Schaalwedstrijd in Malta

Edwin van der Maat

verslagschrijvers
Hoi,

afgelopen zaterdag was het weer onze jaarlijkse schaalwedstrijd (deel 1 de statische beoordeling). Over twee weken deel 2 het vliegen. Dit jaar houden we niet de F4C regels aan, om meer deelnemers aan te trekken En..... het werkte.

De regels:
50 punten max voor de statische beoordeling
50 punten max voor het vliegen
10 procent bonus voor een "van tekening gebouwd"
5 procent bonus voor een " uit bouwdoos gebouwd"
0 procent bonus voor een "ARF of van iemand anders gekochte model"

De statische beoordeling is gedaan door 3 man van het Luchtvaartmuseum hier in Malta. Zij zullen ook het vliegen beoordelen. Kortom het was een gezellige en ontspannen middag.

Groetjes, Edwin

Hoi Edwin,

Ziet er zeker uit als een gezellig dagje.

Leuke modellen maar is er op die dag alleen statisch beoordeeld en geen enkele vlucht gemaakt.

Hoelang hebben ze dan over een beoordeling gedaan.

Ton

Hoi Ton,

hier in Malta verlopen de club schaalwedstrijden een beetje anders en elk jaar is een nieuwe verrassing :confused: . De wedstrijd begon om 3 uur en bij 7 uur begint het al donker te worden. Zoals gewoonlijk begint alles zo en zo een uur later :rolleyes: (zuid-europa) en er waren veel deelnemers (normaal drie of vier nu acht) plus de mogelijk om met meer dan een model te vliegen. Dus werdt besloten het statische gedeelte tedoen. Het komende weekend moet het vliegen plaats vinden maar het weer is slecht de komende week (veel regen en wind), dus waarschijnlijk zal het nog wel een weekje worden uitgesteld.

Jou vraagje over de beoordeling: ongeveer een kwartier per model. De beoordeling is gebaseerd op drie-zijden aanzicht en foto's (minimaal 1). Geen regels zoals vastgelegd in F4C. De jury bespreekt en stelt vragen over het model met de deelnemer tijdens de beoordeling. Dus kortom het is meer een meeting dan een wedstrijd :music: .

Groetjes, Edwin

Gewonnen..Eerste en Derde plaats!

Hoi Allemaal,

Gisteren werdt het tweede gedeelte (vliegen) van de jaarlijkse schaalwedstrijd gehouden. Het was prachtig weer. En................GEWONNEN.................Eerste plaats met de Jenny.........en de derde plaats met de Nieuport 11. Tweede is geworden Franz met zijn Bulldog.

thpix.gif
[/URL]

Het was zeker een geslaagde wedstrijd. De organisatie was heel goed dit jaar. Dus uitkijken naar de volgend jaar. En ondertussen nog meer oefenen om mee te doen in F4C wedstrijd in Nederland.

Groetjes, Edwin

Edwin,

Gefeliciteerd met de eerste en derde plaats heb je dan met twee modellen in de zelfde klasse gevlogen.

Heb je ook nog wat vliegfoto's en hoeveel deelnemers waren er.

Leuke kist en een mooi formaat hoor de Scottich Bulldog.

Ton

Hoi Edwin,

Gefeliciteerd met je behaalde prijzen. Mooie opsteker voor het werk wat je erin hebt gestoken....:-):-)

Leuk om foto's te zien waar ik vorig jaar ook nog heb rondgezworven...;)

Martin

hoi edwin,

ik heb ook een nieuport 11 en deze moet ik redelijk wat douwn hoogteroer geven om horizontaal te gaan , zo te zien is dat bij jouw model ook ,klopt dat ?

gr. jacques

Hoi Jacques,

klopt, de Nieuport heeft veel 'down' hoogteroer om horizontaal te vliegen. Geen probleem. Na de eerste vlucht, jaren geleden, heb ik de instelhoek vergroot van het stabilo, maar moest nog steeds downtrim hebben. De Nieuport 11 weegt net over de 3 kg en vliegt met een OS70FS.

Heb jij ook een Proctor Nieu11?

Hoi Maertin en Ton,

had jullie reactie gemist :? . Dank je voor de reactie. Er waren 8 deelnemers ( 10 schaalkisten ,kon met meer dan 1 inschrijven). Ben heel blij met het resultaat :D .

Martin, jammer dat we elkaar hebben misgelopen vorig jaar.

Ton, de Bulldog is zo'n 2.5m (originele tekening is geloof ik van John Carpenter en Franz heeft hem vergroot). Vliegt met een Zeonah 38cc, gewicht 24 of 26 pond.

Groetjes, Edwin

Hoi Edwin

Gefeliciteerd met je behaalde prijs. Gewoonweg SUPER gedaan.
Eveneens Franz van harte gefeliciteerd met zijn behaalde plaats.
:banana: :worship: :rolling:

Groet Evert.

hoi edwin,

ik dacht al dat er wat met het bouwen verkeerd was gegaan , maar dat down trim is dus normaal ? bij de nieuport
de mijne is ook van proctor is nu zo'n 10/11(kan nog wat meer zijn ,ik weet 't niet meer :( ) jaar oud en voor de derde maal bespannen /opgeknapt dit ding vliegt gewoon heel fijn
motor is nu een laser 100(is een ietsie te veel:cool: )met een 16/6 apc
hier een foto na dat ie voor de 3x is bespannen en heeft nu alweer 100 + vluchten gemaakt dus in totaal meerdere 100
begint langzaam aan uit elkaar te vallen :(
IMG_14181_1.jpg

gr. jacques

Back