Schaalromp: nood aan satelliet?

Ik ben de eerste stappen in de wereld van de schaalheli's aan het zetten.
Heb nu een Huges 500 "police" romp van Align voor m'n Blade 500 3D en een AS350 van Heliartist voor m'n Trex 450 pro.

Op de Trex 450 zit nu een beastX microbeast. Ik heb ook nog een AR7200BX liggen en was van plan deze te monteren om niet met aparte ontvanger en/of satelliet op de microbeast te moeten werken.

Maar, hebben schaalrompen misschien sneller nood aan een ontvanger met satelliet(en)? Of kan op een 450-size de AR7200bx nog makkelijk (in een schaalromp)?

Normaal gesproken is een schaalheli daarin niet anders dan een "standaard" heli

enigste waar je even naar moet kijken ,is het materiaal van de romp. Carbon geleid, achter carbon kan een ontvanger weinig opvangen. Fiberglas heeft er dan weer een stuk minder last van..

De echte schaalenthousiastelingen kunnen hier vast wel wat zinnigs over zeggen ;-)

In de satelliets heb je nog eens de "gewone" en deze speciaal voor carbon frame merk ik net...

Voor de schaalrompen dacht ik ik ook nog aan (latere) elektrische bekabeling voor bv. verlichting of andere zaken die je wil bedienen die misschien de ontvangst zou storen. Maar ik ken er (nog) niet veel van.

verlichting etc trekt zo weinig, dat dit niet echt van invloed is op ontvangst.
of je moet natuurlijk de ontvanger of antenne met stroomdraad gaan omwikkelen..

je hebt altijd de keuze om dat soort draden even langs een andere kant te laten lopen. veiligheid voor alles.

Als je al het stroomvoerende op een afstand houdt, kan er weinig misgaan.

Back