Schaalmeeting Stadskanaal 2009

Jeroen, (toch?) wat draai je voor een maat en fabrikaat prop?

Wellicht is de diameter of de spoed aan de hoge kant. 2-blads 22x12" Menz "S" is al jaren de standaard bij 62cc Zenoah.

Bart.
 
klopt zit er ook op
maar sit te denken aan de doorstroming van de uitlaat
meschien tekort tegendruk
uilaatopening is rond 20
 
mijn deelname aan deeze meeting begint erg in gevaar te komen wat de hurigane betreft
de zenoak zg 62 wil niet goed lopen
hij loopt te arm en ik kan het niet vinden
rijker stellen kan nietmeer dan draai ik de naald er helemaal uit
en de carburateur heb ik voledig schoon gemaakt en na gekeken
tot 3 kwart gas gaat het goed maar daarbover stort i voledig in elkaar
dit probleem heeft i bij de eerste vlucht vorig jaar ook al gehad
dacht toen dat het kwam omdat i te warm werd
maar draai nu zonder kap
dus koeling zat
wie kan me helpen

Ik denk eerder dat de pompwerking van de carburateur, minimaal is Jeroen.:cool:
Controleer of de pakking aan de motorzijde wel goed gemonteerd zit, als het gaatje van pulserende onderdruk, verkeerd zit gemonteerd, pomt de carburator niet en moet de motor het puur van z'n onderdruk in de venturi hebben.
Dan krijg je inderdaad situatie's dat je de volgasnaald er bijna uit moet draaien.
Controleer ook of je pompmembraam en regelmembraam niet door lang liggen verhard zijn, dan werkt de carburateur ook niet naar behoren.

Ik hoor het wel, Groet: Peter.
 
pomp werking heb ik gekonteroleerd werkt goed
ook dfe membramen nagkeken op beschadegingen
geen problemen gevonden
hij loopt ook niet terug als i niet draait

en ja er zit een menz op vlieg dit soort modellen altijd met menz of schaal props
ik ga de uitlaat nog eve voorzien van een ring om te kijken of het de tegendruk is
is dat het niet ga ik een andere teur monteren
ik heb nog engolse teurtjes liggen van hetzelfde merk als de teurtjes van 3w
mocht dit de problemen niet verhelpen dan weet ik het ook niet meer
en dat zou voor het eerst zijn
 
ik ga de uitlaat nog eve voorzien van een ring om te kijken of het de tegendruk is
is dat het niet ga ik een andere teur monteren
ik heb nog engolse teurtjes liggen van hetzelfde merk als de teurtjes van 3w
mocht dit de problemen niet verhelpen dan weet ik het ook niet meer
en dat zou voor het eerst zijn

Ja sorry hoor Jeroen, wat is een teur, of nog erger een engolse teur.....vertel.............:confused:

Groet Peter.
 
'teur': insider's benaming voor carburateur (vgl. 'trafo' voor transformator).

Andere betekenis: TEUR = Thousand Euro's, maa dat zal hier wel niet bedoeld zijn . . . :nooo:


jan.
 
Heb je dat tussenstuk al eens op een glasplaat gecontroleert of hij nog recht is . ?
Anders met een stukje 600 korrel op de glasplaat recht schuren.
Komt vaker voor dat daar valse lucht door gaat bij volgas .

Mvg Johan
 
hij doet het

goed nieuws ik heb het gevonden
het gaatje in de carberateur die het membraam aanstuurt kwam dus niet overeen met het gaatje in het blok
dit omdat er waarschijnelek een kunstof tussenplaat tussen heeft gezeten
waar dat veschil doormidol van een sleuf opgeheven werd
deeze plaat zit er dus niet tussen
dus een sleufje in de teur gevreest monteren starten en lopen als een kogol
dus afmonteren en hij gaat de 15 e de lucht in
en nu maar hopen dat ik hem niet stuk vlieg :mrgreen:
 
ik kom ook

Frits gaat ook meedoen:

