vliegtuig uit de bramenstruiken te halen.

2009-06-14_160048.jpg

De trotse eigenaar, die gelukkig na wat inspanningen weer kon gaan vliegen.

Groeten,

Bert

Het was na een regenachtige ochtend er toch gelukkig nog van gekomen dat er gevlogen kon worden.
Ikzelf had de pech dat ik twee keer zonder brandstof kwam te zitten waarvan de eerste keer er gelukkig nog op het veld kon worden geland!
De tweede vlucht liep minder goed af en moest ik de Storch op grote afstand ergens neerzetten op goed geluk.
Het was een hele zoektocht om de kist terug te vinden maar heb hem gelukkig weer terug(ik had de moed al een beetje opgegeven omdat je als het ware zoekt naar een speld in een hooiberg).
Met de hulp van o.a Bert,Ger, Robin en nog een paar andere medevliegers is het gelukt de kist uit de bramenstruiken te halen.
Wonder boven wonder had de kist totaal geen beschadigingen en kon ik op deze dag nog een paar vluchtjes maken.
Bij deze nogmaals HARTLIJK DANK voor de ondersteuning en hulp die ik van jullie heb gehad.
Ook moet ik even vermelden dat de Beaver van Gerard hetzelfde zoals ik heeft meegemaakt de dag.
Gerard was nog met Ton wat aan het doornemen.
De Beaver kwam vlak na de start op zo'n 5mtr hoogte ook zonder brandstof te zitten.
Gerard kon de kist niet meer op het veld landen dus moest hem buiten het veld op de grond zetten.
De kist had geen 10mtr verder moeten zweven want dan was ie in het water neergekomen.
Wel heeft de kist flinke schade opgelopen omdat ie op de keien is gekomen langs de waterkant.
Ik hoop voor Gerard dat de schade achteraf meevalt maar het is toch maar weer een hele klus omdat alles weer tiptop in orde te krijgen.
Veel succes met het herstellen van de schade Gerard!!!

Mvgr Hans

Back