schakelen met de truck

hallo ik ben Sander en na jaren met 1:10 tourwagens te hbben gereden begint nu het trucken ook te kriebelen. misschien ook omdat ik zelf al jaren op een combi rij en zoiets heb van da's ook leuk in 1:14. nu is mijn oog gevallen op de knight hauler omdat dat een truck is waar ik wel eens ingezeten heb. nu is mijn vraag, je kan met de tamiya trucks ook schakelen. kan dat tijdens het rijden of moet je eerst stil gaan staan om hem in een andere versnelling te zetten? ik weet van de tamiya high lift (ook met een 3 bak) dat als je hem van de 1 naar de 2 wilt schakelen dat hij door de weerstand stil komt te staan. heeft de truck dit ook? is er anders misschien een koppeling aan te bouwen op een extra kanaal?misschien heeft iemand hier ervaring mee? ik hoor het allemaal graag.

gr Sander

Hoi lance,

alle tamiya trucks hebben een 3 versnellinsbak. Zelf heb ik de scania en de Knighthauler staan en schakel dat het een lieve lust is. Als je tijdens het rijden schakelt neem ik atijd wat gas terug. Of dat moet? geen idee, vndt het vor mezelf wel zo veilig. tja, en dan neemt de snelheid wel wat af maar mij stoort het niet.
mbt koppeling ed heb ik geen ervaring.
Suc6 alvast, je hebt de mooiste hobby gekozen... hahaha
sjon

je kan zeker schakelen tijdens het rijden,heb een highlift en daar kan ik ook tijdens het rijden mee schakelen,net als men aeromax en globeliner is dit geen probleem

maar zoals hier genoemd,steeds wat gas trugnemen zodat je niets forceerd,er zitten
tenslotte plastic tandwielen in...

Back