Hi Tom en anderen,
Foto's hoef ik bijna niet meer te sturen want de volledige serie van Tom behoeft geen uitbreiding en de Piper met het verbeterde landingsgestel komt er ook goed vanaf.
Wel wil ik nog wat emoties kwijt:
De eerste oefendag met de kernploeg is voor mij zeer triest verlopen.
Bij harde wind (zeker vergelijkbaar met zondag), die cross op de baan in Deelen stond, gebeurde het. Ik kwam voor de landing binnen en net toen ik bij het asfalt aankwam kreeg de linkervleugeltip een zwieper, die ik niet voldoende kon verwerken. Het model raakte met de rechter vleutreltip de grond, met alle gevolgen van dien.
De kist vloog inmiddels zeven jaar zonder schade, maar het bekende duiveltje lag op de loer. :evilbat:
Zo later bleek was de klapper het gevolg van het vliegen over een kuil waar normaal de barrierkabel in ligt. Door de turbulentie verspeelde ik bijna mijn Piper.
Resultaat van de kraak op de tip.
Ook het staartwiel brak eruit.
En of dit nog niet genoeg was, gebeurde het volgende:
Ik had besloten de zwarte letters af te plakken en de gele kleur over te spuiten. De letters werden afgeplakt met zogenaamde fineline tape, hetgeen altijd perfect werkt. Na het spuiten wilde ik de tape verwijderen maar die zat ongelofelijk vast omdat de lijm zich had vermengt met de verdunning in de verf. Zie hieronder het resultaat. Uiteindelijk bleek de tape die ik bij Conrad had gekocht dit te hebben veroorzaakt. Als je toch wat wil afplakken ga dan bij een goede autolakken handel langs of bij een autospuiter. Met schade en schande word je dus steeds wijzer.
Ik ben overigens blij dat ik mijn landingsgestel heb aan gepast. (Zie foto van Tom) Het veert nu veel beter. Op de tweede oefendag op Valkenburg bleek een soldering (hardsoldeer) niet goed te zijn gemaakt. Gerald heeft daar al over bericht. Een heel klein beetje lakschade, die gemakkelijk was te herstellen, was het gevolg.
Zo Tom ik heb m'n belofte waargemaakt en even oefenen met de foto's plakken levert ook z'n resultaat op. (Ze waren eerst thumbnail grootte)
Groeten Bert