Ha Tom,
Dat kan op 2 manieren.
1: Je maakt een alu binnen mal bestaande uit 2 delen ( glad ) en op de maat van de velg rekeninghoudend met krimp en een alu buiten mal 2 delig die gedeelt is op de hartlijn van de band ( met profiel ) rekeninghoudend met krimp, je wikkeld om de binnenmal ongevulkaniseerd rubber en laat de 2 voudige buitenmal om de binnenmal zakken je verhit de hele boel behoorlijk, laat het afkoelen en je hebt een gevulkaniseerde een band. Bij auto banden zijn de mallen uit 4 delen of meer.
Let op, met deze methode is de band niet massief.
2: Je maakt een alu buitenmal met profiel uit 2 delen, die gedeelt dient te worden op de hartlijn van de band, rekeninghoudend met krimp en je maakt een binnenmal ook 2 delen glad en op de maten van de velg rekeninghoudend met krimp, je giet er vloeibaar rubber in die gewoon uithard op kamer temperatuur, maar beter en sneller is om het te verwarmen op je cv verwarming, je laat het afkoelen en je hebt een band.
Let op, deze band is dan wel massief.
Met deze methode is het wel zelf te doen en makkelijker te maken.
Door verschillende soorten rubber te gebruiken ( samenstellingen van de grondstoffen ) krijg je een harde of een zachte band.
Ik hoop je wat wijzer te hebben gemaakt hoe het maken van een band gaat, anders ga je gewoon eens kijken bij een bedrijf die banden maken, laten ze je het wel zien hoe het gaat en daar kun je ook wel ongevulkaniseerd rubber kopen of krijgen.
Ik denk als je ziet hoe het maken van een band gaat, jij mij wel zal kontakten op msn hihi
sloppel