Eigenlijk leer ik dat rustige opbouwen ook met FBL...
ik vind dat de hele opbouw van omgang met een heli daar moet starten.
rustig aan, kijken wat ie doet.
romp in de gaten houden, langzaam pitch erop.
Speciaal bij FBL laat ik de leerlingen, zeker voor / tijdens optoeren, goed naar de swash kijken.
sommige heli's interpreteren gerammel van optoeren als beweging, gaat opeens de swash scheef staan. dan gaat ie rare dingen doen bij los trekken.
doet zijn heli dat (ene heeft dit wel, andere niet), met de hand eruit sturen en recht zetten.
doe je het langzaam genoeg, heb je ook maar kleine aanpassingen.
en op een gegeven moment is hij los. heb je alle aanpassingen al gedaan.
door veel te doen, gaat dat op een punt natuurlijk veel sneller.
ik vind dat de hele opbouw van omgang met een heli daar moet starten.
rustig aan, kijken wat ie doet.
romp in de gaten houden, langzaam pitch erop.
Speciaal bij FBL laat ik de leerlingen, zeker voor / tijdens optoeren, goed naar de swash kijken.
sommige heli's interpreteren gerammel van optoeren als beweging, gaat opeens de swash scheef staan. dan gaat ie rare dingen doen bij los trekken.
doet zijn heli dat (ene heeft dit wel, andere niet), met de hand eruit sturen en recht zetten.
doe je het langzaam genoeg, heb je ook maar kleine aanpassingen.
en op een gegeven moment is hij los. heb je alle aanpassingen al gedaan.
door veel te doen, gaat dat op een punt natuurlijk veel sneller.