01. Ton van Munsteren / FIAT G50/TEMPEST/SPITFIRE / ja / 2.4 en 35 kan 80.
02. Teus Houweling - Spacewalker/SE-5a - Nee - 35.
03. BosModelAir / Berto - Do-335 Pfeil (1900mm)/ Nomad (3000mm) / Tipsy Nipper (1200mm) - ja - 2,4GHz & 35mHz kan. 62
04. BosModelAir / Onno - TC Piper Cub (2800mm) / Fournier 4 (4000mm) / Decathlon (1675mm) / - ja - 2,4GHz & 35mHz kan. 64
05. Hans Korbee- Fiesler Storch- ja - 35mhz - kan 74!
06. Taco Westera- Klemm KI32 in aanbouw(300 cm)/ zwever? / Dornier Merkur in aanbouw(300 cm)- ja 2x
07. Evert Tjepkema / Pilatus 7 / nee - K72 35
08. Gerard.T.J.Stockmann / Piper PA 18 of Beaver DHC 2 / nee / kan. 62
09. Herman Kruisman / Christen Husky / MD530 Defender - ja - 2.4ghz
10. Frits Schür - P47 Thunderbolt -??? - ??
11. Jan v. Goor / FU4 corsair / ja / 35mHz kan. 78
12. Ronald Kunenborg / spitfire MK-IX (1:4), Mustang- P51(1:5).en hoogstwaarschijnlijk een Hawker Typhoon MK1(1:5) / ja / 2,4
13. Jan Brilman / Bird Dog / P-51 Strega / ja / kan. 64
14. Teun Westera - Yakovlev Air 20 (306 cm) statisch/ ja
15. Bram van Hemmen /(Misschien) Cessna L19 BirdDog/?/ 35 kan 68
16. Jitze Bassa / Pilatus PC-6 Porter / .. / 35 kan 71
17. J. Weel - Hawker Hurricane (260 cm)/ Spitfire (160 cm)/ Valiant?(270cm) -ja- 79 en 80 / 2,4
18. Wim Westera - Klemm 25 statisch (260 cm.) / ja
19. Arjan Harmans - ASW20 (4m), Start+Flug H-101 Salto (230 cm) / ja / 35 mHz synth (voorkeur kan. 67)
20. Lambert Oosting - Fokker D7 (170 cm.) en / of Dewoitine 520 (160 cm) - nee - 2,4
21. Gjalt Lindeboom - DC2 statisch (265 cm.)- ja - freq: nvt.
22. Hans Schoenmakers - Tiger-Moth (270 cm.) - nee- kan.61
23. John Borgesius -nog niet bekend - ja - 2,4
24. Niesko Kamst - Mustang (160 cm) / P40 (160 cm) - bbq? - 2,4
25. Koos Kamst - Airtruck (200 cm) / Minor Moth (204 cm) / Yak?? - ja - 35 Kan 62.
26. Herman Bruns - Piper (280 cm) - bbq?? - 35, kan. 73
27. Frank Zwerver- dhc1 chipmunk / se 5a in aanbouw of vliegend ????-ja- 35,kan 71.
28. Karst Lindeboom - Luscombe Silvaire (180 cm.) -ja- 35, kan.73
29. Wil Krol - Bell 222 / Jetranger-??-nvt
30. Thomas Groenof -Super decathlon (226 cm.) -ja (2)- nvt, 2,4 ghz



