Heb je enig idee wat het kost om met een mobiel naar het buitenland te bellen?
Mijn lichaam is stuk, ik zit in een afkeurings proces en heb nu dus een uitkering. Als freelancer is dat gewoon bijstand en niet 70% van een fancy loon wat ik ook bij sommige projecten heb verdiend. Mijn rijke tijden als G6 gecertificeerd aluminiumlasser zijn voorbij en dat besef ik donders goed. Net een verhuizing achter de rug dus dat bellen gaat niet door. Daar is simpelweg geen budget voor. Het moet wel een hobby blijven.
Met dit soort dingen wordt je een stuk of 4, 5 keer doorverbonden. Die bedrijven hebben het gloeiend druk en ik ben het minst belangrijke telefoontje voor hun, dus even wachten, daar ben je ook zo 10 minuten mee kwijt. Dan moet de chef er nog even bij komen die nog even met een grotere chef moet praten of dit wel mag. Als het mag wordt je weer doorverbonden naar meneer die-en-die, die zegt dat je eingelijk meneer zus-en-zo moet hebben. Die zoekt het even voor je uit, even wachten mijnheer... Ik heb er wel ervaring mee met het bestellen van ongewoon las-spul. 20 minuten bellen is een klap aan de kop, stelt niets voor. Maar je bent dan wel 100 euro kwijt. Maar dat hoorde bij de klus en kwam op de rekening van de klant. Nu komt het op mijn rekening die zegt dat ik voor die 100 euro de hele maand moet eten en drinken en schoonmaken.
En ja, die mobiel gaat straks ook weg als zijnde onnodige luxe.
De tendens op forums, ook op dit forum, is dat men praat over honderden euro's alsof het helemaal niets is. Sommigen lijken te denken dat ze een arabische olie sjeik zijn met een netto inkomen van 10 miljoen dollar per dag. Sorry, maar ik stoor mij daar wel eens aan.
Email, thats it.
Zo gaat dat in het leven.