Schaalheli AS350 Ecureuil

Naar aanleiding van de opmerking van Ronny (alias: “Corsairk”),
“dat het nogal rustig is op het schaalforum”
sluit ik me hier bij aan en laat ik ook even mijn heli zien.

Enkele jaren geleden ben ik begonnen met heli vliegen, mijn eerste Heli was een belt-cp van Esky… Toen kwam de eerste Trex 550 E, en van toen af aan is het met grotere sprongen vooruit gegaan en begon het schaalvliegen me steeds meer te interesseren!

Tot ik Ronny leerde kennen via dit geweldige forum! Hij nodigde mij dan ook uit om bij hem thuis te komen kijken naar zijn AS350 bouwproject…. En toen was ik helemaal verkocht…(dank U Ronny…)
Maar om jullie het hele bouwverslag te sparen, hier even een (hele) korte beschrijving van het bouwverloop van mijn AS350 Ecureuil:

Zo is het begonnen: (doosje is ongeveer 100x50x50cm...)
full

En zo is het na ruim 550 bouwfoto's geworden:
full

full

full

full

full

full

full

En zo vliegt hij: (piloot: Ronny, Alias: “Stratus”)
[media=youtube]ek-E23CI52Q[/media]

mvg Xavier

Laatst bewerkt door een moderator:
Schitterend toestel!

Vertel ons eens wat meer erover, size, mechaniek, motor.. enz.. we willen dat allemaal wel weten hoor ;-)

groeten,

Didier

*De romp is een 700 size van Marvel Craft schaal 1/7, ongespoten besteld bij Justscale in Australië, deze is in China gespoten in de 4 kleuren die ik gevraagd heb. (dit is allemaal netjes door Justscale geregeld).
*De mechaniek is een standaard Trex 700E V2, motor, regelaar en servo's ook allemaal standaar Align. (wel heb ik een verstelbare motorsteun van KDE moeten plaatsen omdat ik het motortandwiel heb moeten verkleinen omdat de regelaar anders wel heel erg warm werd).
*De 3GX is vervangen door een Helicommand 3X Base.
*De half symmetrische Helitec blades zijn 680mm en komen van Heli-scale.fr in frankrijk.
*De kop is een starflex kop (speciaal voor de AS350 ontworpen) en komt van sportsmoto in de UK.
*De verlichtingset komt van CS Scale in Oostenrijk.
*De 2 piloten komen uit de UK via ebay besteld.
*De lipo's zijn 12s 4500mAh, Headspeed 1420 toeren, vliegtijd ruim 6minuten.

:p(het landingsplatform is 160x120cm en d.m.v. scharniersyteem inklaapbaar in 4 gelijke delen):p
mvg Xavier

Laatst bewerkt:
Hey Xavier,

Prachtige heli die je hebt, kan niet wachten tot we samen eens het luchtruim kunnen delen. :D

Tot binnenkort.

Geweldig,

Ik zal zien of ik de Kiowa dan ook mee kan brengen.. komt goed waarschijnlijk :-)

greets,

Didier

Back