Taco.
01. Ton van Munsteren / FIAT G50/TEMPEST/SPITFIRE / ja / 2.4 en 35 kan 80.
02. Teus Houweling - Spacewalker/SE-5a - Nee - 35.
03. BosModelAir / Berto - Do-335 Pfeil (1900mm)/ Nomad (3000mm) / Tipsy Nipper (1200mm) - ja - 2,4GHz & 35mHz kan. 62
04. BosModelAir / Onno - TC Piper Cub (2800mm) / Fournier 4 (4000mm) / Decathlon (1675mm) / - ja - 2,4GHz & 35mHz kan. 64
05. Hans Korbee- Fiesler Storch- ja - 35mhz - kan 74!
06. Taco Westera- Klemm KI32 in aanbouw(300 cm)/ zwever? / Dornier Merkur in aanbouw(300 cm)- ja 2x
07. Evert Tjepkema / Pilatus 7 / nee - K72 35
08. Gerard.T.J.Stockmann / Piper PA 18 of Beaver DHC 2 / nee / kan. 62
09. Herman Kruisman / Christen Husky / MD530 Defender - ja - 2.4ghz
10. Frits Schür - P47 Thunderbolt -??? - ??
11. Jan v. Goor / FU4 corsair / ja / 35mHz kan. 78
12. Ronald Kunenborg / spitfire MK-IX (1:4), Mustang- P51(1:5).en hoogstwaarschijnlijk een Hawker Typhoon MK1(1:5) / ja / 2,4
13. Jan Brilman / Bird Dog / P-51 Strega / ja / kan. 64
14. Teun Westera - Yakovlev Air 20 (306 cm) statisch/ ja
15. Bram van Hemmen /(Misschien) Cessna L19 BirdDog/?/ 35 kan 68
16. Jitze Bassa / Pilatus PC-6 Porter / .. / 35 kan 71
17. J. Weel - Hawker Hurricane (260 cm)/ Spitfire (160 cm)/ Valiant?(270cm) -ja- 79 en 80 / 2,4
18. Wim Westera - Klemm 25 statisch (260 cm.) / ja
19. Arjan Harmans - ASW20 (4m), Start+Flug H-101 Salto (230 cm) / ja / 35 mHz synth (voorkeur kan. 67)
20. Lambert Oosting - Fokker D7 (170 cm.) en / of Dewoitine 520 (160 cm) - nee - 2,4
21. Gjalt Lindeboom - DC2 statisch (265 cm.)- ja - freq: nvt.
22. Hans Schoenmakers - Tiger-Moth (270 cm.) - nee- kan.61
23. John Borgesius -nog niet bekend - ja - 2,4
24. Niesko Kamst - Mustang (160 cm) / P40 (160 cm) - bbq? - 2,4
25. Koos Kamst - Airtruck (200 cm) / Minor Moth (204 cm) / Yak?? - ja - 35 Kan 62.
26. Herman Bruns - Piper (280 cm) - bbq?? - 35, kan. 73
27. Frank Zwerver- dhc1 chipmunk / se 5a in aanbouw of vliegend ????-ja- 35,kan 71.
28. Karst Lindeboom - Luscombe Silvaire (180 cm.) -ja- 35, kan.73
29. Wil Krol - Bell 222 / Jetranger-??-nvt
30. Thomas Groenof -Super decathlon (226 cm.) -ja (2)- nvt, 2,4 g
 
Hee Jongens ergens gaat er iets fout ineens staan wij er weer tussen :-) :-(

01. Ton van Munsteren / FIAT G50/TEMPEST/SPITFIRE / ja / 2.4 en 35 kan 80.
02. Teus Houweling - Spacewalker/SE-5a - Nee - 35
03.
04. Hans Korbee- Fiesler Storch- ja - 35mhz - kan 74!
05. Taco Westera- Klemm KI32 in aanbouw(300 cm)/ zwever? / Dornier Merkur in aanbouw(300 cm)- ja 2x
06. Evert Tjepkema / Pilatus 7 / nee - K72 35
07. Gerard.T.J.Stockmann / Piper PA 18 of Beaver DHC 2 / nee / kan. 62
08. Herman Kruisman / Christen Husky / MD530 Defender - ja - 2.4ghz
09. Frits Schür - P47 Thunderbolt -??? - ??
10. Jan v. Goor / FU4 corsair / ja / 35mHz kan. 78
11. Ronald Kunenborg / spitfire MK-IX (1:4), Mustang- P51(1:5).en hoogstwaarschijnlijk een Hawker Typhoon MK1(1:5) / ja / 2,4
12. Jan Brilman / Bird Dog / P-51 Strega / ja / kan. 64
13. Teun Westera - Yakovlev Air 20 (306 cm) statisch/ ja
14. Bram van Hemmen /(Misschien) Cessna L19 BirdDog/?/ 35 kan 68
15. Jitze Bassa / Pilatus PC-6 Porter / .. / 35 kan 71
16. J. Weel - Hawker Hurricane (260 cm)/ Spitfire (160 cm) -ja- 79 en 80 / 2,4
17. Wim Westera - Klemm 25 statisch (260 cm.) / ja
18. Arjan Harmans - ASW20 (4m), Start+Flug H-101 Salto (230 cm) / ja / 35 mHz synth (voorkeur kan. 67)
19. Lambert Oosting - Fokker D7 (170 cm.) en / of Dewoitine 520 (160 cm) - nee - 2,4
20. Gjalt Lindeboom - DC2 statisch (265 cm.)- ja - freq: nvt.
21. Hans Schoenmakers - Tiger-Moth (270 cm.) - nee- kan.61
22. John Borgesius -nog niet bekend - ja - 2,4
23. Niesko Kamst - Mustang (160 cm) / P40 (160 cm) - bbq? - 2,4
24. Koos Kamst - Airtruck (200 cm) / Minor Moth (204 cm) / Yak?? - ja - 35 Kan 62.
25. Herman Bruns - Piper (280 cm) - bbq?? - 35, kan. 73
26. Frank Zwerver- dhc1 chipmunk / se 5a in aanbouw of vliegend ????-ja- 35,kan 71.
27. Karst Lindeboom - Luscombe Silvaire (180 cm.) -ja- 35, kan.73
28. Wil Krol - Bell 222 / Jetranger-??-nvt
29. Thomas Groenof -Super decathlon (226 cm.) -ja (2)- nvt, 2,4 g
 
