Scheiden van motor en vertraging

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Nu mijn X-Free een beetje tegenvalt en mijn Indoor dubbeldekker klaar is overweeg ik de Hacker B20 15L met vertraging uit de X-Free te scheiden van zijn vertraging en te gebruiken in een pylonracertje (VIP of Boomerang). Nu heb ik een paar vragen.

1) Kan de vertraging van deze motor gescheiden worden en hoe moet ik dat dan doen;

2) Volgens Hacker neemt een B20 15L direkt 32A met een 4,7*4,7, kan een 3s4p 340 UHD pakketje dit 2,5 minuut aan (continu volgas dus);

3) Past een 3s4p 340UHD pakketje in deze modellen?

4) Is 11V*32A=352Watt bij een geschat vlieggewicht van 430 gram => 819Watt per Kilo in zo´n klein racertje nog vliegbaar cq. verantwoord?

:D :D

Ah, de enige juiste toepassing voor zo'n motor :D :wink:

Correct me if I'm wrong maar ik dacht dat je de vertragingen er gewoon kon af schroeven. Dus in z'n geheel eraf draaien.

32 Ampere is misschien wat veel voor zo'n kleine motor? Misschien de prop wat kleiner...(APC heeft leuke maten)

Ik weet niet hoe groot die kokam cellen zijn maar ik heb wel een boomerang voor m'n neus liggen. Hier wat maten:
Rompgat: 10 cm lang. 35 mm breed aan de voorkant. 31 mm achter.
Neuslengte vanaf voorlijst tot achterkant spinner: 12,4 cm
Rompdiepte onder de vleugel: ca. 34mm.
Diepte voor de vleugel: 42 mm tot 30 mm (spinnergrootte)
De rompbreedte weet ik niet precies maar er kunnen 2 TS1950 FAUP cellen naast elkaar in. (ca 38 mm?)

Het vermogen is in ieder geval erg interessant! :twisted: Maar ik heb wel een verhaal van een duitser gehoord die z'n vleugels handjeklap zag doen met een hacker 15L aandrijving erin. Hij gaf wel toe behoorlijk wild ermee te doen (aanduiken, vol up) dacht ik.

succes!

Paul

Moet volgens mij gewoon werken. Het is vergelijkbaar met wat ik mijn Stinger heb "aangedaan".

Deze vliegt inmiddels met een Mega 16/7/6 op een 3s2p Kokam 350UHD pakket. (Statisch 16A en 22.500 rpm op een Graupner Cam Speed 4,7x4,7.)

De veel kleinere Stinger moet het dus met de helft van het vermogen doen maar weegt ook slechts iets meer dan de helft van het door Eelco ingeschatte gewicht. (Stinger=240 gram, vliegklaar.)

Het resultaat is een model met op z'n zachtst gezegd "perverse" klim en vlieg prestaties. De meeste toeschouwers kunnen alleen van de start en landing genieten, tijdens de vlucht is het niet te volgen als je niet weet welke kant de piloot heen gaat sturen.

Brandstof piloot: "Ik kan wel 3 rollen verticaal vliegen". Hotliner piloot: "Ik kan er wel 10 recht omhoog maken". Stinger piloot: "Ik kan maar 1 rol verticaal maken, daarna zie ik hem niet meer"..........

Na zo'n stinger demo zijn de rest van de vliegtuigen bepaald traag te noemen, en meestal toch geen slowflyer zijnde..

En dan te bedenken dat Niek alleen nog maar de "geriatrische" set up met de veel slappere 16/7/7 heeft gezien...... :D

Back