Scheeps Verlichting

@ Justus: het heklicht zit bij slepers niet op het hek omdat deze er anders af geveegd word.. dus vandaar dat deze aan ed achterkant van de acommodatie zit

heklicht brand toch niet als er gesleept word?
nee brand idd niet

Dat moet je me dan toch eens uitleggen hoor.
Het Heklicht brandinderdaad niet.
Dus als het helder is dan brand het.
En als het oranje is dan brand :het dus niet maak ik uit op jouw verhaal
Lees je eigen text nog eens goed
mvg
Frederik:D:D

Zat bij ons vroeger aan de achterkant schoorsteen (uitlaat)
mvg
Frederik:D :D

Wie is "ons"? (gewoon nieuwsgierig)
Het moet ook zo ver achterop als uitvoerbaar zijn. Al heb ik wel slepers gezien met een los heklicht, bij vrij varen moest dat apart opgetuigd worden.
Bij "ons" (voormalig Super Servant 1) zat het ooit aan bakboord, een meter of 20 hoog op een van de casings. Na ombouw tot Rollingstone hebben ze in de midscheeps een klein paaltje gezet met het nieuwe heklicht.

Laatst bewerkt:
Wie is "ons"? (gewoon nieuwsgierig)
Het moet ook zo ver achterop als uitvoerbaar zijn. Al heb ik wel slepers gezien met een los heklicht, bij vrij varen moest dat apart opgetuigd worden.
Bij "ons" (voormalig Super Servant 1) zat het ooit aan bakboord, een meter of 20 hoog op een van de casings. Na ombouw tot Rollongstone hebben ze in de midscheeps een klein paaltje gezet met het nieuwe heklicht.

Ex sleepboot binnenvaart kapitein bij de Mabi
Maatschappy binnenvaart
Was verhuurd met eigen boot
begrepen nu
mvg
Frederik:D

Tuurlijk! Was niet rot bedoeld hoor...ik vaar zelf ook schepen voor de kost (loods in R'dam-Rijnmond) en vind het altijd interessant om te horen waar en waarmee anderen varen (of gevaren hebben)

Groeten

Justus

Back