14. Bram van Hemmen /(Misschien) Cessna L19 BirdDog/?/ 35 kan 68
Ik ga er wel zijn, maar helaas zonder kist. Is momenteel niets bijzonders aan te zien en vliegen doet ie nog niet. Hopelijk volgend jaar.

b
 
Ik denk eerder dat de pompwerking van de carburateur, minimaal is Jeroen.
Controleer of de pakking aan de motorzijde wel goed gemonteerd zit, als het gaatje van pulserende onderdruk, verkeerd zit gemonteerd, pomt de carburator niet en moet de motor het puur van z'n onderdruk in de venturi hebben.
Dan krijg je inderdaad situatie's dat je de volgasnaald er bijna uit moet draaien.
Controleer ook of je pompmembraam en regelmembraam niet door lang liggen verhard zijn, dan werkt de carburateur ook niet naar behoren.

Ik hoor het wel, Groet: Peter.

goed nieuws ik heb het gevonden
het gaatje in de carberateur die het membraam aanstuurt kwam dus niet overeen met het gaatje in het blok
dit omdat er waarschijnelek een kunstof tussenplaat tussen heeft gezeten
waar dat veschil doormidol van een sleuf opgeheven werd
deeze plaat zit er dus niet tussen
dus een sleufje in de teur gevreest monteren starten en lopen als een kogol
dus afmonteren en hij gaat de 15 e de lucht in
en nu maar hopen dat ik hem niet stuk vlieg :mrgreen:


Die Jeroen,

Optimist, zoals altijd, gespeent van enige kennis heeft het lek gevonden, beste Jeroen, denk je nu werkelijk dat je de carburateur (teur) (engolseteur) zomaar direct aan je motor kan schroeven...............;)
waarvoor zou het kunstof tussenstuk daar zitten, om jouw te pesten? beste Jeroen, stop nu eens met het verleggen van problemen.
Het kunststoffen tussengedeelte tussen motor en carburateur (teur) (engolseteur) is een warmte isolator, haal je deze weg, dan heb je op een gegeven moment kokende bezine in je carburateur (teur) (engolseteur) en daar jouw zenoak zg 62 geen motor is die op gas kan lopen zal je hier dus problemen mee gaan krijgen,.................................................zucht.

Groet Peter
 
ik heb hem een half uur vol vermogen laten draaien daarna gas dicht en weer vol open geen problemen
maar het tussenstuk zat er al niet op dat ik hem kocht
ik ga van de week voor de zekerhijd een haakse tusenstuk maken zoals bij de p tonini zodat ik zeker weet dat alles goed gaat en dan blijft alles ook netjes binnen de kap
ik weet nu tenminste dat de orginele walbro teus van de zenoah dus gewoon goed is en dat de motor loopt
bij de pt was dit haakse tussenstuk van staal
sonder kunstof er tussen maar ik ga er voor de zekerhijd tog 5 mm kunstof tussen plaatsen
of kijken of het tussen de motor en de kap nog er bij past
 
:rolling: :rolling: :rolling:


We blijven het volgen :mrgreen:

Kom je ook naar Stadskanaal Jan?
 
Back
Top